Chrichton Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 De sa de hadde en maskin igjen og jeg ba dem holde den av til jeg kom. Ville tro han kan levere denne pc-en tilbake angrefrist eller ei.Når denne pc-en er tydeligvis brukt. Elprice skulle solgt pc-en som demo produkt. Ser inte helt var de bommat här. Jag kan dock hålla med om att det var klent att inte göra en recovery på den innan de packade den samman. Det är dock väldigt enkelt för förbrukaren att göra själv. Dessutom så finns det plenty av dessa maskiner på lager i massor av butiker som kan levera de en eller 2 dagar efter beställning. Men han får jo ikke valgt bort engelsk igjen siden det ble valgt som språk under førstegangs boot? Eller er acer annerledes enn f.eks HP på det punktet? Får man et språk på maskinen man ikke har valgt selv må man såklart få byttet til seg en maskin med riktig språk som et minimum syns jeg. Nei, Acer er ikke annerledes enn HP her. Man må legge inn et fabrikksimage tilbake på harddisken og det er ikke noe man får gjort selv. Hva er dette for vranglære? er recovery image på egen partisjon på hp laptops. Har 2 stk. Men når du starter aller første gang så velger du hvilken språkversjon som skal legges inn i recovery image, og i dette tilfellet så var feil språk blitt lagt i recovery. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg ville uansett hatt byttet maskinen uansett hvor enkelt det skulle vært å fikse pråket og slikt. vet jo aldri hva den maskinen er blitt brukt til. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 For ca 1 mnd siden fant jeg ut at jeg skulle kjøpe en 12" pc til min kone da dette var hennes ønske for bursdagen hennes. Jeg måtte virkelig jakte for å få fatt i en Acer aspire 2920 Intel Core 2 Duo og ringte rundt til forskjellige butikker på østlandet. Vi skulle feire bursdagen hennes i vårt "andre hjem" som ligger 100 mil nord for Oslo og etter det reise til utlandet på ferie i 3 uker. Iom at vi fast bor i Sogndal og maskinen ikke var å oppdrive her og at jeg likevel måtte til gardermoen for å fly til mitt andre hjem tenkte jeg at denne maskinen var å oppdrive ett sted langs min reiserute. Fant den til slutt på Elprice Strømmen og ringte dem. De sa de hadde en maskin igjen og jeg ba dem holde den av til jeg kom. Da jeg kom til butikken var alt klart. Var bare å skrive under her og der. I.o.m at jeg hadde dårlig tid for å rekke tilbake til Gardermoen så jeg ikke så nøye på pakken. Da jeg endelig kom frem og pakken skulle overleveres ble jeg litt stuss over at esken hadde vært åpnet. Skikkelig overrasket ble jeg da det viste seg at batteriet var satt i pc. Dette er tegn på at maskinen har blitt brukt (ingen har gitt meg beskjed om dette). Skikkelig lei meg ble jeg da det viste seg at de hadde lagt inn maskinen med feil språk (engelsk). Jeg ringte og ringte, fikk svar og de lovet å komme tilbake. Hørte ingenting fra de og etter 4 dager kontaktet jeg de igjen og fikk da litt hjelp. Han sendte mail til strømmen der han ber de kontakte meg 8fikk kopi av mailen). Det har nå gått 20 dager og jeg har ikke hørt noe fra Strømmen. I.o.m at vi reiste rett på ferie etter oppholdet i nord måtte jeg la pc bli der og jeg kunne ikke forfølge saken fra utlandet. Dette er noe av det værste jeg har opplevd fra en butikk. Du har rett til å heve kjøpet da varen har en mangel jfr. forbrukerkjøpsloven. 1. Du ble ikke opplyst om at det var en demomodell 2. Batteriet hadde blitt brukt 3. Vista var allerede installert på engelsk. Man kan selv velge språk ved førstegangsoppstart. Etter dette er du låst til språket som er valgt. Dersom jeg var deg ville jeg på nytt ha tatt kontakt med Elprice. Helst på mail da du på den måten fin kan dokumentere sakens gang. Løser det da seg ikke innen et par dager, så ville jeg ha tatt kontakt med Forbrukerrådet. Ferdig skjema for klage finner du her: http://forbrukerportalen.no/klageveileders..._forbrukerradet Lykke til! Er det ikke Vista på maskinen?I såfall... last ned språkpakke og vips alt i orden Kun mulig på Ultimate - ikke de andre versjonene. Lenke til kommentar
pink Skrevet 4. august 2008 Forfatter Del Skrevet 4. august 2008 Takker for alle svar på dette problemet. Nå ser det ut som at problemet har blitt løst. De sendte meg ny maskin på torsdag og regner med å få den i morgen (tirsdag). De beklaget at det hadde gått lang tid og forklarte at feilen lå i at de ikke tok maskinen opp av esken for å sjekke den. Selger var ikke klar over at maskinen var "brukt". Trodde den bare var pakket opp for så å bli pakket ned igjen. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Takker for alle svar på dette problemet. Nå ser det ut som at problemet har blitt løst. De sendte meg ny maskin på torsdag og regner med å få den i morgen (tirsdag). De beklaget at det hadde gått lang tid og forklarte at feilen lå i at de ikke tok maskinen opp av esken for å sjekke den. Selger var ikke klar over at maskinen var "brukt". Trodde den bare var pakket opp for så å bli pakket ned igjen. Én ting er å tro, en annen ting er å vite. Det er her gode rutiner kommer inn. Når man ikke har rutiner, eller rutinene svikter, det er da slikt skjer. På en annen side kan det skje den beste. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Elprice har vel aldri skilt seg ut med god service heller... Nei, men så er prisnivået deretter. Ønsker man god service og personlig oppfølging må man regne med å betale mer for det også. Uansett følger kjeden reglene og har alltid opplevd at de rydder opp dersom det oppstår problemer, men ting tar lengre tid og en må gjerne ringe noen ekstra ganger. Lenke til kommentar
pink Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Elprice har vel aldri skilt seg ut med god service heller... Nei, men så er prisnivået deretter. Ønsker man god service og personlig oppfølging må man regne med å betale mer for det også. Uansett følger kjeden reglene og har alltid opplevd at de rydder opp dersom det oppstår problemer, men ting tar lengre tid og en må gjerne ringe noen ekstra ganger. Jeg føler i hvertfall at jeg har betalt nok. Fikk utskrift fra Her&Nå der det kommer frem at jeg har kjøpt 2 stk maskiner fra elprice. Jeg har betalt uten å ha visst det 14100,-. Ringte elprice og det viser seg at de ikke har slettet en ordre jeg først bestillte før jeg fant ut at jeg heller kunne hente den i butikk. Slapt da jeg og internett-selger ble enige om at det beste ville vært og kjøpe den i butikken pga mine tidsproblemer. Selger og jeg ble derfor enige om at orderen skulle kanseleres noe den ikke ble. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Føler med deg, kjipt å få en maskin som har vært demo brukt uten å få beskjed om det, men en ting kan du lære av det hele, å kontrollere varen man får utlevert og se nøye på kontrakter man undertegner lønner seg alltid her i livet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå