pink Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) For ca 1 mnd siden fant jeg ut at jeg skulle kjøpe en 12" pc til min kone da dette var hennes ønske for bursdagen hennes. Jeg måtte virkelig jakte for å få fatt i en Acer aspire 2920 Intel Core 2 Duo og ringte rundt til forskjellige butikker på østlandet. Vi skulle feire bursdagen hennes i vårt "andre hjem" som ligger 100 mil nord for Oslo og etter det reise til utlandet på ferie i 3 uker. Iom at vi fast bor i Sogndal og maskinen ikke var å oppdrive her og at jeg likevel måtte til gardermoen for å fly til mitt andre hjem tenkte jeg at denne maskinen var å oppdrive ett sted langs min reiserute. Fant den til slutt på Elprice Strømmen og ringte dem. De sa de hadde en maskin igjen og jeg ba dem holde den av til jeg kom. Da jeg kom til butikken var alt klart. Var bare å skrive under her og der. I.o.m at jeg hadde dårlig tid for å rekke tilbake til Gardermoen så jeg ikke så nøye på pakken. Da jeg endelig kom frem og pakken skulle overleveres ble jeg litt stuss over at esken hadde vært åpnet. Skikkelig overrasket ble jeg da det viste seg at batteriet var satt i pc. Dette er tegn på at maskinen har blitt brukt (ingen har gitt meg beskjed om dette). Skikkelig lei meg ble jeg da det viste seg at de hadde lagt inn maskinen med feil språk (engelsk). Jeg ringte og ringte, fikk svar og de lovet å komme tilbake. Hørte ingenting fra de og etter 4 dager kontaktet jeg de igjen og fikk da litt hjelp. Han sendte mail til strømmen der han ber de kontakte meg 8fikk kopi av mailen). Det har nå gått 20 dager og jeg har ikke hørt noe fra Strømmen. I.o.m at vi reiste rett på ferie etter oppholdet i nord måtte jeg la pc bli der og jeg kunne ikke forfølge saken fra utlandet. Dette er noe av det værste jeg har opplevd fra en butikk. Endret 19. juli 2008 av pink Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) det er lite arbeidsledighet og hvem som helst får jobb nå. da skjer slikt. anbefaler at du returnerer produktet under angreretten. Endret 19. juli 2008 av minimum payne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ring dem og skriv en skriftil klage hvor du krever og få hevet kjøpet og forklar at du ikke så problemet før du var hjemme, og fortell at du har vært på ferie også. Da burde det hjelpe deg og få hevet kjøpet ditt. Eller få en ny pc. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 det er lite arbeidsledighet og hvem som helst får jobb nå. da skjer slikt. anbefaler at du returnerer produktet under angreretten. Hvilken angrerett? Han kjøpte maskinen i butikk. Lenke til kommentar
pink Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Overrasker meg at jeg blir møtt med fullstendig stillhet. Skal ta kontakt med de over helgen igjen. Sendte mail igjen da jeg kom hjem fra ferien. Det er nå to dager siden og de har selvfølgelig ikke svart på denne Lenke til kommentar
pink Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Glemte å aktivere e-postvarsling Lenke til kommentar
r0lfi Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ville tro han kan levere denne pc-en tilbake angrefrist eller ei. Når denne pc-en er tydeligvis brukt. Elprice skulle solgt pc-en som demo produkt. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 De sa de hadde en maskin igjen og jeg ba dem holde den av til jeg kom. Ville tro han kan levere denne pc-en tilbake angrefrist eller ei.Når denne pc-en er tydeligvis brukt. Elprice skulle solgt pc-en som demo produkt. Ser inte helt var de bommat här. Jag kan dock hålla med om att det var klent att inte göra en recovery på den innan de packade den samman. Det är dock väldigt enkelt för förbrukaren att göra själv. Dessutom så finns det plenty av dessa maskiner på lager i massor av butiker som kan levera de en eller 2 dagar efter beställning. Lenke til kommentar
branick Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 De sa de hadde en maskin igjen og jeg ba dem holde den av til jeg kom. Ville tro han kan levere denne pc-en tilbake angrefrist eller ei.Når denne pc-en er tydeligvis brukt. Elprice skulle solgt pc-en som demo produkt. Ser inte helt var de bommat här. Jag kan dock hålla med om att det var klent att inte göra en recovery på den innan de packade den samman. Det är dock väldigt enkelt för förbrukaren att göra själv. Dessutom så finns det plenty av dessa maskiner på lager i massor av butiker som kan levera de en eller 2 dagar efter beställning. Men han får jo ikke valgt bort engelsk igjen siden det ble valgt som språk under førstegangs boot? Eller er acer annerledes enn f.eks HP på det punktet? Får man et språk på maskinen man ikke har valgt selv må man såklart få byttet til seg en maskin med riktig språk som et minimum syns jeg. Lenke til kommentar
pink Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Dette var Elprice egne ord på kundeservice. "Rart at batteriet satt i da du fikk den, det kan da vise seg at den er brukt på en eller annen måte". Jeg som er grønn på dette spurte da om maskinen skal anses som brukt noe kunderådgiver bekreftet med et ja. At maskinen er innlagt med feil språk er ikke en 5 minutters jobb å fikse. Man må sende hele driten inn for å reboote alt. Dette kreves spesielle programmer som, i dette tilfellet, elprice ikke hadde. At denne maskinen er lett å få tak i er greit, men jeg må først kvitte meg med denne. er batteriet satt i på en maskin i butikken skal den anses som brukt og selges som demo. Endret 19. juli 2008 av pink Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Elprice har vel aldri skilt seg ut med god service heller... Mackanz : I Norge er den private forbruker meget godt beskyttet gjennom forbrukerkjøpsloven og diverse andre lover og regler som regulerer kjøp, og ting som dette skal ikke forekomme (forutsatt at hendelsesforløpet er slik trådstarter sier) uansett hvor "lett" det er å fikse selv! Angreretten vil helt klart gjøres gjeldende her, den gjelder jo ikke kun for kjøp over nett. Maskinen har en mangel i forhold til en splitter ny maskin, ferdig med det! Lenke til kommentar
Utsynet Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Angreretten vil helt klart gjøres gjeldende her, den gjelder jo ikke kun for kjøp over nett. Maskinen har en mangel i forhold til en splitter ny maskin, ferdig med det! Angreretten gjelder ikke ved kjøp i butikk. Når varen har en mangel må en benytte seg av reklamasjon. Det er ikke dermed gitt at en får levere tilbake varen ettersom den kan fikses eventuelt få avslag i prisen. I dette tilfelle har nok elprice gjort en feil og bør ta tilbake varen og gi kunden pengene tilbake. Men... Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 De sa de hadde en maskin igjen og jeg ba dem holde den av til jeg kom. Ville tro han kan levere denne pc-en tilbake angrefrist eller ei.Når denne pc-en er tydeligvis brukt. Elprice skulle solgt pc-en som demo produkt. Ser inte helt var de bommat här. Jag kan dock hålla med om att det var klent att inte göra en recovery på den innan de packade den samman. Det är dock väldigt enkelt för förbrukaren att göra själv. Dessutom så finns det plenty av dessa maskiner på lager i massor av butiker som kan levera de en eller 2 dagar efter beställning. Men han får jo ikke valgt bort engelsk igjen siden det ble valgt som språk under førstegangs boot? Eller er acer annerledes enn f.eks HP på det punktet? Får man et språk på maskinen man ikke har valgt selv må man såklart få byttet til seg en maskin med riktig språk som et minimum syns jeg. Nei, Acer er ikke annerledes enn HP her. Man må legge inn et fabrikksimage tilbake på harddisken og det er ikke noe man får gjort selv. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Be om å få snakke med sjefen i elprice butikken der. Forklarer du deg godt så pleier de å ordne opp raskt. For å så kjefte på ansatte etterpå Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Angreretten vil helt klart gjøres gjeldende her, den gjelder jo ikke kun for kjøp over nett. Maskinen har en mangel i forhold til en splitter ny maskin, ferdig med det! Nå er jeg spent. Hvilken del av Angrerettsloven mener du kommer til anvendelse på et produkt kjøpt over disk i butikkens faste lokaler? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Bah, feil formulering etter litt ferie Mente selvfølgelig at han har krav på omlevering etter forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Bah, feil formulering etter litt ferie Mente selvfølgelig at han har krav på omlevering etter forbrukerkjøpsloven. Om kjøper at kjøpt/bestillt en ny maskin som butikken selger som ny, men allikevel har vært åpnet og brukt (ikke bare åpnet eske, sett på usteende og så lukket igjen, men faktisk brukt som i dette tilfellet). Da har nok kjøper rett på å heve kjøpet eller kreve ett nytt ubrukt produkt i erstatning. Det er bare å stå på kravene spør du meg. Mas på butikk sjefen, evt ta det høyere opp i Elprice systemet. Alternativt få backup fra forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 De sa de hadde en maskin igjen og jeg ba dem holde den av til jeg kom. Ville tro han kan levere denne pc-en tilbake angrefrist eller ei.Når denne pc-en er tydeligvis brukt. Elprice skulle solgt pc-en som demo produkt. Ser inte helt var de bommat här. Jag kan dock hålla med om att det var klent att inte göra en recovery på den innan de packade den samman. Det är dock väldigt enkelt för förbrukaren att göra själv. Dessutom så finns det plenty av dessa maskiner på lager i massor av butiker som kan levera de en eller 2 dagar efter beställning. Men han får jo ikke valgt bort engelsk igjen siden det ble valgt som språk under førstegangs boot? Eller er acer annerledes enn f.eks HP på det punktet? Får man et språk på maskinen man ikke har valgt selv må man såklart få byttet til seg en maskin med riktig språk som et minimum syns jeg. Nei, Acer er ikke annerledes enn HP her. Man må legge inn et fabrikksimage tilbake på harddisken og det er ikke noe man får gjort selv. Hva er dette for vranglære? er recovery image på egen partisjon på hp laptops. Har 2 stk. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Nå var det vel snakk om å bytte språk, og det vil vel innebære å retanke maskina helt, inkludert backuppartisjonen. -C- Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Er det ikke Vista på maskinen? I såfall... last ned språkpakke og vips alt i orden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå