analkløe Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Er det ikke rart at ikke-troende kan bibelen bedre enn kristne Egentlig ikke. Jeg skjønner godt at de ignorerer mesteparten, når de først har bestemt seg for å tro. ja, jo ser den. Eller skyldes tro rett og slett manglende kunnskap om stoffet man tror på? Lenke til kommentar
isbit Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Tro skyldes indoktrinering. Hadde det ikke vært for indoktrineringen og den nedarvede respekten samfunnet har for religiøse overbevisninger, ville de som i dag er kristne sett på Bibelen på samme måte som de ser på alle andre eventyrbøker. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Det står vel også i Bibelen at forholdet mellom omkrets og diameter i en sirkel er 3. Bra jobba, Gud! jøss hvor fant du det? 1. Kongebok 7:23 Så laget han det støpte hav. Det var helt rundt og målte ti alen fra kant til kant. Høyden var fem alen, og det trengtes en snor på tretti alen for å nå rundt det. æsj da skal iallefall passe på at ingen kristen arkitekt får designe huset mitt Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Jeg har hørt at det er 12 ganger 12000, men det virker som et billedlig tall. aldri hørt om åpenbaringen står det 144000 12'000*12=144'000... DOH! :!: Det står vel også i Bibelen at forholdet mellom omkrets og diameter i en sirkel er 3. Bra jobba, Gud! jøss hvor fant du det? 1. Kongebok 7:23 Så laget han det støpte hav. Det var helt rundt og målte ti alen fra kant til kant. Høyden var fem alen, og det trengtes en snor på tretti alen for å nå rundt det. æsj da skal iallefall passe på at ingen kristen arkitekt får designe huset mitt =D Endret 27. juli 2008 av Dark Fire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå