MrLee Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Jepp. Poenget mitt er at det er ingen som VET 100% om Gud finnes eller ei. Man kan være overbevist om det ene eller andre, men det er ikke noen i hele verden som med hånda på hjertet kan si at de vet 100% at Gud ikke finnes. Det finnes ikke noen bevis for det i verken den ene eller andre retningen. Edit: Og nei, mangel på bevis er ikke bevis i seg selv- Endret 19. juli 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Du kan ikke bevise en negativ. Du kan ikke vite om det finnes en gud. Du kan heller ikke vite, dersom en gud finnes, om denne guden kommer til å sende deg til helvete eller tilsvarende FORDI du tror på den (guden ønsker at du anerkjenner det faktum at vi ikke kan vite, derfor er det ikke meningen at du skal tro). Dermed er du nøyaktig like langt hva Pascal's wager gjelder. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Naturkatastrofer forhindrer overbefolkning. En observatør som ikke griper inn, er en gjerningsmann. Om Gud lovet å ikke forårsake flere naturkatastrofer, men ikke griper inn når nye oppstår, er Gud en hykler. Gud er i tillegg skaperen av naturen, som igjen gjør løftet hans ugyldig. Men lovte han det? Ja, etter syndefloden angret han sterkt, og lovte å aldri gjøre det igjen. Dette kan selvfølgelig eksludere alle andre naturkatastrofer enn en flod, for eksempel et meteorregn. "Da Herren kjente den behagelige duften, tenkte han med seg selv: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskenes skyld; for menneskehjertets tanker er onde like fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik som jeg nå har gjort det." Første mosebok kapittel åtte vers 21 Han lovte å aldri mer drepe alt liv på jorden. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Naturkatastrofer forhindrer overbefolkning. En observatør som ikke griper inn, er en gjerningsmann. Om Gud lovet å ikke forårsake flere naturkatastrofer, men ikke griper inn når nye oppstår, er Gud en hykler. Gud er i tillegg skaperen av naturen, som igjen gjør løftet hans ugyldig. Men lovte han det? Ja, etter syndefloden angret han sterkt, og lovte å aldri gjøre det igjen. Dette kan selvfølgelig eksludere alle andre naturkatastrofer enn en flod, for eksempel et meteorregn. "Da Herren kjente den behagelige duften, tenkte han med seg selv: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskenes skyld; for menneskehjertets tanker er onde like fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik som jeg nå har gjort det." Første mosebok kapittel åtte vers 21 Han lovte å aldri mer drepe alt liv på jorden. Jøss for en koselig kar Hvor mange har han tenkt å skåne neste gang? 144000 stk Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Ja, etter syndefloden angret han sterkt, og lovte å aldri gjøre det igjen. Dette kan selvfølgelig eksludere alle andre naturkatastrofer enn en flod, for eksempel et meteorregn. "Da Herren kjente den behagelige duften, tenkte han med seg selv: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskenes skyld; for menneskehjertets tanker er onde like fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik som jeg nå har gjort det." Første mosebok kapittel åtte vers 21 Han lovte å aldri mer drepe alt liv på jorden. Jøss for en koselig kar Hvor mange har han tenkt å skåne neste gang? 144000 stk Gud er Gud. Ikke en kosebamse. Jeg har hørt at det er 12 ganger 12000, men det virker som et billedlig tall. Endret 19. juli 2008 av Mynotir Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Naturkatastrofer forhindrer overbefolkning. En observatør som ikke griper inn, er en gjerningsmann. Om Gud lovet å ikke forårsake flere naturkatastrofer, men ikke griper inn når nye oppstår, er Gud en hykler. Gud er i tillegg skaperen av naturen, som igjen gjør løftet hans ugyldig. Men lovte han det? Ja, etter syndefloden angret han sterkt, og lovte å aldri gjøre det igjen. Dette kan selvfølgelig eksludere alle andre naturkatastrofer enn en flod, for eksempel et meteorregn. "Da Herren kjente den behagelige duften, tenkte han med seg selv: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskenes skyld; for menneskehjertets tanker er onde like fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik som jeg nå har gjort det." Første mosebok kapittel åtte vers 21 Han lovte å aldri mer drepe alt liv på jorden. Jøss for en koselig kar Hvor mange har han tenkt å skåne neste gang? 144000 stk Gud er Gud. Ikke en kosebamse. Jeg har hørt at det er 12 ganger 12000, men det virker som et billedlig tall. aldri hørt om åpenbaringen står det 144000 Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Jøss for en koselig kar Hvor mange har han tenkt å skåne neste gang? 144000 stk Gud er Gud. Ikke en kosebamse. Jeg har hørt at det er 12 ganger 12000, men det virker som et billedlig tall. aldri hørt om åpenbaringen står det 144000 Der tok jeg visst feil. Men jeg anser det likevel som billedlig. Ikke det at jeg tror på det... Endret 19. juli 2008 av Mynotir Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Naturkatastrofer forhindrer overbefolkning. En observatør som ikke griper inn, er en gjerningsmann. Om Gud lovet å ikke forårsake flere naturkatastrofer, men ikke griper inn når nye oppstår, er Gud en hykler. Gud er i tillegg skaperen av naturen, som igjen gjør løftet hans ugyldig. Men lovte han det? Ja, etter syndefloden angret han sterkt, og lovte å aldri gjøre det igjen. Dette kan selvfølgelig eksludere alle andre naturkatastrofer enn en flod, for eksempel et meteorregn. "Da Herren kjente den behagelige duften, tenkte han med seg selv: «Jeg vil aldri mer forbanne jorden for menneskenes skyld; for menneskehjertets tanker er onde like fra ungdommen av. Aldri mer vil jeg drepe alt som lever, slik som jeg nå har gjort det." Første mosebok kapittel åtte vers 21 Han lovte å aldri mer drepe alt liv på jorden. Jøss for en koselig kar Hvor mange har han tenkt å skåne neste gang? 144000 stk Gud er Gud. Ikke en kosebamse. Jeg har hørt at det er 12 ganger 12000, men det virker som et billedlig tall. aldri hørt om åpenbaringen står det 144000 Der tok jeg visst feil. Men jeg anser det likevel som billedlig. Ikke det at jeg tror på det... Du har nok rett i det. man snakker trolig om de 144000 polerte kalksteinene på "the great pyramid" som reflekrerte lys under sol opp/nedgang og fullmåne tenker jeg. gøyalt sammentraff Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Gutter og jenter, vær grei og fjern unødvendige sitater. Lenke til kommentar
arralou Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Det er svært få som leser bibelen annet enn helt bokstavelig. Hvis noen av dere faktisk ser for dere Gud som en herremann i himmelen som bestemmer, hvorfor forstår dere ikke meningsløsheten i å dømme hvert enkelt tilfelle. Hver ting og hendelse påvirker en annen, som vi ikke har oversikt over. Man skal derfor være forsiktig med å dømme noe som godt eller ondt ved første øyekast. Det er kanskje noe i det med at man ikke skal dømme? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 aldri hørt om åpenbaringen står det 144000 Jeg påstår at tallet 144000 ikke står i Bibelen. Mener på at det står 12000 á 12 stammer, og stammenavnene er lista opp, derav 144000. Ellers er det vel vannflommen ene og alene Gud lovte at det ikke skulle skje igjen. Og jeg er av de troen at Gud skapte, Adam feila, Jesus kom og gikk og at vi nå venter på at Jesus skal komme tilbake når verden går overende. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Gud er Gud. Ikke en kosebamse. Gud er en kynisk jævel. Gud har valgt å slutte å blande seg like mye inn, etter at hans egen kreasjon feilet (paradoxet om Adam & Eva, som spiste av et tre, av ukjent grunn; ikke skulle bli spist av (hvorfor, mon tro..)), hvor han da gir oss skylden. Hvorfor gir han oss skylden? Hvis noen av dere faktisk ser for dere Gud som en herremann i himmelen som bestemmer, hvorfor forstår dere ikke meningsløsheten i å dømme hvert enkelt tilfelle. Hver ting og hendelse påvirker en annen, som vi ikke har oversikt over. Man skal derfor være forsiktig med å dømme noe som godt eller ondt ved første øyekast. Det er kanskje noe i det med at man ikke skal dømme? Jeg stiller litt høyere krav til prestasjonene til en allmektig Gud enn jeg ellers ville ha gjort. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg påstår at tallet 144000 ikke står i Bibelen. Åp 7,4 Og jeg hørte tallet på dem som fikk seglet: Det var 144 000, fra alle stammene i Israels folk. Åp 14,1 Og jeg så, og se! – Lammet sto på Sions fjell, og sammen med ham de 144 000 som hadde Lammets navn og navnet til Lammets Far skrevet på pannen. Åp 14,3 Foran tronen, de fire skapningene og de eldste sang de en ny sang, en sang som ingen kunne lære unntatt de 144 000, de som er frikjøpt fra jorden. Tallet 144 000 står i bibelen. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg skjønner godt at teistene holder seg unna denne tråden... Lenke til kommentar
MRN Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg påstår at tallet 144000 ikke står i Bibelen. Tallet 144 000 står i bibelen. Kult, da lærte jeg noe nytt. Takk Lenke til kommentar
isbit Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Det står vel også i Bibelen at forholdet mellom omkrets og diameter i en sirkel er 3. Bra jobba, Gud! Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg påstår at tallet 144000 ikke står i Bibelen. Tallet 144 000 står i bibelen. Kult, da lærte jeg noe nytt. Takk Er det ikke rart at ikke-troende kan bibelen bedre enn kristne Selv om jeg viser til kilde (åpenbaringen) dumper det et innlegg ifra en kristen som påstår at tallet 144000 ikke står i Bibelen... Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Det står vel også i Bibelen at forholdet mellom omkrets og diameter i en sirkel er 3. Bra jobba, Gud! jøss hvor fant du det? Lenke til kommentar
isbit Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Er det ikke rart at ikke-troende kan bibelen bedre enn kristne Egentlig ikke. Jeg skjønner godt at de ignorerer mesteparten, når de først har bestemt seg for å tro. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Det står vel også i Bibelen at forholdet mellom omkrets og diameter i en sirkel er 3. Bra jobba, Gud! jøss hvor fant du det? 1. Kongebok 7:23 Så laget han det støpte hav. Det var helt rundt og målte ti alen fra kant til kant. Høyden var fem alen, og det trengtes en snor på tretti alen for å nå rundt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå