Gå til innhold

Islam - en fare for Europa?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er avsidindig arrogant å si at vi skal "opplyse" noen. Vi bør rett og slett la dem være i fred og ikke blande oss inn i deres liv og tro, som vi gjør med alle andre mennesker. Ren og skjær dannelse og minimum av høflighet, rett og slett. (Takk for interessant artikkel, PencilCase).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg vil ikke forby Islam!

Hvorfor sprenger selvmordsbombere seg i lufta? Fordi de er rasende på Vesten? Lol. Nei, det er fordi de vil dø som martyrer.

Og du hadde ikke mer å si om de tallene? Du mener fortsatt det er en minoritet som kan neglisjeres? Jada, det skjer jo nesten ikke vold i Islams navn lenger. Hm, skal vi se...Bare i går:

7/18/2008 (Mogadishu, Somalia) - Muslim gunmen shoot three elders to death for helping humanitarian effots.

7/18/2008 (Banihal, India) - Three dozen people, mostly women and children, are injured when Islamic terrorists toss a grenade into a crowded market.

7/18/2008 (Helmand, Afghanistan) - Three Afghan guards are killed when religious hardliners bomb their convoy.

Pluss store mørketall. Sjekk www.thereligionofpeace.com.

Her er litt å bite i!

Fem myter om islam og terrorisme

Lenke til kommentar
Dette er bare semantikk. Uten Islam, ingen islamister.

Vet du hva, isbit? Du snakker om at religiøse mennesker lever i en livsløgn. Jeg tror faktisk du gjør det selv. Du har lagt deg opp dine meninger om religion generelt og islam spesielt og alle argumenter og/eller dokumentasjon som kan antyde at du kanskje, bare kanskje, kan ta feil blir totalt og blankt avvist fra deg som "irrelevant", "sematikk", "vås" eller annet. Fordi det å våge å ta dem inn over seg vil kanskje bety at du må revurdere noe av dine overbevisninger, og da foretrekker du å blankt avvise med slike enkeltord slik at du kan opprettholde din livsløgn.

Lenke til kommentar
Det er i dag 1,5 milliarder muslimer i verden. Mange av dem tror at du og jeg i framtida enten til konvertere til Islam, leve i undertrykkelse i et muslimsk kalifat eller bli straffet med døden for vår tro. I alle fall vil vi brenne i Helvete til evig tid for vår manglende overbevisning.

Kilde takk.

Det er ingen tilfeldighet at land under Sharia er langtfra så siviliserte som vi er i Vesten. Men, som jeg skrev i en annen tråd, er Islam den raskest voksende religionen i Europa. Muslimske kvinner føder tre ganger så mange barn som ikke-muslimer. I tilleg vet vi at mange av dem er svært motvillige til å rette seg etter vestlige verdier og menneskerettigheter. Vold, omskjæring, konemishandling, omskjæring, æresdrap og annen kriminalitet er langt vanligere blant muslimer enn hos resten av befolkningen.

Hva mener du egentlig her? Mener du at muslimer ikke ønsker frihet, fritt ord, og kontroll over eget liv? Hvorfor er vestlige verdier rett? Du må svare meg på disse to her:

1: Kilde på at vold, konemishandling og kriminalitet er vanlig blant muslimer.

2: Hva legger du i vestlige verdier, og hvorfor mener du at muslimer ikke ønsker disse, gjerne med kilde.

Dessverre har det blitt politisk ukorrekt å sette fingeren på dette problemet. Sjansen er også stor for at man blir stemplet som rasist. I beste fall blir man sett på som svært uhøflig, da man ikke respekterer andre kulturer. Dette har ført til at folk ikke tør uttale seg om det de mener. Fascister er med få unntak de eneste som tør å snakke åpent om faren Islam utgjør i Europa i dag. Dette er et varseltegn for framtidas Europa.

Det har ikke slått deg at grunnen til at man ikke uttaler seg så mye om "dette" er fordi det ikke er noe reellt grunnlag for å påstå det du påstår?

Ideen om at Islam er fredens religion, men misbrukes av ekstremister, er ren ønsketenkning. Ta en titt i Koranen, og man kan spørre seg hvorfor det ikke er flere bin Ladener i verden. Desto enklere er det å forstå hvorfor mennesker som tror på det som står i Koranen, oppfører seg langt mindre sivilisert enn de rent statistisk burde.

Igjen, kilde! Du er så lite konkret at det her minner om propaganda. VI skal ikke ta en titt, DU skal forklare oss HVORFOR.

Hvis vi ikke ønsker at Europa skal underlegges Sharia de neste 100 årene, er det på tide at rasjonelle mennesker slutter å lure seg selv. Reglene for samfunnsdebatten må endres - det kan ikke lenger være tabu å kritisere religion. Foten må settes ned for utviklingen vi ser i dag.

Svada. 1: Hvorfor vil europa underlegges sharia? Hvor mange muslimske land har i dag sharialover? Har du spurt de muslimene vi har i norge om de ønsker sharialov her? De i tyskland? Frankrike? Nei, det har du ikke. Min påstand er at et klart flertall av disse overhodet ikke ønsker sharia. Hvorfor skal da BARNA deres ønske sharia? Poenget ditt var jo at det er barna til dagens muslimer som vil "ta over"?

2: Du forsøker deg, men du bommer. Rasjonelle mennesker må slutte å lure seg selv sier du. Hva mener du egentlig? Har vi ikke rett til å ha vår egen velbegrunnede mening? Skal vil dilte etter din propaganda uten å stille spørsmål? Skal vi snu oss etter dine utsagn, som er lite begrunnete, spiller på frykt og er totalt uten kildehenvisninger?

3. Det er ikke tabu å kritisere religion. Det er derimot tabu å ikke klare å argumentere med kilder i bakhånd. Kanskje det er derfor så få uttaler seg?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg synes det er avsidindig arrogant å si at vi skal "opplyse" noen. Vi bør rett og slett la dem være i fred og ikke blande oss inn i deres liv og tro, som vi gjør med alle andre mennesker. Ren og skjær dannelse og minimum av høflighet, rett og slett. (Takk for interessant artikkel, PencilCase).

Enig med tankene dine rundt problemstillingen. Så vil jeg føye til at flesteparten av de som på "vår side" skriker høyest ligner i altfor stor grad på en type individer som av fagekspertisen innenfor faget "Konflikthåndtering" kalles for "konfliktskapere."

:yes:

Lenke til kommentar
Enig med tankene dine rundt problemstillingen. Så vil jeg føye til at flesteparten av de som på "vår side" skriker høyest ligner i altfor stor grad på en type individer som av fagekspertisen innenfor faget "Konflikthåndtering" kalles for "konfliktskapere."

:yes:

Svært enig her, ja. Man er med på å skape konflikter mellom vesten og muslimer og lager det om til en "oss vs dem"-problemstilling. Når muslimer da blir møtt med aggresjon, konfrontasjon og en holdning om at vi skal "opplyse dem" så vil mange av dem nok gå i forsvar og bli vrange selv - og vi får "bevist" hva vi mener. En selvoppfyllende profeti av en negativ spiral.

Lenke til kommentar

Alastor, jeg kunne lett fram mange kilder på at ekstreme holdninger er vanlig i den muslimske verden, men du ville neppe lese dem uansett. Men hvis du skulle ha lyst, kan du jo starte med Koranen for å få et innblikk i hva det er de tror på.

Når det gjelder vestlige verdier, tenker jeg først og fremst på menneskerettigheter. Muslimene ønsker ikke dette fordi de støtter ønsker et styre under Sharia. Tenker da naturligvis ikke på moderate muslimer i Vesten.

Ellers anbefaler jeg deg å lese Christopher Hitchens.

Hvor mange muslimske land har Sharialover? Hørt om Wiki? http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia

Det er ikke tabu å kritisere religion, sier du? Hvor mange er vi egentlig som tør å ta en seriøs diskusjon med en god religiøs venn om temaet?

Lenke til kommentar
Alastor, jeg kunne lett fram mange kilder på at ekstreme holdninger er vanlig i den muslimske verden, men du ville neppe lese dem uansett. Men hvis du skulle ha lyst, kan du jo starte med Koranen for å få et innblikk i hva det er de tror på.

Når det gjelder vestlige verdier, tenker jeg først og fremst på menneskerettigheter. Muslimene ønsker ikke dette fordi de støtter ønsker et styre under Sharia. Tenker da naturligvis ikke på moderate muslimer i Vesten.

Ellers anbefaler jeg deg å lese Christopher Hitchens.

Hvor mange muslimske land har Sharialover? Hørt om Wiki? http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia

Det er ikke tabu å kritisere religion, sier du? Hvor mange er vi egentlig som tør å ta en seriøs diskusjon med en god religiøs venn om temaet?

Det er DU som tar opp et tema for å overbevise oss. Det er dermed DITT ansvar å vise fram kildene til dine påstander, slik at du iallefall framstår som LITT seriøs.

EDIT: Men takk for linken, det sto mye der som jeg tror DU kunne lært en del av :).

EDIT2: Jeg tror du kunne lært utrolig mye rett og slett, du ga meg nemlig en link som gjorde meg atskillig mindre nervøs ang sharia.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger hatt seriøse diskusjoner med en god religiøs venn om tro, og kritikk av tro. Jeg har ikke hatt noen problemer med det. Men så har jeg kanskje heller ikke ansett vedkommende som uintelligent, uutdannet eller uopplyst - kanskje det kan ha noe med det utgangspunktet å gjøre?

Lenke til kommentar

La dem være i fred? Det er alt annet enn fred i mange muslimske land. Jeg synes ikke vi bare skal sitte stille og se på at de dreper uskyldige mennesker i religionens navn. Homofile, kvinner som har blitt voldtatt, vantro...Vi har plikt til å gripe inn. Vi har bedre moral enn dem.

Det er DU som tar opp et tema for å overbevise oss. Det er dermed DITT ansvar å vise fram kildene til dine påstander, slik at du iallefall framstår som LITT seriøs.

Enig der.

Lenke til kommentar

Ja, da venter vi jo bare på kildene?

Jeg har et spørsmål til jeg, hvorfor er islam en fare for europa? Jeg ser ikke noe svar på det spørsmålet i trådstarters førsteinnlegg.

Pga læresetningene i Koranen.

Jaha ja.

Several hadith urge strongly against beating one's wife, such as: "How does anyone of you beat his wife as he beats the stallion camel and then embrace (sleep with) her? (Al-Bukhari, English Translation, vol. 8, Hadith 68, pp. 42-43), "I went to the Apostle of Allah (peace be upon him) and asked him: What do you say (command) about our wives? He replied: Give them food what you have for yourself, and clothe them by which you clothe yourself, and do not beat them, and do not revile them. (Sunan Abu-Dawud, Book 11, Marriage (Kitab Al-Nikah), Number 2139)"

http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia#Penalties

Koranen sier både det ene og det andre.

Rex Rudi har laget en genial stripe jeg dessverre ikke har klart å finne, men poenget er :

1: "Jeg synes det er utrolig trist at vi har begynt å karrikere Mohammed hele tiden"

2: "Ja, det er skammelig"

3: "Mhm, ekstremistene klarer jo nemlig det helt fint selv"

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
La dem være i fred? Det er alt annet enn fred i mange muslimske land. Jeg synes ikke vi bare skal sitte stille og se på at de dreper uskyldige mennesker i religionens navn. Homofile, kvinner som har blitt voldtatt, vantro...Vi har plikt til å gripe inn. Vi har bedre moral enn dem.

Jeg snakker om de vanlige muslimene i vesten, de bør vi la være i fred og ikke forsøke å "opplyse" dem. Det smaker av vestlig imperalisme.

Lenke til kommentar
Rex Rudi har laget en genial stripe jeg dessverre ikke har klart å finne, men poenget er :

1: "Jeg synes det er utrolig trist at vi har begynt å karrikere Mohammed hele tiden"

2: "Ja, det er skammelig"

3: "Mhm, ekstremistene klarer jo nemlig det helt fint selv"

Det er to retninger som nå tolker Koranen på det mest voldelige - ekstreme islamister og ekstreme ateister/antiislam-grupperinger. Ved å insistere på at det er den mest voldelige måten å tolke Koranen på som er den eneste riktige (slike banale detaljer som teksttolkning, sammenhenger, språkvirkemidler, teologi, religionshistorie og linguistikk er jo "irrelevant") så går man islamistenes sak ved å legitimere deres tolkning som den eneste rette. Sånn sett så blir det jo nå vanlige europeere og vanlige muslimer mot de fanatiske grupperingene innenfor islam og ateismen.

Lenke til kommentar

Alastor:

Her har du mye å grave i. Selv om jeg ikke tror mange av dere kommer til å lese mye - om noe av det - håper jeg i hvert fall noe av det vil bli lest.

Koranen oppfordrer muslimer til å bekjempe de vantro med alle midler. Hvis du sitter igjen med et annet inntrykk etter å ha lest boka, er det noe galt.

Lenke til kommentar
Jeg snakker om de vanlige muslimene i vesten, de bør vi la være i fred og ikke forsøke å "opplyse" dem. Det smaker av vestlig imperalisme.

Da har de ingenting her å gjøre. Tror de for eksempel at vantro vil brenne i Helvete, bør de opplyses asap. Tenk om de lærer det til ungene sine...

Lenke til kommentar

Koranen oppfordrer også til å elske din neste. Og å gjøre mot andre slik du vil de skal gjøre mot deg.

Kristendommen har hatt flere store korstog opp igjennom årene. Men det ble da folk av oss til slutt fordetom?

Du feiler. Og du kommenterte ikke mine velbegrunnede innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...