Gå til innhold

Islam - en fare for Europa?

Anbefalte innlegg

Det er bare bevise på at ALT du hører kommer til å påvirke deg til en viss grad. Hvis jeg forteller deg at feks en film du ikke har sett er bra, så vill du automatisk tenke når du hører navne på den filmen igjen, at den filmen er bra. Siden det er den eneste relasjon du har til den filmen. Følelser domminerer tankegang til folk. Du er helt lik de du kritiserer så sterkt her, du også tror på ting du ikke har beviser for, jeg også, alle gjør det! Hvorfor tror du det var så mye rasisme før? Fordi folk ble fortalt at mørke var mindreverdig, så folk trodde på det!

Veritas, jeg sier ikke at man ikke skal høre på hva eksperter sier, men det er likevel et must å være kritisk. Én ting er å høre på hva vitenskapsmenn sier om verdensrommet og hva kameratene sier om maten på McDonald's. Noe ganske annet er å tro på det du leser i en gammel eventyrbok. Vær skeptisk!

dersom du vokser opp i et samfunn hvor alle følger flokken og blir dressert til X.

Hva er tjangsen for at akuratt DU reflekrerer om X er tilstrekkelig og bryter flokken for å velge Y?

Bare tenk på hva som skjedde i Norge.

Norge ble kristnet med sverd og folk konverterte i hovedsak for å berge livet og ikke pga. personlig tro.

Vil videre anta at det ikke gikk så mange generasjoner før folk faktisk begynte å tro.

Poenget mitt er at dersom du systematisk fra barndommen blir hjernevasket mister du mye av evnet til å være skeptisk.

Mennesker er enkle flokkdyr og enkle å manipulere.

Hvorfor tror du ellers næringslivet pøser ut flere milliarder på tilsynelatende tullete reklamer på unødvendige produkter? (drikk cola, og du får et harem)

Fordi det funker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dersom du systematisk fra barndommen blir hjernevasket mister du mye av evnet til å være skeptisk.

Hvorfor tror du ellers næringslivet pøser ut flere milliarder på tilsynelatende tullete reklamer på unødvendige produkter? (drikk cola, og du får et harem)

Fordi det funker!

Jeg er da ikke uenig i dette.

Lenke til kommentar
dersom du systematisk fra barndommen blir hjernevasket mister du mye av evnet til å være skeptisk.

Fordi det funker!

kan du forklare litt nærmere?

Eventuelt hva du er uenig i og hvorfor?

Lenke til kommentar

Fordi det funker!

Er ikke uenig i noe av det.

Lenke til kommentar

Fordi det funker!

Er ikke uenig i noe av det.

sorry!

gikk litt fort i svingene her :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...