Gå til innhold

Islam - en fare for Europa?

Anbefalte innlegg

De muslimske ekstremistene er definitivt dårligere mennesker enn meg. Gode mennesker tar ikke uskyldige liv uten grunn.

Men grunnen til at de dreper er da fordi det er de har blitt fortalt er riktig. Å akkurat som deg, så gjør de det som de tror er riktig. Drap er noe i norge som en blir hele livet fortalt at det er det verste du kan gjøre, derfor blir det helt utenkelig for de fleste å gjøre noe slikt. Mens islamskeekstremistene har blitt fortalt at det riktige er å drepe oss "vanntroe". Hadde en vanlig nordmann blitt plassert i samme situasjon som de så ville du kunne fått han til å sprenge seg selv også.

Endret av Veritas88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men grunnen til at de dreper er da fordi det er de har blitt fortalt er riktig. Å akkurat som deg, så gjør de det som de tror er riktig. Drap er noe i norge som en blir hele livet fortalt at det er det verste du kan gjøre, derfor blir det helt utenkelig for de fleste å gjøre noe slikt. Mens islamskeekstremistene har blitt fortalt at det riktige er å drepe oss "vanntroe". Hadde en vanlig nordmann blitt plassert i samme situasjon som de så ville du kunne fått han til å sprenge seg selv også.

Vår moral er bedre enn deres. Er du uenig i dette?

Grunnen til at vi ikke går rundt og dreper hverandre, er ikke at vi har blitt fortalt at det er galt. Det skal derimot en solid porsjon hjernevask til før du oppfører deg slik.

Lenke til kommentar

At man er hjernevasket er dessverre ingen unnskyldning for å ta liv. Akkurat her er jeg rimelig enig med isbit. Vår moral er bedre enn muslimske ekstremisters moral. Om det var det du mente da.

Men som man sier, en nordmann plassert i samme situasjon med samme hjernevask kunne godt gått rundt og lekt muslimsk ekstremist og.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Grunnen til at vi ikke går rundt og dreper hverandre, er ikke at vi har blitt fortalt at det er galt. Det skal derimot en solid porsjon hjernevask til før du oppfører deg slik.

Jo, men min teori er at alle mennesker er "Hjernevasket" mer eller mindre. I alle fall at alle mennesker KAN hjernevaskes! Mennesker tenker ikke så fritt som mange folk tror, men at menneskers tankegang er et resultat av instinkt, følelser, hva du har blitt fortalt og erfaringer. Der at ting som moral er noe av det som må "læres", ikke noe du er født med. Du må lære å kunne sette seg inn i en annens person situasjon. Alle er født egoistiske, hvor egoistisk du er som "voksen" går på hva du har lært som barn.

Lenke til kommentar

Jo, men min teori er at alle mennesker er "Hjernevasket" mer eller mindre. I alle fall at alle mennesker KAN hjernevaskes! Mennesker tenker ikke så fritt som mange folk tror, men at menneskers tankegang er et resultat av instinkt, følelser, hva du har blitt fortalt og erfaringer. Der at ting som moral er noe av det som må "læres", ikke noe du er født med. Du må lære å kunne sette seg inn i en annens person situasjon. Alle er født egoistiske, hvor egoistisk du er som "voksen" går på hva du har lært som barn.

Vi er alle "hjernevasket" med kulturell moral, ja, men dette betyr ikke at alle kulturers moral er like moralsk, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Vi er alle "hjernevasket" med kulturell moral, ja, men dette betyr ikke at alle kulturers moral er like moralsk, for å si det sånn.

Jo, skal si meg enig der :) MEN! det jeg prøver å få frem er at islamske ekstremistene har samme utgangspunkt. (Skal ikke si i ALLe tilfeller ettersom det går an å være mentalt syk.. ). Så det er ikke menneskene som er fienden, det er informasjonen som de har fått.. og det er det som gjør denne situasjonen så vanskelig.

Endret av Veritas88
Lenke til kommentar

Jo, skal si meg enig der :) MEN! det jeg prøver å få frem er at islamske ekstremistene har samme utgangspunkt. (Skal ikke si i ALLe tilfeller ettersom det går an å være mentalt syk.. ). Så det er ikke menneskene som er fienden, det er informasjonen som de har fått.. og det er det som gjør denne situasjonen så vanskelig.

Er vel egentlig enige, tror jeg! Og det er nettopp det som gjør religion så farlig! Det får ellers vennligsinnede mennesker til å gjøre grufulle ting, i troa på at de gjør Guds vilje!

Nå skal jeg ut på terrassen og ta en kald øl! Ha en god kveld!

Lenke til kommentar

"I Iran er det greit å steine mennesker"

Slike ting kan kulturrelativister si. Heldigvis motsier de fleste seg selv lenge før de kommer så langt.

"Man må leve som om det finnes en absolutt moral, selv om det ikke finnes", LOL! Jeg ler hver gang jeg hører kulturrelativister si det der. At de ikke ser ironien er et under!

Lenke til kommentar
"I Iran er det greit å steine mennesker"

Slike ting kan kulturrelativister si. Heldigvis motsier de fleste seg selv lenge før de kommer så langt.

"Man må leve som om det finnes en absolutt moral, selv om det ikke finnes", LOL! Jeg ler hver gang jeg hører kulturrelativister si det der. At de ikke ser ironien er et under!

:no:

egosentrister: haha kulturen deres er dårligere enn oss fordi... de er late ... vår religiøse overbevisning er bedre.

kulturrelativister: ut ifra historien er det ikke merkelig at de er blitt sånn. hadde norge opplevd 30 år med krig ville vi nok ikke vært bedre...

idioter: de må få lov til å steine folk i iran! sånn er de tross alt...

tards: ^Kulturrelativist!

Lenke til kommentar
Religiøse overbevisninger er en uting. Hadde VI vært et islamistisk land, ville vi også vært som dem.

Vil ikke si Norge hadde vært noe værre eller bedre nødvendigvis om det hadde vært et Islamsk land. Det er ikke kun religionen Islam som er farlig, Kristendommen oppforder til mye rart den også. Å den forsvinner mer og mer i Norge. Det er ikke religionen nødvendigvis som er farlig, det er handlinger basert på følelser som jeg mener er farlig. Følelser som sinne, frykt, kjærlighet, følelser som blokkerer for logisk tenkning. For det gjør deg sta, lite reflektert og ødelegger ens egenskap til å sette seg inn i andres situasjon.

Det virker som du har blitt litt infisert av fordommer til Islam. Løsningen her er utdanning, lære folk å være kritiske til ting, ikke minst SELVkritiske. Hvordan dette skal gjøres på best mulig måte vet jeg rett og slett ikke..

Det er no det jeg tror :)

Endret av Veritas88
Lenke til kommentar
Verken manglende utdanning eller fattigdom er et fellestrekk blant islamistene.

Jeg vill påstå at de som har blitt ekstremister av muslimene har ikke lært å være selvkritiske. Det går på hva slags utdanning du får også... hvis du lærer at religion er fakta på skolen så er du like langt.

Lenke til kommentar
Jeg vill påstå at de som har blitt ekstremister av muslimene har ikke lært å være selvkritiske. Det går på hva slags utdanning du får også... hvis du lærer at religion er fakta på skolen så er du like langt.

De er ikke kritiske nok i tankegangen. De stiller ikke krav til beviser før de tror på det de leser og hører.

Lenke til kommentar
De er ikke kritiske nok i tankegangen. De stiller ikke krav til beviser før de tror på det de leser og hører.

Der avfeier du det jeg sier.. med å konkludere kun det. ALLE Mennesker tror på ting de leser og hører, til en viss grad, da uten å ha noen beviser for det. Er en grunn til at for eksempel McDonalds er så populært, det er ingen "beviser" for at de selger god mat der. Det er bare at folk har blitt fortalt av blandt annet reklame at det er kjempe bra. Det er så mye psykologiske teknikker som blir brukt i slike bransjer, å det er mange som ikke vet det en gang. Det er bare bevise på at ALT du hører kommer til å påvirke deg til en viss grad. Hvis jeg forteller deg at feks en film du ikke har sett er bra, så vill du automatisk tenke når du hører navne på den filmen igjen, at den filmen er bra. Siden det er den eneste relasjon du har til den filmen. Følelser domminerer tankegang til folk. Du er helt lik de du kritiserer så sterkt her, du også tror på ting du ikke har beviser for, jeg også, alle gjør det! Hvorfor tror du det var så mye rasisme før? Fordi folk ble fortalt at mørke var mindreverdig, så folk trodde på det! Også det at mennesker har innstinktivt negative følelser for det fremmede. Mennesket er bygd opp slik, det er selvforsvarsmekanisme. Mennesker og dyr er ikke så forskjellig. Derfor gjelder det å prøve å være smartere enn instinktene sine, å stille seg spørsmålet "Hvorfor liker jeg ikke mørke?" Å ditt tilfelle, hvorfor frykter du islam? Siden du har blitt fortalt gjennom media at de driver med terror. Media som velger sin måte å uttrykke seg etter hva som fanger din oppmerksomhet, som med andre ord spiller på dine følelser sånn som fremmedfrykt. Kan mann egentlig ta et så strekt standpunkt basert på hva disse maktsyke pengemaskinene sier?

Poenget mitt er at du er helt lik de mest religiøse på akkurat det punktet du kritiserer dem på, du avfeier all kritikk i mot deg og bruker et argument som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Du tror blindt på hva du har blitt fortalt.... uten noe ordentlig bevis. Derfor blir du vanskelig å diskutere med, siden du har bestemt deg på forhånd hva som er sannheten, du har bestemt deg for at islam er "fyfy". Det er no slik det ser ut fra mine øyne i alle fall.

Endret av Veritas88
Lenke til kommentar
Det er bare bevise på at ALT du hører kommer til å påvirke deg til en viss grad. Hvis jeg forteller deg at feks en film du ikke har sett er bra, så vill du automatisk tenke når du hører navne på den filmen igjen, at den filmen er bra. Siden det er den eneste relasjon du har til den filmen. Følelser domminerer tankegang til folk. Du er helt lik de du kritiserer så sterkt her, du også tror på ting du ikke har beviser for, jeg også, alle gjør det! Hvorfor tror du det var så mye rasisme før? Fordi folk ble fortalt at mørke var mindreverdig, så folk trodde på det!

Veritas, jeg sier ikke at man ikke skal høre på hva eksperter sier, men det er likevel et must å være kritisk. Én ting er å høre på hva vitenskapsmenn sier om verdensrommet og hva kameratene sier om maten på McDonald's. Noe ganske annet er å tro på det du leser i en gammel eventyrbok. Vær skeptisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...