Gå til innhold

Islam - en fare for Europa?

Anbefalte innlegg

Vel for å være helt årlig jeg meg selv er muslim og tror på allah, men jeg er enig i en del av det sa. Men enda masse av det var glat.

Glem muslimene som bor utenfor Norge. Mange muslimer her i Norge har intigrert seg og mange ikke.

spesielt somalere og pakistanere. Så ikke si muslimer si heller somalere og paksissere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her oser det av intellekt og forståelse, Laik!

...men dessverre er det helt sant! Det ER faktisk ikke større integrasjon blandt pakistanere og ihvertfall ikke somaliere. Så hvorfor si muslimer når vi faktisk mener de som ikke vil integreres? På tide vi også begynner å stille krav til hva vi faktisk forventer av folk vi prøve å hjelpe, syntes ikke du også? Vi har altfor lenge lat dem klare seg selv og trodd vi var snille som lot dem styre med det de ville, men alle mennesker har behov for å føle fellesskap og det er derfor viktig at alle de som kommer integreres på en skikkelig måte og der er vi ikke flinke nok. Vi drar inn og drar inn uten å stille krav til noe som helst....

Så jeg sier det står respekt av det laik sier, for det er sant! Ikke behagelig å høre, men allikevel sant... Dessverre!

:)

Lenke til kommentar
Så istedenfor å stigmatisere en religion så stigmatiserer vi en etnisk gruppe? genialt! Og det fikk du høre fra en som ikke kan skrive norsk engang.

Noe så latterlig å rakke ned på dyslektikere eller folk som faktisk ikke har noen stor erfaring på et datamaskin tastatur.

Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Så istedenfor å stigmatisere en religion så stigmatiserer vi en etnisk gruppe? genialt! Og det fikk du høre fra en som ikke kan skrive norsk engang.

Vet du, jeg vet neimen ikke hvem som har minst intellekt og forståelse jeg... og fra når hadde rettskrivning noe med hvor legitimt en ting er og hvor rett vedkommende har?

Lenke til kommentar
Noe så latterlig å rakke ned på dyslektikere eller folk som faktisk ikke har noen stor erfaring på et datamaskin tastatur.

Er man litt oppmerksom så ser man at Laik har det afghanske flagget som sin avatar, derav mener jeg det er større sjanse for at han er afghaner. Når RWS så begynner å prate om at vi skal sette krav til integreringa innvandrerne skal gå igjennom (les: kunne ordentlig norsk). Jeg så ironien i det.

Lenke til kommentar

Er man litt oppmerksom så ser man at Laik har det afghanske flagget som sin avatar, derav mener jeg det er større sjanse for at han er afghaner. Når RWS så begynner å prate om at vi skal sette krav til integreringa innvandrerne skal gå igjennom (les: kunne ordentlig norsk). Jeg så ironien i det.

Jeg nevnte at vi skal sette krav til hva vi forventer av folk vi lar komme inn i landet vårt og som vi hjelper ja, da dette LANGT på vei er den egentlige årsaken til muslim frykten her i landet. De fleste muslimer jeg kjenner er som de fleste kristne, de har religiøse foreldre som trykker på med religionen sin, men ingen av dem er ekstreme gærninger i så måte som vil sprenge seg selv og en haug med uskyldige mennesker.... De muslimene, som de av de kristne, som er ekstreme er jo de vi hører om og gjerne stigmatiserer.... ALLE muslimer er sånn og sånn da, ikke sant? Så jeg er enig med laik, det blir feil å kalle alle muslimer ekstreme, religiøse gærninger, for det er rett og slett ikke sånn de er! Det blir like galt som å si at ALLE fra kina er kommunister, eller alle som er fra hallingdal er gjerrige.. :) De fleste muslimer har, i likhet med de fleste kristne og andre religiøse, fått med seg at verden ikke helt er som boka deres sier at den er og læren om evolusjon og at ingen blir født av en klut med blod på eller at vaginaen er enveis kjørt, som bibelen skal ha oss til å tro.... og de lever sine liv deretter, akkurat som resten av oss.....

Men det er en kjensgjerning at en del fra somalia og pakistan sliter med integreringen... ikke noe å le av i det hele tatt, snarere tvert i mot syntes jeg... :(

Endret av RWS
Lenke til kommentar

I USA har somalierne en helt annen status enn i Norge. Kommer det av at staten har feilet i integreringen, eller at somalierne som ikke gidder?

Så du mener at et kriterie for å ikke være en fare for Europa er å snakke flytende Norsk wub.gif
Vet du, jeg vet neimen ikke hvem som har minst intellekt og forståelse jeg... og fra når hadde rettskrivning noe med hvor legitimt en ting er og hvor rett vedkommende har?

1: Når sa jeg det, analkløe? Jeg henviste bare til det minst 1/3 av alle nordmenn er enige om. Selv mener jeg noe annet.

2: Skikkelig norsk er nøkkelen til det norske samfunnet. hevder i alle fall carlivarhagen og ernasolberg

Lenke til kommentar

herregud, isbit :thumbdown:

Ville du drept meg og spise meg opp, siden det er det enkleste og riktigste evolusjonistisk sett, dersom jeg skulle utfordret din posisjon i samfunnet?

Jeg synes å utvise/sende tilbake alle innvandrere som begår kriminalitet er en enda bedre idè.

send ut alle med norsk statsborgerskap som begår kriminalitet :)

Endret av Great Aftabeh
Lenke til kommentar

Men isbit...

Vil gjerne dele min teori hær, som jeg tror er grunnleggende i denne debatten. Jeg er ikke så flink til å ordlegge meg så håper jeg klarer å gjøre meg forstått her :p Mange av dere kommer sikkert til å misforstå meg her.

Jeg er under den oppfatning at alle mennesker er ganske så like verden over og at ingen er bedre enn andre. Og at den største faktoren som gjør oss forskjellige er våre erfaringer og hva vi har blitt fortalt. Og at det er det som resulterer til min eller din tankegang. Da blir det miljøet du vokser opp i (Erfaring) og hva de andre rundt har sagt til deg som for eksempel dine foreldre det som danner din tankegang og meninger. Hvis du da er oppdratt av blandt annet dine foreldre og samfunnet du lever i, som forteller deg at det finnes en Allah og at de i vesten er vanntro og må drepes. Så har det ingen betydning hvilken rase du er eller hvor smart du er så kommer du til å tro på det. Å hvis du tror nok på det så blir du fryktelig vanskelig å overbevise. Siden dette er noe som er så sensetivt for deg så som innstinktivt selvforsvar så nekter du på alt annet som sier i mot det. Følelser er noe som blokkerer for rasjonell tenking. Og mennesker er stort sett styrt av følelser. Derfor synes jeg det er viktig å være klar over, at dine tanker er nesten bare basert på hva du har blitt fortalt og hva følelsene dine trekker deg i mot. Feks hvis noen kaller deg dum, så vill du ikke tro selv etterpå at du er dum, siden du har negative følelser i forhold til det utsagne, pluss at det er ikke det du har blitt fortalt gjennom livet. I alle fall ikke i Norge, siden her i landet blir en fortalt at alle er gode til noe, som er lett å tro på siden det er noe som du har positive følelser til. Sporer kanskje litt av nå...

Poenget mitt er at til og med de islamske ekstremistene er på INGEN måte dårligere mennesker enn deg. De har bare blitt fortalt annerledes. Så derfor mener jeg at å se på noen mennesker som helst som fiender, er kun fordi du tenker etter hva dine følelser forteller deg.

Håper noen forsto tankegangen min her... Har lest så mye om fordommer mot islamister og lignende nå, så må bare få min mening ut og :) Vet det ble veldig dårlig skrevet :S

Lenke til kommentar

Jeg synes du ordlegger deg som en gud.

Mennesker er egentlig veldig like, men irrasjonelle overbevisninger gjør at vi tror vi er forskjellige. Jødene tror for eksempel at de er Guds utvalgte folk.

De muslimske ekstremistene er definitivt dårligere mennesker enn meg. Gode mennesker tar ikke uskyldige liv uten grunn. Jeg føler meg faktisk støtt av at du jekker meg ned på nivå med en terrorist (eller jekker dem opp på mitt nivå), men du skal få lov til det. Det er ytringsfrihet i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...