isbit Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Det er i dag 1,5 milliarder muslimer i verden. Mange av dem tror at du og jeg i framtida enten til konvertere til Islam, leve i undertrykkelse i et muslimsk kalifat eller bli straffet med døden for vår tro. I alle fall vil vi brenne i Helvete til evig tid for vår manglende overbevisning. Det er ingen tilfeldighet at land under Sharia er langtfra så siviliserte som vi er i Vesten. Men, som jeg skrev i en annen tråd, er Islam den raskest voksende religionen i Europa. Muslimske kvinner føder tre ganger så mange barn som ikke-muslimer. I tilleg vet vi at mange av dem er svært motvillige til å rette seg etter vestlige verdier og menneskerettigheter. Vold, omskjæring, konemishandling, omskjæring, æresdrap og annen kriminalitet er langt vanligere blant muslimer enn hos resten av befolkningen. Dessverre har det blitt politisk ukorrekt å sette fingeren på dette problemet. Sjansen er også stor for at man blir stemplet som rasist. I beste fall blir man sett på som svært uhøflig, da man ikke respekterer andre kulturer. Dette har ført til at folk ikke tør uttale seg om det de mener. Fascister er med få unntak de eneste som tør å snakke åpent om faren Islam utgjør i Europa i dag. Dette er et varseltegn for framtidas Europa. Ideen om at Islam er fredens religion, men misbrukes av ekstremister, er ren ønsketenkning. Ta en titt i Koranen, og man kan spørre seg hvorfor det ikke er flere bin Ladener i verden. Desto enklere er det å forstå hvorfor mennesker som tror på det som står i Koranen, oppfører seg langt mindre sivilisert enn de rent statistisk burde. Hvis vi ikke ønsker at Europa skal underlegges Sharia de neste 100 årene, er det på tide at rasjonelle mennesker slutter å lure seg selv. Reglene for samfunnsdebatten må endres - det kan ikke lenger være tabu å kritisere religion. Foten må settes ned for utviklingen vi ser i dag. NB! Jeg ønsker på ingen måte å støte muslimer med dette innlegget, eller oppfordre til hat mot muslimer. Endret 19. juli 2008 av isbit Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er ikke mer hold i frykten om at Europa skal bli underlagt sharia enn det er i at jødene konsiprerer for å overta verden, slik mange fryktet før (og frykter enda). Jeg ser mer og mer at holdningene mot mulismene i dag minner om holdningene mot jødene på 30-tallet i Tyskland, før NSDAP kom til makten. Da var det også politikere som skåret billige populistpoeng med å bygge opp under frykten og mistilliten mot jødene, og ved å fortelle at samfunnet ville bli så mye bedre hvis man bare fikk kastet ut jødene. Man hadde en teori om at jødene trakk i tråder høyt oppe i systemet og vil overta makten i Europa. Noen hundre år før dette hadde vi en annen frykt som sveipet over Europa - frykten for hekser. Vanlige mennesker ble torturert og drept i hopetall i en slags fryktrus. På 90-tallet opplevde Norge en satanismefrykt. Historier ble fortalt om sexorgier, barnedrap, kattetortur, hemmelige skandinaviske møter, store satanistceller som vokste og hadde stor makt i skjul. Ingen undersøkelser fant noe som helst som kunne tyde på dette, men frykten levde i mange år likevel. Frykt bunner svært ofte i uvitenhet. Eventuelt noe kunnskap hvor resten blir fylt ut med fordommer og generaliseringer. Det man ikke kjenner til, spesielt når man hører så mye negativitet og skremsler om emnet i media (saker om 1 milliard fredelige muslimer selger ikke, kun de fåtall ekstremister som driver med terror selger), det frykter man. Det er egentlig en ganske vanlig menneskelig reaksjon. Ja, man bør absolutt spørre seg hvorfor det ikke finnes flere bin Laden'er. Det er godt over 1 milliard muslimer i verden. Hvis flertallet av disse tolket Koranen slik ekstremistene gjør, hvis flertallet av disse var poteniselle terrorister og brant for ønsket om å underlegge hele Europa under sharialovgivning... ja, da hadde situasjonen i dag sett ganske så annerledes ut enn den gjør. Hekser, jøder, satanister, muslimer... grupper som skiller seg ut, som har en livsstil vi ikke helt forstår, har kunnskap om eller som vi kanskje misliker og delvis frykter.. de blir fort målet for et massehysteri. I stedet for å nøre opp under massehysteriet så mener jeg det er mye bedre om vi kan holde oss mer nøkterne og saklige slik at vi kan beholde fokus på det som virkelig er problemet her - de fåtallige men svært farlige voldelige islamistgruppene som faktisk driver bevisst med terror, som ønsker sharialovgivning eller vold mot vestlige. Disse er de som er farlige, disse er hvor vi bør holde fokus - ikke på muslimer generelt. Jeg er klar over at dette innlegget ikke vil gjøre det spor inntrykk på de som allerede har bestemt seg for at muslimer og islam generelt er en stor trussel for Europa. På samme måte som dette innlegget ikke hadde overbevist en fra inkvisisjonen, en tysk politiker på 30-tallet eller en som hadde hørt om naboen til ei venninne som hadde funnet et barnelik som bar spor etter ritualdrap. Men jeg håper det kanskje kan få andre som leser denne tråden til å tenke seg om en gang til før de hopper på massehysterievognen. Her er jeg enig med isbit om èn ting: Vær rasjonell. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Den [sett inn din tids syndebukk for det meste] fare, den har vi hørt før en gang eller to har vi ikke? Btw flott innlegg tabris. Endret 19. juli 2008 av Snerk Lenke til kommentar
isbit Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Det er ikke mer hold i frykten om at Europa skal bli underlagt sharia enn det er i at jødene konsiprerer for å overta verden, slik mange fryktet før (og frykter enda). Du har en svært naiv holdning, spesielt siden du sammenligner frykten for Islam med frykten for hekser og andre ikke-eksisterende fenomener. 11. september burde alene være nok til å innse problemet med Islam. Jeg ser mer og mer at holdningene mot mulismene i dag minner om holdningene mot jødene på 30-tallet i Tyskland, før NSDAP kom til makten. Helt riktig. La oss brue fornuft til å motarbeide dem denne gangen, og ikke gasskamre. Den gang hadde dessuten frykten mot jøder religiøse røtter. Denne gangen har frykten rasjonelle røtter. Frykt bunner svært ofte i uvitenhet. Det samme kan sies om mangel på frykt. saker om 1 milliard fredelige muslimer selger ikke, kun de fåtall ekstremister som driver med terror selger), det frykter man. Det er egentlig en ganske vanlig menneskelig reaksjon. Så 400 millioner farlige muslimer er ikke et problem? Ja, man bør absolutt spørre seg hvorfor det ikke finnes flere bin Laden'er. Det er godt over 1 milliard muslimer i verden. Hvis flertallet av disse tolket Koranen slik ekstremistene gjør, hvis flertallet av disse var poteniselle terrorister og brant for ønsket om å underlegge hele Europa under sharialovgivning... ja, da hadde situasjonen i dag sett ganske så annerledes ut enn den gjør. Vi har måttet tåle et par bomber i London og Madrid, samt omskjæring, æresdrap, folk som går amok og dreper pga en tegning, tusenvis av døde 11. september og mere til, men pyttpytt. Terror har jo ingenting med Islam å gjøre! Det kunne like godt vært buddhister. Yeah right! Poenget er ikke at de fleste muslimer er greie mennesker. Poenget er at Islam utgjør en trussel. Jeg tror det må et 11. september-scenario til i Norge før du skal forstå det! I stedet for å nøre opp under massehysteriet så mener jeg det er mye bedre om vi kan holde oss mer nøkterne og saklige slik at vi kan beholde fokus på det som virkelig er problemet her - de fåtallige men svært farlige voldelige islamistgruppene som faktisk driver bevisst med terror, som ønsker sharialovgivning eller vold mot vestlige. Disse er de som er farlige, disse er hvor vi bør holde fokus - ikke på muslimer generelt. Du er politisk korrekt, men du tar feil. Hvordan skal vi bekjempe ekstremistenes irrasjonelle tro hvis vi selv er like irrasjonelle? Ser du ikke at vi også gir overbevisningene deres ly dersom det fortsatt skal være tabu å kritisere religion? Ekstremistene handker som de gjør fordi de tror det som står i Koranen. Problemet her er manglende krav til beviser når man leser en tekst. Problemet er ikke at folk glemmer å tolke/ignorere, men at de glemmer å være kritiske. Her er jeg enig med isbit om èn ting: Vær rasjonell. Takk. Endret 19. juli 2008 av isbit Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Har bare en ting å si: DOKUMENTASJON!! Ellers blir dette kun bare å oppfatte som raljering og oppspinn. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 11. september viser at vi må ta trusselen fra islamistene på alvor, hvis du leste hva jeg skrev, isbit, så ville du sett at det er hva jeg mener. Men vi må skille klinten fra hveten her, so to speak. Vi må skille de aggressive og farlige islamistene fra den jevne muslim - som det tross alt er de det er mest av. Islam utgjør ikke en trussel. De aggressive islamistene utgjør en trussel. Det er en balansegang det er svært viktig å ha med seg i denne saken, for ikke å gjøre situasjonen mye verre enn den er i dag. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Islam utgjør ikke en trussel. De aggressive islamistene utgjør en trussel. Det er en balansegang det er svært viktig å ha med seg i denne saken, for ikke å gjøre situasjonen mye verre enn den er i dag. Hvordan skal vi ta trusselen deres på alvor? Rette oss etter dem? Og forstår du ikke at så lenge det oppfordres til religiøs tro, så vil det resultere i flere ekstremister? Jeg ønsker ikke å straffe moderate muslimer for handlingene til de fundamentale. Jeg snakker om å slutte å akseptere tro uten beviser. Islam utgjør ikke en trussel. De aggressive islamistene utgjør en trussel. Det er en balansegang det er svært viktig å ha med seg i denne saken, for ikke å gjøre situasjonen mye verre enn den er i dag. Islam er en kilde til vold. Bytt ut "Nazisme" med "Islam" og du ser at det du sier er ganske dumt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Fint at nazismeordet kom såpass fort i debatten, fordi historien beviser at da er debatten finito. Venter fremdeles på at trådstarter kommer med materiale som underbygger fantasiene hans. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Fint at nazismeordet kom såpass fort i debatten, fordi historien beviser at da er debatten finito. Venter fremdeles på at trådstarter kommer med materiale som underbygger fantasiene hans. De har kommet. Du ser ut til å mene at læresetningene i Koranen er mindre harmløse enn nazistenes overbevisninger. Vel, forklar? Jeg kan muligens ha ødelagt diskusjonen ved å blande inn nazismen, men sammenligningen er legitim. De som ikke forstår dette, ville neppe kommet til fornuft i denne tråden uansett, så da kan det være det samme. Endret 19. juli 2008 av isbit Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Et interessant alternativ til det synet på islam vi ofte blir presentert for: http://www.islamispeace.org.uk/ Lenke til kommentar
isbit Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Et interessant alternativ til det synet på islam vi ofte blir presentert for: http://www.islamispeace.org.uk/ Jada, jeg vet at de fleste muslimer i Vesten er greie mennesker. Det er ikke det denne diskusjonen handler om. Tittelen på siden burde vel egentlig være nok til at jeg skal la være å se den filmen... Endret 19. juli 2008 av isbit Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Vi skal ta trusselen på alvor ved å ha nulltoleranse for organisasjoner som Al Quaida. Vi skal aktivt lete etter dem, og arrestere dem (eventuelt skyte dem på stedet hvis vi vet uten en fnugg av tvil at vedkommende er et medlem i en slik organisasjon). I tillegg bør vi strebe etter kommnikasjon og forståelse med muslimer generelt, slik at vi kan forstå islam, forstå hva som skiller islam fra de ekstreme islamistene for dermed å sammen jobbe mot de fanatiske gruppene, ikke lage skillet og avgrunnen mellom den jevne europeer og den jevne muslim større. Fundamentalisme og ekstremisme er dessverre noe som alltiid følger i kjølvannet av menneskelige organisasjonser. Skal vi forby alle politiske partier fordi NS og Rødt finnes? Det er for meg en helt feil vei å gå. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Vi skal ta trusselen på alvor ved å ha nulltoleranse for organisasjoner som Al Quaida. Vi skal aktivt lete etter dem, og arrestere dem (eventuelt skyte dem på stedet hvis vi vet uten en fnugg av tvil at vedkommende er et medlem i en slik organisasjon). I tillegg bør vi strebe etter kommnikasjon og forståelse med muslimer generelt, slik at vi kan forstå islam, forstå hva som skiller islam fra de ekstreme islamistene for dermed å sammen jobbe mot de fanatiske gruppene, ikke lage skillet og avgrunnen mellom den jevne europeer og den jevne muslim større. Hvorfor skal man ikke tolerere Al Qaida? Hva hvis de har rett? Kan du bevise at de ikke har rett? Jeg er selvsagt helt enig med deg i at vi ikke må tolerere dem. Vi ta dem av dage. Hvorfor? Fordi de utgjør en trussel for menneskerettighetene og vår sivilisasjon. Men hva er egentlig forskjellen mellom en moderat og en fundamental muslim? Forskjellen er at den fundamentale faktisk tror på det som står i Koranen, uten å ignorere vers han ikke liker ved første øyekast. De fleste som kaller seg muslimer, tror egentlig ikke, akkurat som brorparten av kristne i Norge ikke bryr seg særlig, verken om Bibelen eller om Jesus. De kaller seg bare kristne av tradisjon, eller fordi de "synes De 10 bud er greie å forholde seg til" eller at "Det er mer mellom himmel og jord". Religiøsiteten i den arabiske verden overgår imidlertid det vi ser i Europa. Det er langt flere fundamentalister der enn mange tror. Terrorisme har skremmende stor støtte i den muslimske verden. Forstå Islam? Mener du at vi skal bli muslimer alle som én? Hvordan kan vi ellers forstå religionen deres? Den er komplett irrasjonell. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Forskjellen er at et Al Quiada-medlem er en reell trussel, som kanskje allerede har begått voldelige handlinger er i ferd med å gjøre det. Dette bryter mot lover i de fleste land og man skal derfor ha nulltoleranse mot dem. Den jevne muslim er en like lovlydig borger som en hvilken som helst annen europeer, og skal derfor behandles som en hvilken som helst annen europeer. Det er fullt mulig å sette seg inn i en religion og skaffe seg større forståelse og kunnskap om den uten å tro på religionen selv. Det krever bare litt velvilje og ønske om kunnskap selv om den kanskje går på tvers av de holdninger mot religionen man har fra før. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Hvorfor gjør de voldelige handlinger, tror du? Fordi de har en medfødt hjernefeil? Forresten spiller det liten rolle om det finnes greie muslimer. Det finnes greie nazister også. Men mange - urovekkende mange - har farlige standpunkter. Blant annet viser en rapport fra 2002 at flertallet av libaneserne støtter selvmordsbombere. Flertallet av de som ville uttale seg i Nigeria og Bangladesh, sa det samme. Dette tyder på at de virkelige tallene er langt verre. 47% av jordaneserne og 43% av pakistanerne støtter også selvmordsbombere. Endret 19. juli 2008 av isbit Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Det er vanskelig å gi et ensidig svar på det, jeg tror det er mange grunner som ligger bak. Raseri og hat mot det vesten har gjort mot muslimer og Midt-Østen gjennom tidene, styrket og blindet gjennom hjernevasking og massesuggesjon, fanatisk og ensidig tolkning av Koranen som gir det hele et overordnet mål... jeg kan ikke gi en psykologisk profil til alle som er medlem av Al Quiada, jeg kan bare gjette. Ang. støtting av selvmordsbombere og lignende. Hvordan tror du de tallene vil se ut hvis man forbyr islam? Endret 19. juli 2008 av Tabris Lenke til kommentar
isbit Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Jeg vil ikke forby Islam! Hvorfor sprenger selvmordsbombere seg i lufta? Fordi de er rasende på Vesten? Lol. Nei, det er fordi de vil dø som martyrer. Og du hadde ikke mer å si om de tallene? Du mener fortsatt det er en minoritet som kan neglisjeres? Jada, det skjer jo nesten ikke vold i Islams navn lenger. Hm, skal vi se...Bare i går: 7/18/2008 (Mogadishu, Somalia) - Muslim gunmen shoot three elders to death for helping humanitarian effots. 7/18/2008 (Banihal, India) - Three dozen people, mostly women and children, are injured when Islamic terrorists toss a grenade into a crowded market. 7/18/2008 (Helmand, Afghanistan) - Three Afghan guards are killed when religious hardliners bomb their convoy. Pluss store mørketall. Sjekk www.thereligionofpeace.com. Endret 19. juli 2008 av isbit Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Mange av dem som driver med terror er rasende på vesten, ja. Det ene utelukker ikke det andre. Hva mener du vi skal gjøre, isbit? Fortelle muslimene hvor irrasjonelle og uintelligente de er? Tror du det er særlig konstruktivt? Tror du færre vil støtte selvmordsbombere da? Nei, det er et tall vi må ta på alvor. Hele saken skal tas på alvor. Men for meg er ikke det automatisk det samme som å være konfronterende og aggressiv mot islam generelt. Endret 19. juli 2008 av Tabris Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Fint at nazismeordet kom såpass fort i debatten, fordi historien beviser at da er debatten finito. Venter fremdeles på at trådstarter kommer med materiale som underbygger fantasiene hans. De har kommet. Du ser ut til å mene at læresetningene i Koranen er mindre harmløse enn nazistenes overbevisninger. Vel, forklar? Jeg kan muligens ha ødelagt diskusjonen ved å blande inn nazismen, men sammenligningen er legitim. De som ikke forstår dette, ville neppe kommet til fornuft i denne tråden uansett, så da kan det være det samme. So, it's either your way or the highway? Så kom det en stråmann, eller såpass stor var den at den kan kalles en høyhest. Det er ikke religionene som er til skade men maktmennesker som vet å benytte seg av den som drivkraft. MUSLIMSK FLERTALL FULLSTENDIG UREALISTISK. Det er stor oppmerksomhet knyttet til mønsteret for familiedannelse og fruktbarhet for innvandrerne. Det er visst en utbredt forestilling om at innvandrerne, og særlig de fra muslimske land, skal dominere mer og mer i kraft av sitt antall. Uten at det foreløpig finnes gode nok beregninger, synes den innsikten vi har om fremtidens demografi å tilsi at noe muslimsk flertall i "vår tid" er fullstendig urealistisk. Selv om innvandrere fra ikke-vestlige land ofte gifter seg med noen fra sitt eget miljø, enten fra Norge eller fra opphavslandet, så er etterkommernes alder ved giftermålet såpass mye høyere enn for foreldregenerasjonen at det skal bli interessant å se om det skjer parallelle endringer i det regionale mønsteret. Selv om også mange etterkommere gifter seg i ung alder (omtrent den alder da etnisk norske flytter sammen), begynner de å få barn i samme alder som andre i Norge. Arven fra foreldrene er mye klarere i ekteskapsmønster enn i fruktbarhet. artikkel Lenke til kommentar
isbit Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Terroristene må vi drepe. De moderate må vi opplyse. Det er ikke religionene som er til skade men maktmennesker som vet å benytte seg av den som drivkraft. Dette er bare semantikk. Uten Islam, ingen islamister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå