Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vei rundt møller sin ekstremtakst

Anbefalte innlegg

Hei

Var ute å kjørte en liten tur for nesten en mnd siden og klarte å rygge på et gjerde med min 2uker gamle Audi A3 2004 mod.

Riper på hele bakfangern og knust speil og knukket speilkoppen.

Var på taksering på Møller bilskadesenter å fikk taksering på 13155,- hvis jeg byttet fangern min eller 13559,- hvis jeg reparerte den... SINNSYKT!

Vet at det skal være dyrt å skrape bilen men det er ekstremt... de satte prisene på deler til 3000 og resten er arbeid :cry:

Hvor kan jeg skaffe delene orginalt selv så kan jeg få en jeg kjenner til å lakke det på fritiden.?

~Diddern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E-bay er jeg utrolig skeptisk til.. plutselig har du kjøpt katta i sekken og du sitter der uten mulighet til å bytte det, fordi det er downsiden med auksjoner.

finnes det ingen forhandlere som selger meg de orginale delene?

~Diddern

Lenke til kommentar
E-bay er jeg utrolig skeptisk til.. plutselig har du kjøpt katta i sekken og du sitter der uten mulighet til å bytte det, fordi det er downsiden med auksjoner.

finnes det ingen forhandlere som selger meg de orginale delene?

~Diddern

Enhver merkeforhandler kan selge deg originaldelene du trenger (forutsatt at de ikke er gått ut av produksjon, og lageret tømt..), så lenge du ber om nettopp deler, og ikke ferdigreparert bil. Om merkeforhandler krever å få gjøre hele jobben ville jeg byttet bilmerke.. Kan jo prøve hos en annen forhandler som ikke har eget karosseriverksted, om de du var hos først nekter.

Lenke til kommentar

Det var med lakkering?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
IMG_0188.jpg

IMG_0190.jpg

IMG_0191.jpg

Disse skadene kostet litt over 18000 å fikse. (gikk på motpartens forsikring dog) Var også riper på speilet, men måtte ikke byttes. De pusset ned, lakket alt sammen, samt skiftet tåkelys. Nye deler var; tåkelys, lyktespyler /m deksel, skvettlapp. Dyrt å eie nogenlunde ny bil i dag ;)

Det baller fort på seg.

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
2uker gamle Audi A3 2004 mod.

Jaså ja?

Sjekk ut tmtuning.com og norskbildelsenter.no

Jeg har hatt den i 2uker da x]

*himle med øynene* hehe

Det var med lakkering?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
IMG_0188.jpg

IMG_0190.jpg

IMG_0191.jpg

Disse skadene kostet litt over 18000 å fikse. (gikk på motpartens forsikring dog) Var også riper på speilet, men måtte ikke byttes. De pusset ned, lakket alt sammen, samt skiftet tåkelys. Nye deler var; tåkelys, lyktespyler /m deksel, skvettlapp. Dyrt å eie nogenlunde ny bil i dag ;)

Det baller fort på seg.

Det er grisedyrt *kjøpe en vrakebil* :innocent:

~Diddern

Lenke til kommentar
Vis du ennå ikke har fåt tak i noe deler, anbefaler jeg en tur til Albjerk på Åssiden i Drammen. Kjempe bra service og overkommelige priser på orginale deler der. :thumbup:

De tar vell standard Møller priser (Holy Shit)

men kanskje en god idé, fant ut i går at bestemor spiller bridge på søndager med selveste Albjerk.

~Diddern

Lenke til kommentar
Lø hjem S3-deler fra Tyskland, eller originale A3-deler. Hos Møller, og andre merkeforhandlere, koster originaldeler en arm og en fot.

Problemet er vell egentlig å finne en forhandler som selger det da.. *pluss lære meg tysk*

jepp, de skal gjerne ha 2 armer også..

~Diddern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...