Jarmo Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2548501.ece. Hva bør vi gjøre med "umulige" og vanskelige ungdom? Er lukkede institusjoner riktig løsning når alt annet er utprøvdt? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Burde bli opprettet en form for bratcamp for disse. Evt ta problembarn som er i barnevært i større byer og shippe dem til småbyer langt vekke slik at de får det vanskeligere med å gjøre slike handlinger. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Bor i Skien selv og merker selv alle disse jævelungene. En kosovoalbaner som gikk i klassa til broren min har blitt tatt for å kjøre (vet ikke om den var stjelt, men forundra meg ikke) og true politi med kniv. Hele familien til kosovalbaneren var etterlyst som grenlands mest kkriminelle, de stjelte allt av mopeder rundt i området. Jeg gikk i klassa til en, han gikk med folk som røyka både det ene og det andre. Jeg hørte at han hadde stjelt 30 000 fra morra si for å kjøpe hasj, vet ikke om dette er sant, men for meg høres det ut som noe han kunne ha gjort, han sitter nå på noe porsjekt skole. Jeg tror jeg vet hvem den "jevnaldrene" jenta de snakker om i artikelen er. Vis jeg tror riktig er det en som gikk i klassa mi i 8 og 9ende. I begynneolsen jobba hu ganske bra, gjordet det greit på skolen. Men så begynnte hu å gå med folk som hang rundt kosovoalbanerne. Skal love deg at hu forandra seg fort, etter et halvt år etter hu hadde blitt kjent med gjengen, blei hu kasta ut av skolen for å så begynne på en instutisjon. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Høres ut som maihaugen... Eller Colorline som bussruta kalles. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Vi trenger en hardcore bratcamp der disse ungene rebootes og gjøres samfunnsdyktige. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Vi trenger en hardcore bratcamp der disse ungene rebootes og gjøres samfunnsdyktige. Amen, /signed og alt det der. Noe må ihvertfall gjøres slik at de ikke ender opp som vaneforbrytere (som mange allerede er) og det som verre er når de blir voksne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå