magne30 Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 !.! Hei! nå skal jeg flytte og tenkte meg netverk med 3 pcer og server, skal kjøpe chello + 1024/384 og har 2 nettverkort i servern 1 til internett og det andre er et slags hub nettverkort. serven er en P1233 mhz 160 MB SDRAM og hvilket os??? så jeg tenkte da å bruke servern som "switch" og "router" hvordan skal jeg fixe oppsettet og i hvilket OS? bør jeg bruke? win 2k? eller Linux? <-- kan jeg ingenting om... her venter jeg på fine løsninger!! takk Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 foreslår at du deler med switch siden chello gir deg tre ip'r etter det jeg har hørt, riktig? Ellers foreslår jeg dette modem l Nettverkskort en Nettverkskort to l Switch l l l Pc1 Pc2 Pc3 osv... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg sier en ting; www.fli4l.de (Det er en link der for å få siten på engelsk.) Hos meg kjører det på en diskett, og er DHCP-server og deler nett-tilgang og printer i nettverket mitt. Kontrollerer ISDN-kort og to nettverkskort. Genialt supert strålende OS. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Søk litt på Linux forumet. Det er det mange tips om hvilke distroer som kan brukes som firewall, router og server. Et tips er ClarkConnect. Lenke til kommentar
magne30 Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Mwn jeg kan oxo gjøre noe så simpelt som å bare kjøpe en awitch og ta å koble modemet på "uplinken" der og så er de 2 pcene på nett? bare jeg setter opp at de skal stå mot Proxy1.chello.no elelr hva det er som er adressen dems....?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå