Carny Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Lå på magen å tok dette. Fikk bare knipset noen få skudd før jeg reiste meg. Det var tross alt på en tursti, og jeg hadde nok følt det som en smule pinlig om noen skulle sett meg. 100% crop av bokeh Edit: glemte å legge til "BK:" i tittelen. Endret 19. juli 2008 av Carny Lenke til kommentar
Blondee Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Snegler er noen takknemlige skapninger å ta bilder av - de beveger seg seeeeeent og derfor har du god tid til komposisjon. Her tror det jeg ville funger bedre forfra, evnt. at du hadde tatt bildet i sneglens naturlige element som ikke er på en tursti. Hvis du driver mye med denne type foto, vil et dedikert makro-objektiv gi denne fotograferingen en helt ny dimensjon - men det vet du sikkert Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Med den DOF'en har du jo fått sneglen til å følge den "smale" sti. Nå er vel det naturlige element for snegler stort sett overalt, så det aspektet legger ikke jeg så stor vekt på. Synes den var verdt både eksponering og lukkerslitasje. Kanskje du kunne ha fått bakgrunnen enda mer ut av fokus, men da ville du antakelig ha trengt et annet objektiv. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Aaah, takk for dette! Glimrende inspirasjon til en konkuranse jeg skal være med på med "Lang lukkertid" som tema ! Lenke til kommentar
Carny Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Takker for tilbakemeldinger, og glad jeg kunne være til inspirasjon. Ingenting er bedre enn dét! Selv liker jeg bildet, dog er det enkelte ting jeg kunne gjort bedre teknisk. I alle fall slik jeg ser det. 1. Jeg burde stilt meg slik at sneglen var direkte i front av kamera, slik at DOF fanget hele sneglen, ikke bare hode. 2. Jeg skulleprøvd å kommet meg bittelitt nærmere. Ellers ser jeg i ettertid at jeg skulle roet ned oppskarpingen en smule. Andre kommentarer? Hva kunne jeg gjort bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå