Gjest member-101642 Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Synes dette bildet ble litt kult, men vil høre hva dere andre mener. Støyen og uskarpheten er gjort med vilje. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Med vilje, du liksom. Hah, det skal du ha meg til å tro. Men sett at det stemmer, så har du lykkes ganske brukbart. Igjen et forsøk på fransk filmatisk sorthvitt, og du har nesten kommet i havn. En croppejobb vil gi et betydelig løft. Fjern store deler av den tomme forgrunnen, så skal du se det blir ganske brukbart. Helt opp til skillet i asfalten. Litt mer støy kan bildet også tåle, for dette er åpenbart tatt håndholdt. Med datidens bilder ville det blitt enda litt mer grovkornet, i alle fall hvis det skal se ut som småbildeformat Da har du et ok film noir-bilde. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) syns det var stiligt og fint jeg. ble liksom litt sånn old style avis bilde stil på det Endret 19. juli 2008 av sttrons Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Med vilje, du liksom. Hah, det skal du ha meg til å tro. Jepp, faktisk. Bildet er forresten tatt med stativ. Legger ved originalen. Tror du meg nå? Men uansett, takk for den konstruktive tilbakemeldingen. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Liker dette bildet, jeg er ikke noe kunst kjenner, så jeg kjenner ikke til dette PMnormal snakker om.. jeg vill si det minner meg om litt Dick Tracy litt Sin City, men det er noe som mangler for å få effekt til perfekt. Litt mer cropping før du skeiver det ut ? kanskje se på muligheten å legge til synlig regn på en eller annen måte? Cudos anyway. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Fint i farger også, med den dypblå himmelen mellom husene. Og jeg tøyser litt når jeg kommer med kommentarer som at jeg tviler på informasjonen. Men ikke alltid, og man kan aldri vite når jeg tøyser... Men hvorfor ikke forsøke den croppen jeg foreslår på begge versjonene? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg er ikke så ofte innom her, så jeg er ikke så kjent med måten du opererer på. Har prøvd ut beskjeringen du nevner, men synes ikke at det ble så bra. Det er liksom noe som skurrer litt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Hvorfor det? Normalt vil jeg si at dess nærmere du kommer i slike bilder dess bedre blir det, jfr Robert Capa. Dette bildet har ikke noen relevans for ditt bilde, men fungerer som en understreking av hans filosofi. Endret 19. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Mulig, jeg er ikke så kjent med fotograferingens historie, men ønsker å lære. Er dette utsnittet tett nok, eller ønsker du å gå enda tettere? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Mulig, jeg er ikke så kjent med fotograferingens historie, men ønsker å lære. Er dette utsnittet tett nok, eller ønsker du å gå enda tettere? Jeg ville nok gått enda tettere. Det som trekker ned for meg, kan nok ikke du gjøre noe med. Og det er veggen til høyre som (for meg) blir feil da det er trepanel med sterke linjer. Jeg ville croppet vekk hele veggen ... Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Det er bra. Jeg tenkte til over den kanten, men den kanten fungerer fint fordi den er i linje med hellingen. Den skaper kanskje litt ekstra balanse. Det ble i alle fall mye bedre. Men min opprinnelige tanke var å også fjerne den kanten, for å komme enda nærmere og en tom bunn. Men det fungerer dette også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå