Gå til innhold

BK: Den andre mann - kritiser

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med vilje, du liksom. Hah, det skal du ha meg til å tro. Men sett at det stemmer, så har du lykkes ganske brukbart. Igjen et forsøk på fransk filmatisk sorthvitt, og du har nesten kommet i havn. En croppejobb vil gi et betydelig løft. Fjern store deler av den tomme forgrunnen, så skal du se det blir ganske brukbart. Helt opp til skillet i asfalten. Litt mer støy kan bildet også tåle, for dette er åpenbart tatt håndholdt. Med datidens bilder ville det blitt enda litt mer grovkornet, i alle fall hvis det skal se ut som småbildeformat

Da har du et ok film noir-bilde.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Med vilje, du liksom. Hah, det skal du ha meg til å tro.

Jepp, faktisk. Bildet er forresten tatt med stativ. Legger ved originalen. Tror du meg nå?

Men uansett, takk for den konstruktive tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar

Liker dette bildet, jeg er ikke noe kunst kjenner, så jeg kjenner ikke til dette PMnormal snakker om.. jeg vill si det minner meg om litt Dick Tracy litt Sin City, men det er noe som mangler for å få effekt til perfekt. Litt mer cropping før du skeiver det ut ? kanskje se på muligheten å legge til synlig regn på en eller annen måte?

Cudos anyway.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg er ikke så ofte innom her, så jeg er ikke så kjent med måten du opererer på. Har prøvd ut beskjeringen du nevner, men synes ikke at det ble så bra. Det er liksom noe som skurrer litt.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Mulig, jeg er ikke så kjent med fotograferingens historie, men ønsker å lære.

Er dette utsnittet tett nok, eller ønsker du å gå enda tettere?

Lenke til kommentar
Mulig, jeg er ikke så kjent med fotograferingens historie, men ønsker å lære.

Er dette utsnittet tett nok, eller ønsker du å gå enda tettere?

Jeg ville nok gått enda tettere.

Det som trekker ned for meg, kan nok ikke du gjøre noe med. Og det er veggen til høyre som (for meg) blir feil da det er trepanel med sterke linjer. Jeg ville croppet vekk hele veggen ...

Tom

Lenke til kommentar

Det er bra. Jeg tenkte til over den kanten, men den kanten fungerer fint fordi den er i linje med hellingen. Den skaper kanskje litt ekstra balanse. Det ble i alle fall mye bedre.

Men min opprinnelige tanke var å også fjerne den kanten, for å komme enda nærmere og en tom bunn. Men det fungerer dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...