Gå til innhold

Gjøre Linux super geeky!

Anbefalte innlegg

Har ubuntu på pc'en min (shame on me) og har et ønske om å gjøre den om til verdens mest geekye ubuntu installasjon, by look ofc. Tenker på noe som ser ut som et fantasi OS fra en dårlig 90-talls hacker film. Noe som får for til å si " Ka fan e d dær?!" (nord-norsk). Altså mye sort og grønt, neste litt DOS aktig ut, men med et gui selvfølgelig.

Det er altså min visjon. Noen som vet om noe jeg kan gjøre for å oppnå dette? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Matrix skjermsapareren er jo utrolig geek da. Du finner den lamme de andre skjermsparerne i Ubuntu. Ha helt svart bakgrunsbilde eller et mørkt et med Wow logoen eller noe sånt. Installer Conky, ha overload med info og bare grønn skrift ofcourse.

Lenke til kommentar

Openbox krever flere avhengigheter og gir mindre funksjoner, fungerer greit som en base eller som en ren WM. Fluxbox tilbyr egentlig det meste (alt kan deaktiveres) og krever ingenting mer en X. Utennom det så er de veldig lik og baserer seg på samme prinsipper.

Lenke til kommentar

Takker for mange svar :)

Nå bare inrøme at jeg ikke får til Xmoand og Fluebox "/ Føler meg veldig newb... men prøver så godt jeg kan.

So far har jeg gjort gnome'en om til verdens STYGESTE gnome! ^^ Med 90% svart og grønt + en bevegelig bakgrunn som "skriver" koder (i svart og grønt ofc :) )

Var litt morsomt da ene kompissen stakk innom. Bede han sjekke bussrten og fikk svar "KA FAN har du gjort med PCen din?!" :!: Så når jeg får til et annent GUI en gnome blir det konge! :woot:

Endret av Eldox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...