Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å få DTS/DD5.1 lyd fra DVD-plate i MPC...

Anbefalte innlegg

Prøver å kjøre ulike DVD'er med DTS og/eller DD5.1 lydspor, men hver gang jeg kjører DVD'en i Media Player Classic, så hakker lyden konstant. Vanligvis så switcher den automatisk til "DTS" eller "Dolby Digital" på receiveren min når det er DTS eller DD5.1 lyd, men når jeg kjører uansett DVD i MPC, så hakker lyden samt at den bytter kjapt mellom DTS/DD5.1 og Pro Logic II på receiveren... Problemet løser seg dersom jeg kjører DVD'en i Zoom Player! Da fungerer lyden akkurat som den skal, faktisk! Da er det vel åpenbart at noe i MPC-konfigurasjonen er feil, men hva, vet jeg ikke... Er dette jeg trenger hjelp til. Får bare ikke hakkingen til å forsvinne, selv om jeg har prøvd å vri, vende og endre på det meste som har med lyd i MPC å gjøre. Straks jeg avspiller DVD i Zoom Player, fungerer DTS samt DD5.1 lyd fra DVD brillefint. Hva kan være galt med MPC? Har siste versjon av MPC... Er også verdt å merke at dersom jeg kjører lydfil med enten DTS eller DD5.1 som allerede ligger på PC'en i MPC, så fungerer lyden finfint uten noe hakking! Er bare da når jeg kjører DVD på DVD-spilleren at lyden hakker...

Her er instillingene mine i MPC akkurat nå:

mpc-prob.jpg

Hva mener dere kan være galt?

PS: Beklager så meget om denne tråden var feilpostet. Visste ikke helt HVOR jeg skulle poste den her, så da ble det her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...