€uropa Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Er bilyd på hjertet skjellig grunn for å slippe unna verneplikten? Jeg har hatt dette siden jeg ble født, men kan jeg likevel velge å utføre verneplikten selv om jeg kan slippe? Jeg har også anstrengelsesastma og arvelige hjerteproblemer på begge sider av familien om dette kan være i sammenheng med bilyden på hjertet. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 I dag er det ikke så mye som skal til for å slippe unna. Hjerteproblemer bør være nok. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Jeg har aldri hatt problemer med hjertet (er vel ikke så vanlig i ung alder likevel?), jeg vet bare at jeg har bilyd. Men oldefaren min døde av hjerteinfarkt og broren og søstera til bestefaren min har hjerteproblemer nå,. Men bestefaren min selv er frisk som en fisk, han har vært hos hjertespesialist to ganger. Den andre bestefaren min har hatt blodpropp i hjertet og ble operert for noen år siden, da var han sytti. Men jeg hørte at broren til en venn av meg slapp unna fordi han hadde for kort sene på det ene benet. Er det så mye verre? Grunnen til at jeg spør er om jeg kan ta verneplikten likevel eller må jeg gjøre samfunnstjeneste? Endret 19. juli 2008 av Zarac Lenke til kommentar
skraml Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Har selv bilyd på hjertet. Dette er ikke god nok grunn til å slippe førstegangstjenesten tydeligvis. Min far har også hatt blodpropp, og farfar døde av hjertestans. Jeg har også vært plaget med ryggen i mange år og hadde prolaps i perioden mellom sesjon og innkalling uten at dette "hjalp meg". I min tropp dimmet ca 1/3 ved å "grine seg hjem" (savner familie/venner/kjæreste - takler ikke å være her osv) De fleste jeg "kjente" som gjorde dette virket like- eller bedre skikket psykisk enn meg til å gjennomføre tjenesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå