2bb1 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Skal begynne på siste året allmenn nå, og må snart bestemme meg for hvilke fag jeg vil ha. Andreåret hadde jeg hele pakka. Matte, fysikk, kjemi og biologi. Nå det siste året tenkte jeg å slappe av litt ved å fjerne et fag (siden jeg har for mange timer uansett). Matte og fysikk passer mitt hode greit uten å være spesielt vanskelig. Biologi er også til tider ganske interessant. Kjemi er jo interessant det også, men om jeg skal ta vekk et fag, så blir det kjemi. Men om jeg skal studere videre på universitet/høgskule, hvilke linjer vil jeg tape på å ikke ha hatt 3KJ (eller Kjemi 2 som det heter nå)? Endret 19. juli 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Medisinfag og ekstrapoeng. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Tja, men har jo lært det grunnleggende fra 2KJ/Kjemi 1. Trenger man 3KJ/Kjemi 2 for å gå medisin? Ikke at jeg har tenkt det akkurat, men greit å vite. Ekstrapoeng er ikke noe problem. Går under kunnskapløftet hvor 4 ekstrapoeng er maks (og som jeg allerede har). Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ja. I Reform-94: 2MX eller 2MY eller 3MZ 2FY 3KJ I Kunnskapsløftet: Matematikk R1 eller S1 + S2 Fysikk 1 Kjemi 1 + 2 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ville valgt bort biologi. Vet ikke hvordan det er med den nye reformen, men da jeg gikk siste året på allmenn var biologi et leke-fag! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Biologi er et lekefag under reform 94 ja, sammenlignet med Kjemi og Fysikk. Kjemien er blitt enda bedre under kunnskapsløftet, så jeg ville definitivt valgt bort biologien. Dessuten må du ha tredjeklassekjemi for å komme inn på medisin og/eller veterinær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå