Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2T olje til moppa - er API TC/Jaso FB bra nok?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ser at Shell har en 2T olje (eneste de har her) som er API TC og Jaso FB godkjent her. Lurte paa om denne er bra aa ha paa en relativt ny scooter? Den heter nautillus et eller annet, og kan brukes paa alt fra motorsager til scootere som krever API TC eller Jaso FB.

Saavidt jeg husker saa var det en hel haug med andre godkjenninger enn de 2, stemmer ikke det? Er dette noen bra olje aa bruke? Har egentlig ikke funnet noe annet enn 2T oljer til et par dollar literen, sykt billig, men det staar ingenting om at den er syntetisk eller noe, saa jeg er litt skeptisk.

Men er den oljen noe aa bruke, eller burde jeg ligge unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for svar :)

Hvor mange burde den ha for aa vere bra da? Hvilke burde jeg sorge for aa ha? Noen fasit paa det egentli?

Var innom Walmart, oljen som var der hadde vel bare 1 godkjenning om jeg husker riktig.. veldig daarlig med olje paa bensinstasjonene her, noen kjeder som har mer oljeprodukter osv?

Vert innom Shell, Chevron, BP, Kangaroo og flere andre bensinstasjoner..

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en flaske Shell advance ULTRA helsyntet olje idag, denne har 4 godkjenninger,

"Exceeds Jaso FC, API TC, ISO-L-EGD and proposed ISO-L-EGE."

Dette er jo knappe 4 godkjenninger, hvor mange har biltemaoljen sin?

Er Shell sin olje egentlig så bra? Har hørt at den er dritt.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en flaske Shell advance ULTRA helsyntet olje idag, denne har 4 godkjenninger,

"Exceeds Jaso FC, API TC, ISO-L-EGD and proposed ISO-L-EGE."

Dette er jo knappe 4 godkjenninger, hvor mange har biltemaoljen sin?

Er Shell sin olje egentlig så bra? Har hørt at den er dritt.

Biltema sin syntetiske 2T olje (Rød flaske med bilde av en scooter på) er merket med: JASO FC, API TC og ISO EDG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...