ZoDz Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Teit tittel men det får så være. Tokk dette bilde idag da vi hadde en shoot ikke så alt for langt unna operaen. Jeg både liker og ikke liekr at persoenn id ress er stiv på bilde. Føler liksom da at "Kan han egentlig sloss eller kan han ikke?". Iso 100 f/3.5 17mm 1/125 Strobist til venstre for meg med paraply. Endret 19. juli 2008 av Zettec Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Alt for stivt og oppstilt spør du meg. Skjønar ikkje heilt kva som skjer her heller. Kvifor står duden med ryggen til? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Ser ut som han med bar overkropp prøver å holde tilbake hun sinnadama? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Ser ut som han med bar overkropp prøver å holde tilbake hun sinnadama? Riktig. Hun med kamas, dvs jenta til høyre skal prøve å ta dama på venstre side men "typen" prøver å stanse henne. Fyren i dress gjør seg klar til å forsvare kjærsten sin. Et slaks 4kant drama. Edit, vet ikke om dette bilde viser det bedre. Dette var det siste bilde vi tokk og det var det jeg egentlig skulle poste. Trodde jeg hadde sletta det. endra også tittel. Endret 19. juli 2008 av Zettec Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Absolutt bedre. Det forrige var veldig statisk og hadde ingen bevegelse, her er det meir fart. =) Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Paret til høyre fungerer på det siste bildet, men dressmannen er for nær kamaen til å stå helt i ro. Enten må han blokkere/parere ordentlig, eller så trengs det mere avstand. Uansett, stort pluss for noe utenom det vanlige på BK'en. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Thats because he has no phear Hehe. Virkelig glad jeg ikke mistet dette bilde. Takker for kritikk. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Bilde med bevegelse var ganske bra! Fiksa ikke kamaene hennes though. Grell tape [Warning subjektiv kommentar] Edit: Greit nok at du kansje vil illustrere at hun er asiat eller noe, men finn en litt mer kjent løsning. Hva med den ultimate fightningklisjeen: NUNCHUCKS! Bruce lee goes Feme Fatale ^^ [/Warning subjektiv kommentar] Endret 19. juli 2008 av J@cob Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Det er en form for urbant eastside møter westside tableau vivante. Og den ideen er slettes ikke dum. Men det første blir så stilistisk at det ikke har et maleri eller en skulpturs dramatiske høydepunkt, som kun oppnås i den siste versjonen. Endret 20. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Det ble noe stiv og oppstillt over det. Norsk fjernsynsteater, på en måte.. Ikke naturlig. Bildene var noe mørke, nr. 2 var bedre enn det første. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Det er det oppstyltede jeg sikter til med å kalle det et tableau vivant. Det føyer seg inn i en gammel kunsttradisjon som er alt annet enn dynamisk, siden det dreier seg om noe så absurd som å fremstille et kjent maleri eller en kjent statue med mennesker og props. Som et stillestående teaterstykke uten dialog. Og det er noe man enten kan like eller ikke. Jeg velger å like det av prinsipielle grunner. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg skjønte ikke ett bær av det du skrev i øverste der men jeg er glad du liker det^^ Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Hvis dere skal ha et håp om å engang beherske fotokunsten, eller kunst generelt, må dere gripe til google hver gang dere leser et ord dere ikke forstår. Ikke bare tolke det som noe positivt eller negativt, uten å være nysgjerrig på hvorfor det er positivt eller negativt. Jeg forklarte det forresten ganske godt i mitt svar til Olar0701. Hvis du enten vil ha det på andre språk eller i andres ordlyd så kan du google Tableau Vivant. Det er fransk og betyr levende bilde, dvs et bilde som er blitt kopiert av levende mennesker. Sjekk Wiki, men ikke den norske varianten. Et godt eksempel på fotografisk Tableau Vivant er dette bildet av Hill og Adamson fra 1848. Endret 20. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå