Gå til innhold

BK: Bilder av gode karakterer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første er som DeViSoR skriver ganske bra. Flott kontakt, og spennende lys. Det har litt sus av amerikansk kunstfoto i seg.

Uten at jeg er helt sikker på hva jeg faktisk mener med det. Uansett liker jeg det.

Det andre har kun personlig verdi for de som kjenner personen i bildet. For oss andre er det ingenting.

Lenke til kommentar

Synes du er for hard på vignetteringa, på det i sofaen er jo vignetteringa så sterk at den faktisk går helt oppe i ansiktet på personen?

+ litt mye halo, og litt mye slagskygge for min del.

Bilde nr 1 er mye bedre, men fortsatt for mørkt for meg, og litt inngrodd, det mørke er veldig tydelig lagt på i photoshop. Sikkert burn eller noe om man skal dømme haloene irundt det i bakgrunnen. Fint blikk, og hadde det vært gjennomført skikkelig hadde det sannsynligvis blitt veldig bra =)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig med PM i at det andre bildet er ingenting. Armen og hendene rammer inn sitt eget hode på en interessant måte, mens rammen på veggen er tom. Det er noen detaljer som gjør at det ikke er helt gjennomført, men jeg liker ideen godt.

Bla kunne vinkelen på vegg-rammen kunne vært enda skjevere for å gjenta armenes vinkel bedre. Da ville også skyggen som bryter veggrammen i hjørnet forsvunnet. Ideelt burde også skyggene på veggen, og konturene av sofaen vært helt borte slik at bildet ble flatere. Det bærer litt preg av et tilfeldig snapshot som ble litt tøft i Photoshop. Skal du lykkes helt må det mer jobbing til på location.

- Rams

Lenke til kommentar

Jeg synes det ser ut som et forsøk på å redde et ikke helt vellykket bilde med å gjøre det mer avant garde. Joda, jeg ser en litt besnærende triangel, men en liten fugl kvitrer inn i øret mitt at det er tilfeldig. Og det er i alle fall ikke blitt brukt i den ferdige versjonen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...