Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

mus/tastatur/virker kun i bios

Anbefalte innlegg

hei instalerte xp 64 bit i ny pc i går . Når eg er i bios virker mus/tastatur fint . Men

når jeg kommer inn i oprativsystemet virker dette ikke . det er usb tilkoblinger , har sjekket i bios og alt er i orden , den finner mus/ tast. Hvad kan dette verre ? takker for svar . Dette virket fint helt til jeg ristartet pc =(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags mus har du? Har du en Razer , ler jeg =)

Men sånn litt på emnet, Microsoft har lansert nye generelle USB drivere, men de ga de ut i en hotfix for ett problem med at maskinen var treg å slå seg av eller noe slikt, husker ikke (er på annen maskin nå), uansett det var versjon x.4189 el no slikt, og var på 209Kb , 1kb mer enn de standard 3759, om jeg ikke husker helt feil.

Jeg ville prøvd å oppdatert til de.

Trenger litt info om hva slags maskinvare du har generelt på den pc.

Lenke til kommentar
Ikke ta dette ille opp men du er litt grønn på data?

Mener du ps2 kontakt kanskje? Vel vel lykke til, jeg skal på posten og hente meg nytt hovedkort selv =)))) Har vært uten en ordentlig pc i over ei uke, første gang på sikkert 15 år.

ja er grønn =) på data . Dette er min første pc som jeg har bygget . Jeg har feil med UBS drivere til hovekortet . Derfor kan jeg ikke bruke mus/tast. jeg har instarlert drivere til hovekortet og skjermkortet , sjekket bios , opdatert xp 64 bit. er der mere man gjør med en ny bygget pc ? synes ikke pc var så kraftige i spilll =( tror jeg heller må fordype meg i brusanvisniger .

Lenke til kommentar

Hva slags operativ system bruker du? 64bit xp?

Isåfall:

gå til http://support.microsoft.com/hotfix/KBHotf...&kbln=en-us

Og velg:

Som du ser ligger det 32bit versjon der og. men ment for server 2003.

Edit: du har xp x64 ja.

Husk å oppdater til SP2 om du ikke har det og alle fikser som medfølger der. Anbefaler Nlite og evt en ferdig updates pakke, eller samle fixes selv. Men du er jo mer grønn på data enn mora mi, som faktisk kan bruke nlite, så jeg vet ikke helt om jeg skal råde deg til nlite likevel =)

post-50698-1216623136_thumb.png

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Hva slags operativ system bruker du? 64bit xp?

Isåfall:

gå til http://support.microsoft.com/hotfix/KBHotf...&kbln=en-us

Og velg:

Som du ser ligger det 32bit versjon der og. men ment for server 2003.

Edit: du har xp x64 ja.

Husk å oppdater til SP2 om du ikke har det og alle fikser som medfølger der. Anbefaler Nlite og evt en ferdig updates pakke, eller samle fixes selv. Men du er jo mer grønn på data enn mora mi, som faktisk kan bruke nlite, så jeg vet ikke helt om jeg skal råde deg til nlite likevel =)

hm takk prøver dette .

Lenke til kommentar

jeg har prøvet med 4 forskellige mus ,med og uten gamle kontaker,

det som er rart er det virker nå !! kun med en spec mus . har prøvet med andre mus i samme kontakt . har tydligvis problemer med UBS. Sjekket feil meld fra xp så der er drivre jeg må finne .

Lenke til kommentar
Feilen her er jo at du har ett Asus hovedkort.

Jeg foreslår en runde med slegga =)

Jeg ville sjekket på hovedkortet om det er noe som er løst, sitter bare halvveis i, har det jumpere isåfall sjekk det.

Har du oppdatert bios?

Fungerer ps2 mus som normalt?

ps2 mus ja men kun med en type mus ? skal fordype meg i bruganvisningen ¨må verre jumpere

alt er fast ingen ting er løst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...