Gjest y0 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei, jeg er en gutt på 22 år, rundt 89 kilogram og ca 182 cm høy. Jeg synes jeg har en litt stor rumpe og store lår. Jeg driver og prøver å gå ned i vekt, har gått ned noen kilo også, men lårene og rumpa har ikke blitt noe mindre. Virker som det er mest fettet på magen som går med. Skjønner at jeg ikke kan punktforbrenne lårene, men er det noen måte jeg kan trene dem mindre? Noen som har tips? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det kan variere fra person til person hvor fettet legger seg, hos meg legger fettet seg mest på rompa og ved siden av magen mot ryggen, så jeg ser ikke så lubben ut, men rompa strutter ut pga. det. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Så fint at du har lyst til å gjøre noe med situasjonen! Utifra opplysningene du oppgir om deg selv, har du en BMI(kroppsmasseindeks = vekt i kg dividert med kvadratet av høyden i meter) på 26,9, noe som ligger litt over normalen på 18-24,9. Dette betyr at du utifra denne indeksen veier noen kg for mye. Når det er sagt, er det ikke alltid at BMI er noen god indikator på overvekt. Kanskje er det slik at du har mye muskler, og det er en kjent sak at muskler veier mer enn fett. Altså vil en muskuløs person stå i fare for å bli karakterisert som overvektig, uten at det egentlig er noen grunn til det. Dessuten er det viktige her at du tar av så mye at du selv føler deg komfortabel, ikke tenk at du måååå ned til f.eks. en BMI på 20-21. Når du går aktivt inn for å slanke deg, er det også svært(og da mener jeg SVÆRT) viktig at du ikke bruker noen raske metoder. Det vil si at du ikke stopper å spise eller spiser så lite at du vil sprekke etter maks. én uke. Det du bør gjøre, er å bytte ut flere av matvanene dine med sunnere alternativer. Det finnes alltid noe du kan bytte ut, evt. kutte ut. Hva med å drikke brus bare i helgene og da maks. 1 liter i løpet av helgen? Hva med å kutte ned på alkohol(masse kalorier) om du drikker mye av det? Det er også viktig å spise relativt ofte, men mindre porsjoner. Spis mat som gir deg noe, spis grovere varianter(f.eks. fullkornspasta), kutt ut lyse bagetter til middagen og spis mer frukt og grønt. Det kan du nesten spise så mye du vil av. Bruk vann som tørstedrikk, ikke bælmdrikk en kartong med juice om dagen, da det faktisk ikke er nødvendig med mer enn 1-2 glass om dagen. I juice er det dessuten masse kalorier, like mye som brus. Og så, for å sette prikken over i-en, må det nevnes at du ikke kommer utenom treningen hvis du virkelig vil se resultatene. Nei - du trenger ikke jogge 1 time hver dag, MEN: har du en hund, så tror jeg den vil bli veldig glad om du går tur med denne 1 time om dagen. Dersom du ikke har hund, tror jeg likevel kroppen din ville sette veldig stor pris på at du tok deg en tur hver dag og gikk i 1 time. Da går du cirka 6 km, og det er supert. Dette bør være lystbetont trening, slik at du varierer løypen og kanskje tar med en iPod. Da blir det ikke så kjedelig. Det viktige er at du gjør dette hver dag omn det skal gi merkbare resultater. Det er også supert å supplere med styrketrening av ulik art. Du finner mange fine programmer på nettet. Du kan jo begynne med situps og pushups, for eksempel. Husk å la musklene hvile, slik at du ikke driver med styrke hver dag. Spør for all del om du lurer på noe mer! Jeg ønsker deg lykke til! (Gjerne oppdater tråden om hvordan det går) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå