Nauz Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Denne posten skulle kanskje vært postet under Lagringsmedier? Hvis moderator mener det, så venligst flytt posten. Jeg har et problem med en Hp laptop(dv8336ea). Jeg må instalere windows på nytt og trenger sata driver. Grunnet pcen selvsagt ikke har diskettstasjon, må jeg integrere sata-driveren på windows cd`en. Dette gjør jeg i programmet nLite. Problemet er at sata-driveren på hp sin side er en exe fil og ikke en inf fil(som kreves dersom jeg skal integrere driveren på windows cd`en). Har prøvd å kjøre exe filen, men den filen som da blir pakket ut er ikke brukbar. Har også prøvd å "pakke ut" den filen som dukker opp. Er det noen som veit hvordan jeg kan få tak i en sata driver som er i formatet INF? Lenke til kommentar
m99 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 http://downloadcenter.intel.com/filter_res...mp;submit=Go%21 Du trenger ikke integrere dem, det går greit også å putte dem på en USB-pinne (utpakket selvfølgelig). Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Okay, det var jeg ikke klar over. Har hørt at usb ikke alltid fungerer før windows installasjon, men kan prøve. Takk for tipset;) Edit: Prøvde å legge driverne på en minnepenn, men det fungerte ikke. Skal prøve å integrere de. Den driveren du linket til, "32-bit Floppy Configuration Utility for Intel® Matrix Storage Manager". Er ikke den kun en raid driver? Endret 20. juli 2008 av mr.nauz Lenke til kommentar
m99 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Som du sikkert har funnet nå så er det både drivere for RAID og AHCI der. Når det gjelder F6 og USB-pinne så er det en stund siden jeg har gjort det på den måten, så kanskje jeg husker feil og det ikke gikk, anyone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå