Stian216 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Hei, jeg har bare trøbbel med det nye hovedkortet. Jeg har et par crucial ballistix pc2-8500 2gb, men de fungerte ikke sammen med hovedkortet. Nå har jeg kjøpt et par corsair dominator pc2-8500 2 gb, men de gjorde ingen forskjell. Problemet er at maskinen vil ikke starte windows, den bare starter om igjen i det uendelige. Jeg kommer inn i bios og kan stille på timings og volt, men det hjelper ikke. Bios er oppdatert til nyeste versjon. Min maskinvare er q9450, mist 500w, ati hd3650, terratec c pci tuner x2. Jeg har en e8200 liggende som heller ikke utgjør noen forskjell. Finnes det en løsning på dette problemet? Jeg prøver det meste før jeg sender det i retur... Endret 20. juli 2008 av Fenriz Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Elimineringsmetoden er veien å gå! Er dette en helt ny PC? Det er veldig lurt å legge inn operativsystem på nytt etter store utskiftninger av HW, særlig hovedkort. Prøv HK, GFX, en minnebrikke, harddisk samt PSU utenfor kabinettet. Regner med at du gir minnebrikkene rett spenning siden du kommenterer spenningsinnstillinger i bios. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg har forsøkt elimineringsmetoden, men det hjelper ikke. Når jeg forsøker uten cpu får jeg ikke den typiske restarten. Jeg har forsøkt med to forskjellige cpu, men samme problem. Jeg vil forsøke et annet hovedkort om jeg får tak i det. Jeg har forsøkt hele sulamitten utenfor kabinettet uten noe hell. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Obs, glemte CPU i oppramsingen min, du må selvfølgelig også bruke CPU når du prøver. Om du ellers har gjort alt rett er vel sannsynligheten stor for at det er hovedkortet som lager trøbbel. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Hehe, ja, vet det, men ville bare forsøke og se hva som skjedde. Jeg har fått tak i et asus p5e-v hdmi som jeg skal forsøke i kveld. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Vet ikke om det er relevant for ditt problem, men noen opplever slike reboot-loop fordi de har enablet AHCI/RAID mode i BIOS. Har du gjort det(?), så "slå det av" igjen, dvs. la det være på default innstillingen "OnChip SATA Type" = Native IDE Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Vet ikke om det er relevant for ditt problem, men noen opplever slike reboot-loop fordi de har enablet AHCI/RAID mode i BIOS. Har du gjort det(?), så "slå det av" igjen, dvs. la det være på default innstillingen "OnChip SATA Type" = Native IDE Dette må testes. Edit: Det virket ikke. Nå skal ungene snart i seng og da forsøker jeg med nytt hovedkort. Edit2: Det er hovedkortet som ikke virker. Både cpu og ram virker på asuskortet. Endret 20. juli 2008 av Fenriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå