Gå til innhold

Styrketrening + jogging ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jogging har du ingenting vondt av, men husk å spis godt og riktig, samt ha mye søvn! Muskelmassen vil etter det jeg har oppfattet heller ikke reduseres, men for å være på den sikre siden kan du jo heller ta intervanltrening med høy intensitet.

Lenke til kommentar

71 kg fordelt på 183 cm betyr at du ser skinny ut. Det vet jeg fordi jeg har vært der selv. Jeg anbefaler deg heller å satse på å gå opp i vekt, og det er tilnærmet umulig å gjøre samtidig som å minke i fettprosent. Du kan begynne å tenke på deffing hvis du kommer opp til 85 kg med den fettprosenten du har nå.

For å svare på spørsmålet ditt: Nei, 3 rolige joggeøkter vil ikke gå hardt utover muskelmassen din forutsatt at du holder et høyt protininntak (noe som kan være vanskelig dersom du bor med familien din fremdeles). Styrketreningen i seg selv vil føre til mer markerte muskler, så jeg synes ikke du burde bry deg med jogging. 10 minutter på tredemølle er uansett så kort tid at du ikke vil gå ned i fettprosent og øke i kondis som følge av det.

Lenke til kommentar
71 kg fordelt på 183 cm betyr at du ser skinny ut. Det vet jeg fordi jeg har vært der selv. Jeg anbefaler deg heller å satse på å gå opp i vekt, og det er tilnærmet umulig å gjøre samtidig som å minke i fettprosent. Du kan begynne å tenke på deffing hvis du kommer opp til 85 kg med den fettprosenten du har nå.
Når man er 16 år går man naturlig opp i vekt med årene uten å få noe særlig høyere fettprosent.
Lenke til kommentar

Jeg tror du får større utbytte av å heller ligge i et lite kalorioverskudd og legge på deg mer muskler enn å jogge 20 minutter noen ganger i uka for å holde fettprosenten nede. Om du absolutt vil jogge tror jeg HIIT er veien å gå, altså høyintensitet intervalltrening, ift. fettforbrenning. Forskning har iallfall vist at dette trolig er den beste strategien.

(Ref. kildene på wikipedia, uten at det gir noe automagisk troverdighet).

HIIT på wikipedia

Lenke til kommentar
Bulk + kardio. Springing er sundt, spis heller litt meir, kan garantere deg at det blir lettare å gå ned i vekt igjen når du ønskar det, om du held forbrenninga oppe ved å springe ein gang i veka eller noko sånt

Så 1t og 20min jogging + 1t styrke hver dag er lite effektivt kontra treningstid?

Hmm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...