Kris_TheLord Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Hvordan er denne skjermen til spill? som Cs, Warcraft, Battle....osv. Er det ghosting, og hvis det er ghosting er denne veldig merkbar? Takker for alle svar Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Spilt litt Day of defeat og Icewind Dale ll på min skjerm, ikke antydning til ghosting. Synes skjermen oppdaterer seg bra, og bildet er rolig og skarpt. Nå har jeg ikke prøvd så mye annet av nye LCD skjermer, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Uansett er jeg veldig fornøyd! Knut Lenke til kommentar
NuB Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg lurte på dette selv, når de gjelder den og tilsvarende LCD-skjermer. Ikke dette med ghosting, for det skal ikke være noe problem med nyere skjermer. Men hvordan funker de i forbindelse med responstid? Noen som har noen synspunkter på dette? Mener å ha hørt at med 20ms responstid gjør at man kan se 50fps. Nå er ikke jeg så mye erfaring med pc-spill så jeg vet ikke helt hva det betyr, men er det ikke et problem at fps ikke kan bli høyere? (Jada, en som er vant til mye høyere vil selvfølgelig merke forskjellen godt) Hvor godt merkes det at man ikke ser noe over dette for vanlige brukere? (Vanlig betyr her bilder, kontor, film, noe spill men ingen hitech spillefanatiker.) En annen ting som kan være et aber er "låst" skjermoppløsning på 1280 x1024. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg spiller stort sett i 1024x768, bildekvaliteten lider ikke mye av at skjermen viser et format som ikke er optimalt. 20ms gir 50fps ettersom 50*20ms=1s 25ms gir da 40fps. Men man skal ikke bry seg alt for mye om disse tallene, produsentene er ikke alltid like seriøse når de oppgir refreshraten. Sikkert litt forskjellige måter å målet dette på også. Det dikuteres ofte hvor vidt man kan se mer enn 25-30fps. Så om skjermen kun viser 40fps, så vil nok dette oppleves som veldig bra. Skjermen vil alltid oppdatere seg 40-50 ganger i sekundet, uansett om skjermkortet sliter og viser under 10fps i spill. Så min mening er at 40-50fps er nok, selv om kortet kanskje greier 200ms. Knut ikke spesielt hardcore gamer... K Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg er ikke sikker, men jeg mener å ha hørt at skjermen ikke bør ha høyere responstid enn 25ms hvis den skal brukes til spilling. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Du har nok hørt rett. Men jeg lurer litt mer konkret på om 20ms funker bra nok i forhold til at skjermen bare kan vise et begrenset antall frames per second. Men det er vel sikkert bare én måte å finne ut- prøve selv... Hva angår vår evne til å opppfatte diverse antall fps er det endel oppklarende sider der ute. Det at det går en grense under 100 fps et sted er bare en myte. Denne har litt info. Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Så hva vil dere anbefale av denne Acer og Benq? Lenke til kommentar
NuB Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Benqen har lavere responstid, men ikke DVI-inngang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå