B.T.i Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Hei:) Jeg deler nettverk med naboen , og har fra før en annen bærbar koblet til dette nettverket. Den andre bærbare har Vista og der fungerer nettverket, men på XP maskinen vil den ikke koble seg til. Jeg finner det trådløse nettverket, har supert signal, velger Koble til, taster passord og får så følgende status: Henter nettverksadresse , denne beskjeden kan stå i timesvis uten at noe skjer. Har prøvd Ipconfig på Vista maskinen for å hente IP, Gateway og DNS for å så legge disse inn manuelt, selvsagt ikke nøyaktig samme IP. Det som da skjer er at jeg får koblet meg på, men da får jeg beskjed om at tilkoblingen er usikret og at den har intet signal Signal skorter det ikke på ivertfall, naboen bor vegg i vegg med meg og jeg får signal på Vista maskinen nede i kjelleren som er lengst unna ruteren. I tillegg til meg er det også to andre brukere på nettverket, så jeg tror ikke det er noen begrensninger på antall brukere heller. Naboen er på ferie så jeg får ikke sjekket noenting på ruteren heller, men jeg tror feilen ligger hos meg. Er det mulig å kopiere innstillingene fra Vista maskinen over på en USB penn for å så legge dem inn på Xp`maskinen? Endret 18. juli 2008 av B.T.i Lenke til kommentar
discostu Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ikke at dette hjelper så veldig mye, men sliter med akuratt samme problem når jeg skulle hjelpe bekjent. 2 laptopper, 1vista og 1XP. Nettop fått nytt nett, ny router med WPA og WEP kryptering tilgjengelig. Vistamaskinen logger seg rett på uten problemer. XP maskinen får jeg bare "begrenset eller ingen tilgang" selv om jeg taster riktig passord. De har også en eldre router jeg prøvde å stille litt på, samme hvilke sikkerhetsinstillinger jeg satt på ville det ikke virke. Den virket kun når jeg hadde "åpent" nett. Like før jeg river av meg håret her. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Prøv å bruke den eldste krypteringsmetoden. Eller eventuelt skru kryptering helt av. Det kan hende det trådløse kortet i maskinen ikke støtter den nye krypteringen. kryptering er fireksempel WPA eller WEP. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Bumper denne da jeg har akkurat samme problem hos noen jeg har tatt en titt på nettverket for. Samme hva jeg gjør, vil bare den ene pcen på nett. Hvis det er ukryptert, så fungerer det fint. Noen flere som har vært borti det? Hva fungerte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå