Gå til innhold

Ingeniør utdanning i forsvaret, hva trenges av fag?

vestlia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2FY var andre klasse, og man trengte når jeg startet ikke 3FY, men det er sterkt å anbefale, da man ved nesten samtlige studier må gjennom det uansett.

Men nå er jo hele vgs reformert så jeg vet ikke hva fagene heter i dag og hvordan systemet virker.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Etter den nye reformen er FY2 fysikk i tredje klasse. I andre heter det naturlig nok FY1. 3MX har "byttet" navn til R2.

Lenke til kommentar
Etter den nye reformen er FY2 fysikk i tredje klasse. I andre heter det naturlig nok FY1. 3MX har "byttet" navn til R2.

Var noe sånt jeg fryktet ja, jalla reform, glad jeg er ferdig med vgs mens det ennå var orden i sysakene :p

Hvordan er det forresten med mongo matten for tiden, forsvunnet helt eller ?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Nei, den eksisterer fortsatt. I førsteklassen kalles den 1P og i andre 2P. Begge årene er obligatoriske. Ellers har man S-matte, som har en noe enklere vanskelighetsgrad enn R-kurset. S-matte tilsvarer vel MZ eller noe sånt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hehe, prata med rådgiver i dag, og det virker som man ikke trenger fysikk i 3.klasse til noe som helst!!! Ingen studier krever det. Er dette riktig?

Tror det er ganske nærme sannheten ja. Lurer på om du ikke må ha det hvis du skal gå ett eller annet über ingeniør studium. Synes å ha lest det ett eller annet sted. Men ellers går det vel greit med bare 1FY regner meg med. Jeg har 1FY, men dropper 2FY.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Halla, jeg var i MaskinKP og det er et konge år på Skjold. Litt for mye kuk og litt lite fitte, men likevel... du syns bushen er finfint. Morroooo...=P

Anbefales! Jeg fikk med med jegerprøven, trucklappen, klasse CE, ADR, gravemaskin, hjullaster, dumper. (kurspakke på 100.000) Skyte me 12,7, ag3, mg3, osv osv.

Stå på som faen, du trenger ingenting for å komme inn. Hvis du er snill å grei, så kanskje du får ta deg en tur til Afghanistan også

Det fins alt av satanister til bolere, folk fra handelsgymnaset og folk som aldri har fullført et skoleår etter ungdomsskolen. Du må bare gidde å gå på tur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...