vestlia Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei! Var på sesjon tidligere i år, og de spurte om jeg skulle ha FY 2 og Matte R3 el. (matte 3.klasse). Men er FY2 fysikk i 2 eller 3 klasse? Og trenger man egentlig fysikk i 3 klasse for å bli noe i innenfor ingeniør? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 2FY var andre klasse, og man trengte når jeg startet ikke 3FY, men det er sterkt å anbefale, da man ved nesten samtlige studier må gjennom det uansett. Men nå er jo hele vgs reformert så jeg vet ikke hva fagene heter i dag og hvordan systemet virker. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Ok, men hvilke fag er det som krever 3FY? Trodde det bare var enkelte ting på ingeniørhøgskola som krevde det Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Etter den nye reformen er FY2 fysikk i tredje klasse. I andre heter det naturlig nok FY1. 3MX har "byttet" navn til R2. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Etter den nye reformen er FY2 fysikk i tredje klasse. I andre heter det naturlig nok FY1. 3MX har "byttet" navn til R2. Var noe sånt jeg fryktet ja, jalla reform, glad jeg er ferdig med vgs mens det ennå var orden i sysakene Hvordan er det forresten med mongo matten for tiden, forsvunnet helt eller ? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Nei, den eksisterer fortsatt. I førsteklassen kalles den 1P og i andre 2P. Begge årene er obligatoriske. Ellers har man S-matte, som har en noe enklere vanskelighetsgrad enn R-kurset. S-matte tilsvarer vel MZ eller noe sånt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Du må ha Fysikk 1 og Matte R2, enkelt og greit. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Hehe, prata med rådgiver i dag, og det virker som man ikke trenger fysikk i 3.klasse til noe som helst!!! Ingen studier krever det. Er dette riktig? Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hehe, prata med rådgiver i dag, og det virker som man ikke trenger fysikk i 3.klasse til noe som helst!!! Ingen studier krever det. Er dette riktig? Tror det er ganske nærme sannheten ja. Lurer på om du ikke må ha det hvis du skal gå ett eller annet über ingeniør studium. Synes å ha lest det ett eller annet sted. Men ellers går det vel greit med bare 1FY regner meg med. Jeg har 1FY, men dropper 2FY. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det heter Fysikk 1 og Fysikk 2. 2FY og 3FY var de gamle navnene på samme fag. Du får ekstra konkurransepoeng for å ha Fysikk 2, og ikke minst er Fysikk et utrolig spennende fag, så jeg anbefaler dere å fortsette med det! Lenke til kommentar
lazerlarz Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Halla, jeg var i MaskinKP og det er et konge år på Skjold. Litt for mye kuk og litt lite fitte, men likevel... du syns bushen er finfint. Morroooo...=P Anbefales! Jeg fikk med med jegerprøven, trucklappen, klasse CE, ADR, gravemaskin, hjullaster, dumper. (kurspakke på 100.000) Skyte me 12,7, ag3, mg3, osv osv. Stå på som faen, du trenger ingenting for å komme inn. Hvis du er snill å grei, så kanskje du får ta deg en tur til Afghanistan også Det fins alt av satanister til bolere, folk fra handelsgymnaset og folk som aldri har fullført et skoleår etter ungdomsskolen. Du må bare gidde å gå på tur Lenke til kommentar
vegaengh Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg anbefaler uansett å ta kontakt med ingeniørhøgskolen i Forsvaret. Det finner du på www.mil.no. Jeg har selv gått Hærens Ingeniørhøgskole Telematikk på Jørstadmoen for noen år tilbake. Dersom noen har spørsmål om hvordan denne skolen er, så er det bare å ta kontakt på [email protected]. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå