Experimentus Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Jeg har en trådløs ruter som stadig "detter ut". Med det mener jeg at nett-tilgangen svikter. Jeg er ikke sikker på om det bare gjelder internett eller om det også er lokalt. Denne ruteren er koblet etter den vanlige ruteren/modemet (som jeg har fått fra NextGenTel og som er den som kobler meg opp til internett). Jeg har en ledning til en annen PC fra denne ruteren, og her fungerer alt som det skal. Så jeg antar at den trådløse ruteren er litt defekt. Men det er noe annet som også kan være forklaringen: De maskinene som kobler seg opp til den trådløse har ikke gode brannmurer. Det som er, er at jeg på ruteren fra NextGenTel har sett at jeg har fått veldig mange tcp_rate_limiting-angrep. Så jeg lurer på om disse angrepene kan være årsaken til at den trådløse ruteren detter ut. For jeg har heller ikke satt opp brannmur på den trådløse (jeg tenkte det var overflødig i og med at jeg har det på "hovedruteren" (fra NextGenTel)). Så: bør jeg kjøpe en ny trådløs ruter? Eller kan problemet være noe annet? Endret 29. november 2008 av Experimentus Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Reset router og last inn nyeste firmware. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Bytt kanal på ruteren, kan være mange andre trådløse nettverk eller andre forstyrrelser som gjør at du mister nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå