Lefse Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei, jeg har en NEC Optiarc DVD-brenner som bruker til å spille av DVDer med. Det går an å forandre sone på den, men bare 4 ganger, så er den låst til den sonen, så det er ikke en særlig varig løsning. Finnes det programvare eller knep som kan gjøre brenneren min sonefri, eller må jeg bruke et drev til hver sone? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 VLC gir faen i sone og spiller dvder uansett, iallefall er det min erfaring. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Spilles DVD av uansett hvilken sone drevet er stilt inn på? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Spilles DVD av uansett hvilken sone drevet er stilt inn på? Hos meg ja. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Lurer på å bestille noen dvder, som er sone 1, nemlig. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det er kun PowerDVD, WinDVD o.l. som bryr seg om sonen etter min erfaring Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Det var jo godt å høre. Men jeg har dårlige erfaringer med VLC og surround lyd. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 I produsentens verden ville nok et drev pr sone være ønskelig For en permanent fix må du flashe drevet med en hacket-bios som er sonefri. Google hjelper deg på veien og du må søke på den eksakte modellnret til spilleren osv. Garantien går seff føyka, men hva koster en dvd-brenner idag? Etter du har flashet sjekker du spilleren med denne: http://www.remoteselector.com/driveinfo.htm Det finnes også software hacks som DVD Genie: http://www.inmatrix.com/genie/ (men jeg tror han har pinglet ut laget et betalings greie på den). Lykke til... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Testet nå nettopp. vlc spiller det ja. Dersom jeg starter samme filmen i wmp så får jeg feilmelding om å bytte sone. Men dersom jeg åpner filmen i vlc og uten å lukke vlc åpner filmen i wmp så spiller også wmp den av Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Kan virke som VLC rett og slett overstyrer region-sperren eller noe? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Kan virke som VLC rett og slett overstyrer region-sperren eller noe? Ja, men det kan jo være det er forskjell på drev også. Kan jo være at det finnes drev som sperrer all lesing avhening av sone mens andre overlater det til software ?. Ikke vet jeg. Ellers er jo hacking av drevet en mulighet også, har gjort det på dvd-spilleren min selv, men til en pc der problemt kan løses med software ser jeg liten grunn til å gjøre det. En slik opreasjon kan fort gå galt og uten en viss kjennskap til elektronikk og lodding står man da med en ubrukelig enhet dersom det går galt. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 http://forum.rpc1.org Det er også et fint sted å starte... eller slutte... whatever Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Takker, skal sjekke det ut. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg har ikke forandret sone på noe dvd drev noensinne. Har aldri hatt noe problemer med å spille av noe som helst, brukt alt ifra wmp til vlc, til zoomplayer, til mplayer, portable og ikke portable og alt mulig. Tror dette er fint lite å bekymre seg over i dag. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Takker for alle forslag, nå har jeg nok av alternativer om jeg bestiller dvd med forskjellig sone. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå