lurfelus Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Var på en liten fototur i dag. Det var turen som var målet og motivene som ducket opp underveis. Som du kanskje skjønner skal jeg presentere et andrebilde. Kom syklende og anda sto på den borteste av tre trestubber som stakk opp av vannet. Jeg dro fram 70-200mm påmontert 1.4x TC og solblender og følte meg fort litt brydd når folk stoppet opp for å se på meg ta bilder, men det er en del av gamet. Så, etter litt venting kom det jeg ventet på, anda måtte strekke litt på vingene og jeg knipset i 5 bps det beste jeg kunne. Måtte ganske høyt i ISO så det ferdige resultatet ble best i B&W. f/4 1/320 ISO: 1000 Endret 18. juli 2008 av lurfelus Lenke til kommentar
Carny Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Syns det ble ganske bra, på tross av at det bryter noen regler. Jeg prøvde å speilvende det i PS, jeg er usikker, men tror kanskje det kan funke bedre. Du kan jo prøve selv? Alt i alt; Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Fin diagonal. Jo takk, det er slettes ikke verst. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Syns det ble ganske bra, på tross av at det bryter noen regler.Jeg prøvde å speilvende det i PS, jeg er usikker, men tror kanskje det kan funke bedre. Du kan jo prøve selv? Alt i alt; Skjønner hva du tenker på, at det er såpass mye luft bak objektet og det er mot leseretningen? Jeg flippa det horisontalt og det må jeg si, det ble bedre! MEN, det er ikke helt i tråd med hva jeg liker å gjøre, men poster forslaget ditt under. Hva synest dere andre? Endret 18. juli 2008 av lurfelus Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hva med å croppe skikkel nært? ha den trestubben som er nærmest i nedre høyre (eller venstre hjørne i flippen) men bruk samme aspektet(like høy i forhold til bredde som på ett uredigert bilde.) som er standard på disse bildene. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Etter å ha sett mer på det tror jeg det første forslaget ditt passer best. Ganske fin fangst, egentlig! Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Hva med å croppe skikkel nært? ha den trestubben som er nærmest i nedre høyre (eller venstre hjørne i flippen) men bruk samme aspektet(like høy i forhold til bredde som på ett uredigert bilde.) som er standard på disse bildene. Nei, vil ha litt luft rundt, føler ikke det gangner bildet noe, + at jeg har en del støy i bildet (tatt på ISO 1000) og da vil det se kornete og übercroppa ut. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 For nær crop blir neppe fint med tanke på høy iso heller? Jeg likte første bildet best. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Nei, vil ha litt luft rundt, føler ikke det gangner bildet noe, + at jeg har en del støy i bildet (tatt på ISO 1000) og da vil det se kornete og übercroppa ut. for å bevise at jeg hadde rett så prøvde jeg en kjapp redigering, men det viser seg at bildet ikke hadde nok luft på venstre side for å få effekten jeg ville I den versjonen som ligger her ser det for min del ut som det viktige er i fokus, andens hode mideseksjon og "føtter", men var synd med trestolpen :/ jaja, bilde er jo kult fra før, jeg ville bare ha mer detaljer på objektet(anden) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå