analkløe Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 om de hadde slaver eller ikke, er ikke så nøye med, de hadde ikke enorme hærskarer med slave arbeid som folk skal ha det til i følge biblen. slaver ble for det meste bruk som hus slaver, romerne var mye værre på dette med slaver, der var det faktisk romerne som tok slaveri til nye høyder, der det faktisk var flere slaver en borgere. det er ikke noe beviser for slike enorme masser med slaver i egypt. noe det måtte ha vært for at et helt folk skulle ha eksistert bare som slaver i landet Står det noe i bibelen om hvor mange jøder som flyktet fra Egypt? Nope, står ingenting om jøder i Egypt. Det er vell heller ingen som kan dokumentere at de som nå kaller ser jøde er av hebraisk opprinnelse. De "slavene" som bygget pyramidene fikk gravsted ved siden av kongelige og faraoer som da var en hedersbenevnelse. Den type slaveri som antydes i bibelen kan på ingen måte bekreftes eller bevises noen steder, og etter hva jeg kan se er det ingenting som tilsier at hebreerne var i Egypt på denne tiden. Egypterene var svært flinke til å skrive ned hvordan de levde og alt som skjedde, men hverken moses eller hebreerne er nevn i disse tekstene. Man finner regjeringer den dag i dag som unnlater å skrive om det negative som foregår i en stat. Under "Den kalde krigen" fikk man sjeldent lest hvor jævligt befolkningen egentlig hadde det i Sovjetunionen, eller andre land i Østblokken. Men sier ikke at du tar feil, bare noe å tenke på Joda det er riktig tankegang det. Vinneren av en krig er ofte den som skriver historien og er i de fleste tilfeller er vinnener "good-guy" mens taperen er "bad-guy" Hadde nazistene vunnet ww2, går jeg ut i fra at historien ville sett andeledes ut. Men i dette tilfellet neves de ikke med et eneste ord på de gamle egyptiske tekstene. vell og merke var dette det eneste skriftspråket og det ville være rart om at"guds folk" ikke skrev ned en dritt i realtime, men ventet i ca 1000 år til de erobret sumeria/genea og fikk kunnskap om edens hage. moses ar angivelig oppdratt til å bli farao og dersom en kommende farao hadde gjort opprør "mot sitt folk" ville det garantert blitt skrevet ned. Så ja, -jeg har nok rett, men du har absolutt et godt poeng. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 om de hadde slaver eller ikke, er ikke så nøye med, de hadde ikke enorme hærskarer med slave arbeid som folk skal ha det til i følge biblen. slaver ble for det meste bruk som hus slaver, romerne var mye værre på dette med slaver, der var det faktisk romerne som tok slaveri til nye høyder, der det faktisk var flere slaver en borgere. det er ikke noe beviser for slike enorme masser med slaver i egypt. noe det måtte ha vært for at et helt folk skulle ha eksistert bare som slaver i landet Står det noe i bibelen om hvor mange jøder som flyktet fra Egypt? Nope, står ingenting om jøder i Egypt. Det er vell heller ingen som kan dokumentere at de som nå kaller ser jøde er av hebraisk opprinnelse. De "slavene" som bygget pyramidene fikk gravsted ved siden av kongelige og faraoer som da var en hedersbenevnelse. Den type slaveri som antydes i bibelen kan på ingen måte bekreftes eller bevises noen steder, og etter hva jeg kan se er det ingenting som tilsier at hebreerne var i Egypt på denne tiden. Egypterene var svært flinke til å skrive ned hvordan de levde og alt som skjedde, men hverken moses eller hebreerne er nevn i disse tekstene. Man finner regjeringer den dag i dag som unnlater å skrive om det negative som foregår i en stat. Under "Den kalde krigen" fikk man sjeldent lest hvor jævligt befolkningen egentlig hadde det i Sovjetunionen, eller andre land i Østblokken. Men sier ikke at du tar feil, bare noe å tenke på men så var ikke slaveri sett på som noe negativt på den tiden, det var helt naturlig, så hvorfor skulle de unnlate å skrive om det Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 om de hadde slaver eller ikke, er ikke så nøye med, de hadde ikke enorme hærskarer med slave arbeid som folk skal ha det til i følge biblen. slaver ble for det meste bruk som hus slaver, romerne var mye værre på dette med slaver, der var det faktisk romerne som tok slaveri til nye høyder, der det faktisk var flere slaver en borgere. det er ikke noe beviser for slike enorme masser med slaver i egypt. noe det måtte ha vært for at et helt folk skulle ha eksistert bare som slaver i landet Står det noe i bibelen om hvor mange jøder som flyktet fra Egypt? Nope, står ingenting om jøder i Egypt. -Det er vell heller ingen som kan dokumentere at de som nå kaller ser jøde er av hebraisk opprinnelse. De "slavene" som bygget pyramidene fikk gravsted ved siden av kongelige og faraoer som da var en hedersbenevnelse. Den type slaveri som antydes i bibelen kan på ingen måte bekreftes eller bevises noen steder, og etter hva jeg kan se er det ingenting som tilsier at hebreerne var i Egypt på denne tiden. Egypterene var svært flinke til å skrive ned hvordan de levde og alt som skjedde, men hverken moses eller hebreerne er nevn i disse tekstene. Man finner regjeringer den dag i dag som unnlater å skrive om det negative som foregår i en stat. Under "Den kalde krigen" fikk man sjeldent lest hvor jævligt befolkningen egentlig hadde det i Sovjetunionen, eller andre land i Østblokken. Men sier ikke at du tar feil, bare noe å tenke på men så var ikke slaveri sett på som noe negativt på den tiden, det var helt naturlig, så hvorfor skulle de unnlate å skrive om det Så du mener at grunnen til at bla. Egyptiske ipuwer skildring av floden ikke innholdte noen ting om "syndebukkene" og deres mektige gud var at de var slaver *Ipuwer tenker høyt* -Denne floden var pokker meg uvanlig, la oss skrive om den. -De hersens hebreerne og deres drittgud...vent nå litt! hebreere er jo slaver og det er jo helt naturlig så de kan vi ikke nevne... -Guder er også naturlige så de kan jeg heller ikke nevne. -Aureka!!! -Jeg fjerner det "naturlige" og skriver kun om naturfenomenet for å gjøre historien mere mystisk og uvanlig By the way! Egypterene skrev ALT Alt fra moralske lovverk (maat) som praktiseres den dag i dag, til hvem som stakk tissen i konen til hvem (min). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå