Gå til innhold

Trenger tilbakemeldinger på pc oppsett

Anbefalte innlegg

Har satt sammen noen deler som skal være ny pc.

Dere finner oppsettet her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58410

Det er noen år siden sist jeg bygget pc, så kunnskapen om hva som er hot og hva som er not er litt rustent kan en kanskje påstå.

Har tenkt å lage meg ett greit oppsett og følge litt med prisutviklingen utover høsten.

All feedback settes pris på.

Liten edit: Maskina skal brukes til spill. Jeg har ett helt kurrant lydkort fra før av, så det ikke medregnet.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ikke du ha psu også,eller har du en fra før?

Har en 600W PSU fra før...

Tenkte ikke på det selv. Kanskje jeg må ha ny dersom jeg tenker selge den gamle maskinen?

Evt. sette inn den jeg har på 450W i den gamle. Litt usikker på om den er tilstrekkelig til den gamle maskinen.

Har 7800GTX skjermkort, 2G RAM, AMD 3500+ CPU, men ellers lite fancy.

Lenke til kommentar

Har strømforsyning, men må vurdere om jeg må kjøpe ny.

Jeg har en 450W og en 600W.

Har tenkt å selge gammelmaskina, og da bør jeg selge med PSU...men i og med at jeg har 7800GTX kort ++ så er jeg litt usikker på om 450W er tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Har strømforsyning, men må vurdere om jeg må kjøpe ny.

Jeg har en 450W og en 600W.

Har tenkt å selge gammelmaskina, og da bør jeg selge med PSU...men i og med at jeg har 7800GTX kort ++ så er jeg litt usikker på om 450W er tilstrekkelig.

En god strømforsyning bør du koste på deg siden du uansett skal bruke såpass mye penger.

En Corsair TX 750W er et godt valg.

Lenke til kommentar

Ok...

Litt oppdatert:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=78006.

Jeg må inntrømme at jeg ikke fjernet skjermkortet. Dette fordi jeg har meget gode erfaringer med nVidia og er litt skeptisk til å gå over til ATI da de jeg kjenner som har hatt ATI har gått bort i fra det da de ikke har vært fornøyd.

Edit: Glemte hovedkortet...men det er nå lagt til.

En ting til...dersom den raptoren bråker noe, så er den ikke aktuell. Finnes det en grei 10000rpm disk som er grei til OS-disk som ikke støyer?

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Ok...

Litt oppdatert:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=78006.

Jeg må inntrømme at jeg ikke fjernet skjermkortet. Dette fordi jeg har meget gode erfaringer med nVidia og er litt skeptisk til å gå over til ATI da de jeg kjenner som har hatt ATI har gått bort i fra det da de ikke har vært fornøyd.

Du trenger ikke være skeptisk til ATI. Jeg har vært på dette forumet noen år nå og synes faktisk jeg leser om flest problemer med Nvidia. Jeg har også hatt flere ATI-kort selv. Det har alltid vært problemfritt.

Den raptor-disken du har valgt bør du droppe. Vent heller en stund og kjøp en SSD-disk til å ha OS på. 36Gb Raptor er en gammel disk. Faktisk så er den 750Gb Samsungen raskere.

Her er en fin test på hardisker. Les den.

Det gamle lydkortet du har hadde jeg også droppet. Bruk heller det integrerte lydkortet. Skal du ha et bedre lydkort,så styr langt unna Creative.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Raptor og lydkort fjernet...

Er det slik at de to ATI kortene HD4870 vil yte bedre enn ett GTX280 kort?

Jeg har uansett ingen planer om å kjøre noe SLI senere (med det hovedkortet så lar det seg jo også vanskelig gjøre).

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Jeg har uansett ingen planer om å kjøre noe SLI senere (med det hovedkortet så lar det seg jo også vanskelig gjøre).

Kjøp deg et Radeon HD4870X2 hvis du vil ha noe som er bedre enn GTX280.

Du kan lese en del previews her.

Lenke til kommentar

Kjøp deg et Radeon HD4870X2 hvis du vil ha noe som er bedre enn GTX280.

Du kan lese en del previews her.

Så vidt jeg ser så er det ikke kommet på markedet ennå, men jeg skal se etter det og vurdere det. Anmelderne er i allefall imponerte.

Og CPU'en blir ingen stor flaskehals til dette her?

Lenke til kommentar

Flotte greier...

Jeg har revidert opp oppsettet, men jeg lar GTX'en stå foreløpig, så skal jeg ta en vurdering når jeg ser det HD4870X2 kortet i butikkene dersom det kommer ut i tide (har ett par mnd. på seg).

Da skal dere ha kjempetakk for alle innspill... :)

Lenke til kommentar
Flotte greier...

Jeg har revidert opp oppsettet, men jeg lar GTX'en stå foreløpig, så skal jeg ta en vurdering når jeg ser det HD4870X2 kortet i butikkene dersom det kommer ut i tide (har ett par mnd. på seg).

HD 4870X2 er ventet å komme i August tror jeg,så det går nok bra.

Det lydkortet du har...hva skal du koble til det? Pc-anlegg,stereoanlegg eller surroundanlegg?

Lenke til kommentar
Flotte greier...

HD 4870X2 er ventet å komme i August tror jeg,så det går nok bra.

Det lydkortet du har...hva skal du koble til det? Pc-anlegg,stereoanlegg eller surroundanlegg?

Bare noen logtech høytalere med sub.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...