Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med reklame fra internett

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer ang reklame.

Når jeg starter pc og går på nettet, så spretter det opp masse reklame hele tiden. Jeg har brukt noen program som heter "SUPERAntiSpyware" og "Ad-Aware", men det hjelper ikke. Har i tillegg et popup program som liksom skal stoppe reklame, men alt går igjennom og nå begynner jeg å bli lei av dette.

Noen som vet hvordan jeg får fjernet den reklamen som spretter opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du har en del malware eller liknende på maskinen. Å installere Firefox er nok ikke en skikkelig løsning.

Du vil nok få en løsning på problemet ved å få denne tråden flyttet over til "Antivirusprogrammer og datasikkerhet"-seksjonen av forumet. (Regner med at en moderator vil gjøre dette snart)

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131

edit:

Lykke til! :)

Endret av BooBass
Lenke til kommentar
Ser ut som du har en del malware eller liknende på maskinen. Å installere Firefox er nok ikke en skikkelig løsning.

Du vil nok få en løsning på problemet ved å få denne tråden flyttet over til "Antivirusprogrammer og datasikkerhet"-seksjonen av forumet. (Regner med at en moderator vil gjøre dette snart)

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131

edit:

Lykke til! :)

Tja.. kanskje greit å sette den på riktig sted ja :blush:

Lenke til kommentar
Ved å bruke firefox popper ikke reklamevinduer opp i hytt og pine.

Ja, ok. Men hadde det vært bedre med backup istede, så jeg hadde fått fjernet all dritten på pc i samme slengen? og kanskje det forsvinner det som gjør at det kommer såpass mye reklame? De fleste jeg kjenner bruker ikke firefox, men dem får ikke spesielt mye reklame som spretter opp heller. :S

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen med å scanne pc med den og de andre? for det sto at SUPERAntiSpyware var anbefalt skjønner du. :S

Jeg hadde nylig tilsvarende problem som du rapporterer om. Jeg prøvde ulike verktøy uten at det hjalp. Til slutt testet jeg altså ESET sin online scanner og den fjernet dritten.

Det koster ikke noe å prøve den! ;)

Lenke til kommentar

Det du bør gjøre er å restarte maskinen og trykke F8 før windows kommer opp.

Da vil du få flere valg for oppstartsmetoder. Velg sikkermodus med nettverk og scann deretter maskinen et par ganger med en online virus-malwarescanner.

F.eks http://housecall.trendmicro.com/

Får du ikke fjernet alt så må det hardere metoder til.

Når det gjelder Firefox og tillegget Adblock+ så stopper det omtrent alt av reklame, men først bør du selvsagt fjerne spion og reklameprogrammer på maskinen din.

Årsaken til at en får dritt på maskinen er som regel at man åpner lenker eller programvare som har uhumskheter inkludert. Man bør alltid være skeptisk til hva man legger inn på maskinen... ;)

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...