Dataprob Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei! Jeg formaterte min Dell dimension 8300 pc og etter det kommer jeg ikke inn på internett:s. Jeg innstalerte adsl cd`en, skrev brukernavn og passord i den oransje ruta men kommer ikke inn. Når jeg trykker "logg inn" kommer bare denne meldingen opp: "Det angitte mål kan ikke nås.(769)". Noen som veit hva jeg skal gjøre for å få dette til å funke igjen? Ringte 05000 men de preika noe om at det kunne være no drivere jeg trenger siden pc`en er urgammal? Driv.. wait.. what? Mvh Dataprob Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Har du installert drivere til maskinen? Ingen spørsmålstegn i System - Enhetsbehandling? Edit: Drivere finner du her: http://support.euro.dell.com/support/downl...tid=&impid= Begynn med brikkesett driverene! Endret 18. juli 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg har ikke gjort en dritt. Jeg veit ikke engang hva en driver er. Men da skal jeg laste ned brikksett driverne, og funker ikke det kommer jeg survenes tilbake hit;) Takk for svar! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Gjør det du Hvilket OS er det du installerer? Endret 18. juli 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) ingen endring etter brikkesett driverne. Sorry meg men.. OS?. Jeg har ærlig talt ikke`no greie på pc i det hele tatt. Edit: Etter litt tenking.. OS. Som i operativsystem? Windows XP that is Endret 18. juli 2008 av Dataprob Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Hvilket operativsystem? Den linken jeg ga var for Windows XP. Neste skritt er eventuelt nettverksdriverene... Edit: BroadCom driver høres ut som den du trenger Endret 18. juli 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Windows XP ja. skal jeg laste ned alle nettverksdriverne? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Prøv den BroadCom driveren først! Men sjekk også via System - Enhetsbehandling.... Du trenger antageligvis flere av driverene for både lydkort og andre ting.... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 De nettverksdriverne er vel bare til 56k telefonmodemet? http://drivers.softpedia.com/get/MOTHERBOA...-621-1001.shtml skal være XP driver for hovedkortet ditt. Hvis du har kun et rent modem med Telenor så anbefaler jeg at du skaffer deg en router eller routermodem slik at du kan logge på uten å bruke dial-up med brukernavn og passord. Husket du å legge til @online.no bak brukernavnet om du har Telenor? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Denne tråden var fin, lett humor. Må lagre bokmerke her. Lenke til kommentar
samerk Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) De nettverksdriverne er vel bare til 56k telefonmodemet?http://drivers.softpedia.com/get/MOTHERBOA...-621-1001.shtml skal være XP driver for hovedkortet ditt. Hvis du har kun et rent modem med Telenor så anbefaler jeg at du skaffer deg en router eller routermodem slik at du kan logge på uten å bruke dial-up med brukernavn og passord. Husket du å legge til @online.no bak brukernavnet om du har Telenor? trn100 har rett. Nettverksdriveren som skal lastes ned er Broadcom-driveren, versjon 5.3 A00. Ettersom han ikke har nettverkskortet i gang, vil han heller ikke kunne få kontakt med routermodemet sitt. Han har i tillegg en gammel tilkoblings-cd fra Telenor. Han bør konfigurere adsl-tilkoblingen manuelt. PS! Driverne bør helst lastes ned fra Dell sin webside. Linken trn100 refererte til er den rette. Endret 19. juli 2008 av samerk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå