RasmusKRiis Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Lurte på om et S/H bildet blir bedre hvis du først gjør fargene på bilde litt sterkeri PS også gjør bildet S/H. Altså ordner bildet sånn du synes det blir bra i farger før du gjør det S/H. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Uten å være helt sikker, vil jeg tro at man kan få til det meste ved å justere de ulike fargekanalene under konverteringen. Francis Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg har nettopp laget en S/H versjon av ett bilde jeg tok, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=981163 Her har jeg brukt lag i PS, og først over originalbildet lagt ett lag med Color Balance, uten å gjøre noe spesielt med det laget, og så ett lag med Hue/Saturation oppå der. I det laget har jeg satt Saturation (fargemetning) til 0. Så har jeg begynt å dra i spakene i Color Balance laget, får da hele tiden "feedback" på hvordan det blir i S/H. Men finnes en måte å gjøre det på med kun å velge vekting av fargekanalene også. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Denne videotutorialen synes jeg gir et fin indroduksjon til masker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå