2bb1 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei! Finnes det et skjermkort med HDMI-ut/innganger slik at jeg kan føre bilde OG lyd direkte fra PC til TV via denne ene kabelen? Slik jeg har det nå, bruker jeg hdmi->dvi-adapter, og må da ha en ekstra lydkabel til tv-en for å få lyd fra filmer som avspilles på PC-en. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Ingen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
Ist3 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Vel, Dette skjermkortet har HDMI! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) ... og da vil jeg kunne kjøre både bilde og lyd fra PC til TV? Endret 21. juli 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Åja, du har DVI på PCen og HDMI på TVen? Hvilke som helst skjermkort med HDMI kan vel sende lyd? Endret 21. juli 2008 av Core2dou Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Ja, men 9800GX2 har DVI óg HDMI. HDMI skal normalt sett kunne føre bilde og lyd, men vet ikke om det kan være noen begrensninger i dette tilfellet? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det hvet jeg ikke noe om.. Men det er ikke noe vits å kjøpe et så dyrt skjermkort om du ikke trenger et så kraftig skjermkort.. Se i prisguiden, og sorter ut alle skjermkort uten HDMI så finner du ivertfall et skjermkort til en akseptabel pris om du ikke trenger et så kraftig skjermkort. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 ATI HD 38xx serien skal fikse det du leter etter mener jeg å huske, men dette må folk bekrefte. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Det hvet jeg ikke noe om.. Men det er ikke noe vits å kjøpe et så dyrt skjermkort om du ikke trenger et så kraftig skjermkort.. Se i prisguiden, og sorter ut alle skjermkort uten HDMI så finner du ivertfall et skjermkort til en akseptabel pris om du ikke trenger et så kraftig skjermkort. I dette tilfellet er det ikke prisen/ytelsen jeg bryr meg om, men om det finnes et skjermkort som kan gjør oppgaven jeg er ute etter -> å sende både bilde OG lyd til TV-en Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jaokey Her , står det litt om hvilke HDMI versjoner som kan sende lyd. Slik jeg tolker det så kan ikke HDMI 1.0 sende lyd, men de seinere kan det. Men dette er jeg ikke helt sikker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå