Kadmium Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Hei og hopp. Har prøvd ut en del distribusjoner på PS3 nå, men er ikke helt fornøyd. Har holdt på lenge med Linux, men har i det siste fått lyst til å prøve ut Arch Linux. Er det mulig å installere Arch på PS3? Ser det er et prosjekt som har for mål å porte Arch til PPC-arkitekturen, og så vidt jeg vet, inneholder PS3 en PowerPC-prosessor. Er det mulig? Noen som har egne efaringer? Endret 18. juli 2008 av Harald Strandbakken Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ingen egne erfaringer, men tror det kan være litt av et prosjekt.. Du finner kanskje litt info her. Ettersom alle linux-distroer i utgangspunktet har samme forutsetninger og muligheter (alt er mulig med litt tweaking), så tror jeg ikke noen distro vil gi noe spesielt bedre opplevelse på PS3, da det virker som linux+PS3 ikke er helt modent enda. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Ser man det, takk for linken, Sokkalf. Prøvde å google litt, men fant ikke noe spesifikt om installering på PS3, kun på PowerMacs. Skal sjekke ut den linken din litt, så sier jeg i fra om jeg finner ut av noe. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Du har sikkert prøvd, men Yellow Dog Linux skulle liksom være laget for Ps3, eller så har du Psubuntu Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Jeg har prøvd flere forskjellige distroer, og det skrev jeg innledningsvis. Har prøvd både YDL og PSUbuntu, men de falt ikke helt i smak. Er noen grunner til at jeg ønsker å prøve Arch i stedet, som f.eks pacman. Nå kan man vel egentlig konfigurere et Linux-system slik man vil, for det meste, men jeg ønsker meg Arch fra scratch. Endret 18. juli 2008 av Harald Strandbakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå