Gå til innhold

Er det noen som faktisk tror på Noahs Ark?

Anbefalte innlegg

Merkelig dette her med sterkt troende kristne altså, de nekter jo å svare på gode motbevis.

Men velger ut det mildeste de finner og rævkjører den som har kommet med beviset, slikt blir de diskusjon av.

Samme med alle andre her, ikke noe spesielt med troende kristne. Jeg sendte nettopp 3 videoer som beviser en global oversvømmelse, og jeg har ikke fått noen respons. Skal jeg fortelle deg hvorfor ingen gir respons?

Fordi vi er ikke forskere. Vi har ikke så mye peiling, vi kan ikke motbevise dette. Det er blandt annet hvorfor jeg linket til en video av en fyr som har drevet med dette i mange mange år.

Nja. Tror nok det også kan ha noe med å gjøre at videoene du linker til varer i over en time. Det er ikke så alt for mange folk som gidder å sitte å se gjennom de, når fyren fra starten av velger å latterliggjøre de plausible vitenskaplige teoriene om emnet man allerede har.

Jeg har nå sett igjennom 2 av videoene. Det eneste fyren gjør er å komme med løgn og alternative forklaringer på fenomen som vitenskapen allerede har plausible teorier om. Det eneste han beviser er at det kan ha vært mange lokale flommer rundt om i verden, på forskjellige tidspunkt. Det jeg derimot savner er bevisene på at det er snakk om en GLOBAL flom, og at denne fant sted innenfor de tidsrammene bibelen vil ha det til at den gjør. Tviler sterkt på at jeg vil finne dette i løpet av den siste videoen, og har av den grunn ikke tid til å se den. Du må gjerne si ifra hvis du fant bevisene jeg leter etter i den siste videoen, først da kan det være at jeg gidder å vie min tid på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelig dette her med sterkt troende kristne altså, de nekter jo å svare på gode motbevis.

Men velger ut det mildeste de finner og rævkjører den som har kommet med beviset, slikt blir de diskusjon av.

Hvor merkelig er det at du velger å bruke energi på disse taperne da?

:cool:

Bare falt meg inn å skrive det - til taperne.

Og du tok det tydeligvis til deg. ;)

Javel, og så tok du feil ved at du faktisk ikke kan begrunne din hensikt. Det "falt" deg bare inn! Hvorfor ikke da forsyne deg av fuglebrettet til naboen når du likevel har funnet the floating feeling?

Jeg gjør ikke slikt jeg.

Lenke til kommentar
Negere, asiatere, indianere etc... tror du på såkalt "superevolusjon"? Det er ganske lenge siden den hvite mann kom til amerika, men den hvite mann ser fortsatt lik ut. Hvorfor ligner ikke hvite menn i USA på indianere, og afroamerikanerne burde også forandret seg.

Denne røverhistorien er så full av tøys og tull at det er helt hinsides noen som helst fornuft å tro på det.

Nei, jeg er usikker på superevolusjon.

Jeg klarer ikke å ta deg seriøst, fordi du skriver slike kommentarer som du avsluttet med der. "Denne røverhistorien er så full av tull og tøys at det er helt hinsides noen som helst fornuft å tro på det.

Det er flere beviser for at denne "røverhistorien" faktisk hendte, ennn motbevisninger.

Skjerp deg nå.

Hvis noe slikt hadde hendt, hadde jorden vært tom for det meste av livets mangfold på dette tidspunktet. Ved å ødelegge alle naturlige økosystemer tar det millioner av år før vi får noe som ligner på verden slik vi kjenner det.

Det er også en haug med ting man ville forvente å finne etter en global flod, men som vi ikke finner. Hvorfor det? En slik flod ville være den absolutt største hendelsen i "moderne" historie. Dere har så uendelig mange forklaringsproblemer om dere forsvarer en slik hendelse, at kreasjonistiske "bevis" forsvinner helt i mengden. Grunnen til at jeg ikke har kommentert videoene, er fordi jeg har sett såpass mange kreasjonistiske videoer at jeg har gitt opp helt å finne noe fornuftig i dem. Det er bare kverning av de samme usannhetene igjen og igjen, og jeg har rett og slett ikke giddet å se disse enda. Jeg skal skumme gjennom dem nå og kommentere senere.

Uansett har dere en utallig mengde svakheter ved denne "teorien" før den kan bli akseptert av vitenskapen. Jeg har bare påpekt noen av dem.

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan forsvare slikt i 2008.

Lenke til kommentar
Er det DU som forteller meg dette? Jeg foretrekker å høre på noen som har skikkelig peiling og har brukt mange år på å forske på dette.

Ikke på den måten du tror, skjerp deg og sjekk kildematerialet du også ;)

Jeg har det, skjønner du! Jeg er enig i at det er dårlig med arkeologiske funn, men de hadde uansett blitt ødelagt for lenge siden ville jeg tro. Men rent geologisk sett så er det fler beviser for en global oversvømmelse, enn motbevisninger. Hvis du igjen nå irettesetter meg, og sier at dette er tull, så ler jeg ut høyt, fordi det er bare sånn det er. Det er flere dokumenterte beviser. No but...

However, creationist presentations of what they believe is evidence have routinely been evaluated, refuted and dismissed unequivocally by the scientific community, which considers such flood geology to be pseudoscience. Flood geology directly contradicts the current consensus (and much of the evidence underlying it) in scientific disciplines such as geology, evolutionary biology and paleontology.

Dette er en av grunnene til at jeg ikke gidder å se på "bevisene". Mer kunnskapsrike folk enn meg har gang på gang forkastet dem som pseudovitenskap. Hvorfor er INGEN av disse "bevisene" akseptert av vitenskapen?

Lenke til kommentar
Jeg tror på alt som står i bibelen jeg. Alt blir så mye enklere da...

jeg tror ikke på noe som står i bibelen jeg, det blir ENDA enklere

Men i motsetning til deg så har jeg svaret på alle univsersets gåter. Nemlig Gud :p

Lenke til kommentar

Men i motsetning til deg så har jeg svaret på alle univsersets gåter. Nemlig Gud :p

Hahahahhaha

Lenke til kommentar

Er dere kreasjonister enige i følgende?

Hvis vitenskapen finner EN plass på jorden, som beviselig ikke har vært oversvømt de siste 10 000 år, så er det spikeren i kista for Noahs Ark?

Gratulerer. Da er det bare å sette hjernen i hvilemodus, som resten av flokken din.

Lenke til kommentar
Gratulerer. Da er det bare å sette hjernen i hvilemodus, som resten av flokken din.

Hvilken flokk?

De religiøse vel.

Apropos.. noen av dere som kan fortelle meg hvordan fiskene overlevde floden? De er som regel kresne på vannkvalitet.

Jo mer jeg tenker på det, jo mer sinnsyk blir dette eventyret, og at folk fortsatt forsvarer det med nebb og klør er uforståelig for meg.

Lenke til kommentar
De religiøse vel.

Apropos.. noen av dere som kan fortelle meg hvordan fiskene overlevde floden? De er som regel kresne på vannkvalitet.

Jo mer jeg tenker på det, jo mer sinnsyk blir dette eventyret, og at folk fortsatt forsvarer det med nebb og klør er uforståelig for meg.

Gud gjorde såklart vannkvaliteten bedre, noen plasser med saltvann og andre plasser med ferskvann.

Lenke til kommentar
De religiøse vel.

Gud gjorde såklart vannkvaliteten bedre, noen plasser med saltvann og andre plasser med ferskvann.

"selvsagt."

Nei, gutter, hold dere utenfor vitenskapen, så skal vi prøve å ikke latterliggjøre "teoriene" deres, men når dere hevder at dette ER vitenskap, gjør dere jobben med latterliggjøring selv.

Lenke til kommentar
"selvsagt."

Nei, gutter, hold dere utenfor vitenskapen, så skal vi prøve å ikke latterliggjøre "teoriene" deres, men når dere hevder at dette ER vitenskap, gjør dere jobben med latterliggjøring selv.

No fucking kidding :p

Lenke til kommentar
Jeg har nå sett igjennom 2 av videoene. Det eneste fyren gjør er å komme med løgn og alternative forklaringer på fenomen som vitenskapen allerede har plausible teorier om. Det eneste han beviser er at det kan ha vært mange lokale flommer rundt om i verden, på forskjellige tidspunkt. Det jeg derimot savner er bevisene på at det er snakk om en GLOBAL flom, og at denne fant sted innenfor de tidsrammene bibelen vil ha det til at den gjør. Tviler sterkt på at jeg vil finne dette i løpet av den siste videoen, og har av den grunn ikke tid til å se den. Du må gjerne si ifra hvis du fant bevisene jeg leter etter i den siste videoen, først da kan det være at jeg gidder å vie min tid på det.

Han står jo og snakker om vannmasser som beveger seg i 75 mph! Det raskeste noen noengang har sett vann bevege (ikke fritt fall) er 35 mph. Tror da han snakker om dette i video 3. Jeg anbefaler dere å se video tre forresten. Og hvordan vil du forklare kamskjell oppi mount everest? Hvordan vil du forklare at store deler av kontinenter har "wave ripples" (oversett det dere) formet landskap, med flere kilometers avstand mellom hver "bølge/ripple"? Og dessuten, ang. lokale flommer: han står jo å snakker om globale flommer hele tiden, og hvorfor det ikke er lokale. Og pass deg med å si at "det eneste fyren gjør er å komme med løgn (...)". Han er like pålitelig som hvilken som helst annen forsker.

Jeg ser dere tror det dere foretrekker å tro, og filtrerer ut det som peker imot det.

Lenke til kommentar

Han står jo og snakker om vannmasser som beveger seg i 75 mph! Det raskeste noen noengang har sett vann bevege (ikke fritt fall) er 35 mph. Tror da han snakker om dette i video 3. Jeg anbefaler dere å se video tre forresten. Og hvordan vil du forklare kamskjell oppi mount everest? Hvordan vil du forklare at store deler av kontinenter har "wave ripples" (oversett det dere) formet landskap, med flere kilometers avstand mellom hver "bølge/ripple"? Og dessuten, ang. lokale flommer: han står jo å snakker om globale flommer hele tiden, og hvorfor det ikke er lokale. Og pass deg med å si at "det eneste fyren gjør er å komme med løgn (...)". Han er like pålitelig som hvilken som helst annen forsker.

Jeg ser dere tror det dere foretrekker å tro, og filtrerer ut det som peker imot det.

Hæhæh...

Merkelig at INGEN seriøse vitenskapsmenn har kastet seg på "forskningen" da :)

Men jeg prøver igjen...

Er du enig i følgende:

Hvis ETT eneste sted på jorden IKKE har vært oversvømt de siste 10 000 år, motbeviser det en global flom (Noahs Ark) ?

Lenke til kommentar

Forøvrig bør du sette deg litt inn i platetektonikk om du lurer på skjell på mount everest...

Og hvis det VAR en oversvømmelse, hvorfor skulle skjellene bli skylt opp på toppen av mount everest og bli der? Det er jo det siste stedet som ville blitt fyllt av vann, og skjell flyter ikke.

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...