disippel Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er lov å ta feil, men da må en forvente å motta kritikk for det også.Religion befinner seg mye utenfor kritikk fordi det de hevder ikke kan bevises, som for meg er helt idiotisk. Så motbevis det! Kanskje DU synes det er idiotisk, men jeg og mange med meg synes kke det. Du må lære deg å respektere andre livssyn enn ditt eget. Lenke til kommentar
Scones/w/bones Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Det er bevist at det en gang i historien har vært en global oversvømmelse. Om dette er den det står om i bibelen er en annen ting. Det kan diskuteres. PS: Tormund hadde noen bra videoer der oppe, til de som vil se noen få av bevisene. Endret 20. juli 2008 av Mattmatthi Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Folkens: DET ER BEVIST AT DET HAR VÆRT EN GLOBAL OVERSVØMMELSE! Dere vitenskapsentusiaster som egentlig ikke har kommet med et eneste vitenskapelig bevis eller motbevisning i denne tråden, sier at reint vitenskapelig, kan det ikke ha vært en global oversvømmelse, men JO! Geologer over hele verden sier dette, at det mest sannsynlig har vært en global oversvømmelse!!! Jeg er lei av denne tråden nå! PS: Tormund hadde noen bra videoer der oppe, til de som vil se noen få av bevisene. Link til rapporten? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er lov å ta feil, men da må en forvente å motta kritikk for det også.Religion befinner seg mye utenfor kritikk fordi det de hevder ikke kan bevises, som for meg er helt idiotisk. Kan det være fordi at det koster for meget å forske på "tankens kraft" idag? Vi koser oss med å sende Røkke i bane rundt planeten, men havdypene, og de mentale dyp forblir bare "dyp" ... Hva i alle dager kan det bety? Hvorfor tror vi at eks. "gamle hunder kan ikke lære å sitte"? Så til irritasjon over at noen er så frivole at de ikke forholder seg til sannheter akkurat slik som meg. Vi har en utmerket gammel musiker som sier i en av sine sanger at: Når jeg var yngre så mente jeg folk som ikke var som meg, måtte det være noe feil ved, nå, derimot skjønner jeg at jeg faktisk ikke har skjønt en dritt. Hvis noen har lyst til å finne ut hva "tro" er, så TROR jeg at ved å beholde sin oppriktige nysgjerrighet, fremfor å utbasunere sin skråsikkerhet i sin søken så vil man oppnå større innsikt, og det med betydelig mindre skrik og skrål. Lenke til kommentar
disippel Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Link til rapporten? http://www.apologeticspress.org/articles/2885 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hvis noen har lyst til å finne ut hva "tro" er, så TROR jeg at ved å beholde sin oppriktige nysgjerrighet, fremfor å utbasunere sin skråsikkerhet i sin søken så vil man oppnå større innsikt, og det med betydelig mindre skrik og skrål. Religiøse beholder ikke sin oppriktige nysgjerrighet og utbasunerer sin skråsikkerhet i saken og vil aldri oppnå større innsikt og det med masse skrik og skrål Når det gjelder "tankens kraft" er det blitt forsket ganske mye på dette igjennom tidene. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Folkens: DET ER BEVIST AT DET HAR VÆRT EN GLOBAL OVERSVØMMELSE! Dere vitenskapsentusiaster som egentlig ikke har kommet med et eneste vitenskapelig bevis eller motbevisning i denne tråden, sier at reint vitenskapelig, kan det ikke ha vært en global oversvømmelse, men JO! Geologer over hele verden sier dette, at det mest sannsynlig har vært en global oversvømmelse!!! Jeg er lei av denne tråden nå! PS: Tormund hadde noen bra videoer der oppe, til de som vil se noen få av bevisene. Link til rapporten? Vet ikke om dette... aldri hørt om noen global oversvømmelse i så nær tid at bibelen ville nevnt det... Derimot så var sortehavet en gang i tiden en liten ferskvannsinnsjø inntil middelhavet brøt igjennom, noe som for mange på den tiden kanskje kunne oppleves slik da hele den verden de kjente til ble oversvømmet. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Folkens: DET ER BEVIST AT DET HAR VÆRT EN GLOBAL OVERSVØMMELSE! Dere vitenskapsentusiaster som egentlig ikke har kommet med et eneste vitenskapelig bevis eller motbevisning i denne tråden, sier at reint vitenskapelig, kan det ikke ha vært en global oversvømmelse, men JO! Geologer over hele verden sier dette, at det mest sannsynlig har vært en global oversvømmelse!!! Jeg er lei av denne tråden nå! PS: Tormund hadde noen bra videoer der oppe, til de som vil se noen få av bevisene. Link til rapporten? Vet ikke om dette... aldri hørt om noen global oversvømmelse i så nær tid at bibelen ville nevnt det... Derimot så var sortehavet en gang i tiden en liten ferskvannsinnsjø inntil middelhavet brøt igjennom, noe som for mange på den tiden kanskje kunne oppleves slik da hele den verden de kjente til ble oversvømmet. Dere må da skjønne at denne religiøse karen her bare juger og dikter opp løgner bare for å vinne en diskusjon de kristne allerede har tapt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hvis noen har lyst til å finne ut hva "tro" er, så TROR jeg at ved å beholde sin oppriktige nysgjerrighet, fremfor å utbasunere sin skråsikkerhet i sin søken så vil man oppnå større innsikt, og det med betydelig mindre skrik og skrål. Når det gjelder "tankens kraft" er det blitt forsket ganske mye på dette igjennom tidene. Enlighten me, you little rotter! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Utgangspunkt Men ulempen med disse, er at folk er ikke interessert i at en skal finne ut av det, og ofte er definisjonen satt slik at det ikke skal være mulig også. Så som regel går forskning ut på å "debunke" det. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Link til rapporten? http://www.apologeticspress.org/articles/2885 Det hjelper å kryssjekke, særlig når artikkelen er skrevet av en apologet, hehe Se her for en mer objektiv vinkling. Legg merke til følgende. "The researchers prodded their model with a freshwater flow equal to between 25 and 50 times the flow of the Amazon River in 12 model runs that took more than a year to complete. Although the simulations largely agreed with records from North Atlantic sediment cores and Greenland ice cores, the team's results showed that the flood had much milder effects around the globe than many people thought." Ikke akkurat verdensomspennede i det omfang som enkelte vil ha det til... Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Du er ikke tilhenger av et utdanningssystem? Barn bude lære på skolen hvorfor slike historier er umulig. Det jeg sier er at alle kilder ligger åpene i vårt samfunn. Derfor er det opp til ethvert individ å tro på det de selv vil. Jeg har selv vansker for å tro på noe jeg ikke vet eksisterer osv. Men jeg kjenner personer som har religiøse overbevisninger. Dette er reflekterte og intelligente personer, og jeg har ikke vanskeligheter med å respektere deres overbevisning. Lenke til kommentar
disippel Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Enig, mye fornuftig i siste innlegget her. I dag ligger all informasjon på internett, og det er mante ting man ikke lenger trenger lære på skolen. Lær barn å regne, skrive og lese og andre nødvendige ting. Skolen skal ikke være et senter for å tvangsfore barn med meninger. Religiøse overbevisninger må respekteres. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 HER er en fin side med litt kritikk av historien om Noahs Ark. For de som er interesserte i å lære mer Lenke til kommentar
disippel Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 HER er en fin side med litt kritikk av historien om Noahs Ark. For de som er interesserte i å lære mer Oi, det var en nøytral side Vi kan vel bare innse det først som sist. Ingen kan vite verken om evolusjon eller Noahs Ark skjedde. Hver enkelt må bestemme hva han tror. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) HER er en fin side med litt kritikk av historien om Noahs Ark. For de som er interesserte i å lære mer Oi, det var en nøytral side Vi kan vel bare innse det først som sist. Ingen kan vite verken om evolusjon eller Noahs Ark skjedde. Hver enkelt må bestemme hva han tror. Vitenskap trenger ikke tro. Det er hva som kan bevises som teller. Endret 19. juli 2008 av O.J Lenke til kommentar
disippel Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg kan like godt si at mine personlige opplevelser taler for seg. OJ, jeg respekterer din tro. Respekterer du min? Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 så en kan bruke geologiske metoder til å vise at det var en flod for 8.500 år siden men den samme metoden er ugyldig når en beviser jordens historie og evolusjonen av livet? selv om man tror noe uten bevis gjør det ikke til fakta. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Og jeg har ikke sett et fnugg av at noen kan bevise at den ikke har funnet sted, ser du hvor jeg vil hen ? Det er beklagelig at du ikke er blitt gjort oppmerksom på bevisene. La meg forsøke å rette opp skaden. Bevis nr. 1: innavl. Et mer spesifikt eksempel, geparden: Geparden gjennomgikk en voldsom befolkningsredusering for omkring 10 000 år siden. Bestanden ble trolig redusert til kun et få titalls dyr. Mer relevant er den genetiske variasjonen blant gepardene, eller rettere sagt mangel på dette. Følgelig har man hatt 10 000 år med innavl blant gepardene vi har i dag, som har det latinske navnet acinonyx jubatus. Jubatus var den stammen som overlevde. Resultatet i dag er tilnærmet lik null genetisk variasjon blant verdens gepardbestand. Så prøver vi det samme med alle verdens dyreslag, ned til kun to individer for ca. 4000 år siden, og prøver å få til den genetiske variasjonen vi ser blant verdens dyreliv i dag. Ikke minst med menneskene selv, men da med litt flere individer. Du har ikke sjans. Det er kortversjonen. Cheetahs are a threatened species. Extremely low genetic diversity and resulting poor sperm quality has made breeding and survivorship difficult for Cheetahs – only about 5% of cheetahs make it to adulthood. [8] About 10,000 years ago, all but the jubatus species of cheetahs died out. The species encountered a population bottleneck and close family relatives were forced to mate with each other, resulting in inbreeding . [9] However, it has been recently discovered that female cheetahs can mate with more than one male per litter of cubs. They undergo induced ovulation, which means that a new egg is produced every time a female mates. By mating with multiple males, the mother increases the genetic diversity within a single litter of cubs. [10] http://en.wikipedia.org/wiki/Cheetahs#Gene..._classification http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_diver...netic_Diversity Flere problemer med Noahs ark Kort fortalt: Tror du på Noahs ark har du et enormt forklaringsproblem. Ikke at det noen sinne har stoppet troende. Du er pent nødt til å påkalle jokeren: Det skjedde et mirakel: superevolusjon. Og Gud glemte geparden. Kjipt. Endret 19. juli 2008 av TrondH86 Lenke til kommentar
B25S Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Kort fortalt: Tror du på Noahs ark har du et enormt forklaringsproblem. Ikke at det noen sinne har stoppet troende. Du er pent nødt til å påkalle jokeren: Det skjedde et mirakel: superevolusjon. Og Gud glemte geparden. Kjipt. Rettere fortalt: Tror du på Noahs ark har du et virkelig problem. Problemet: Du tror på ren overtro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå