Gå til innhold

Er det noen som faktisk tror på Noahs Ark?

Anbefalte innlegg

Du linker til samme videoen to ganger. Og all begrunnelsen denne karen hadde for "everything is spiritual" var 1. Mosebok. Om han finner noen annen litteratur å bygge argumentene på, så skal jeg begynner å høre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du linker til samme videoen to ganger. Og all begrunnelsen denne karen hadde for "everything is spiritual" var 1. Mosebok. Om han finner noen annen litteratur å bygge argumentene på, så skal jeg begynner å høre.

Beklager, jeg fikk ikke fram poenget, fordi jeg ikke linket til video nr. 2. Her kommer den:

http://www.youtube.com/watch?v=cksKWREnDiw...feature=related

Lenke til kommentar
Noen av dere bevishungrige smartasser som kan bevise hvor all isen i istida kom fra?

Hei!

Artig at du nevner akkurat dette, siden dette er et av de utallige problemene man får om man aksepterer Noahs Ark...

Isen på grønland er datert 40 000 år tilbake med kjerneprøver av isen. Hvis jorden hadde vært oversvømt i 300 dager hadde isen her løsnet og tatt seg en tur med strømmen, og grønland hadde vært fri for is. De klimatiske forholdene de siste 10 000 årene gjør at isbreer ikke ville dannes der, og ihvertfall ikke i det omfanget de er i nå.

Man har heller ikke funnet et slamlag på isen på grønnland, slik man ville forvente å finne om de mot all formodning ikke skulle flyte bort.

Nå kan du kanskje, som takk, svare meg på følgende:

...

Hvis jorden hadde vært oversvømt av vann ville nok grønlandsisen løsnet, men sett at syndefloden kom i den kalde årstid og dermed bare ble dekket av snø og is??

Innlegget mitt om istid var egentlig en reply (i farta uten sitat) til...

Hvor kom alt dette vannet fra, og hvor er det nå?

...men nå har jeg laget en egen tråd om premissene for religiøs oppfatning, og sett i lys av den tenker jeg at hvis Gud allerede kan skape vann, kan han vel like godt la det regne så mye han vil, om så det skulle dekke hele jorda.

Lenke til kommentar
Hvis jorden hadde vært oversvømt av vann ville nok grønlandsisen løsnet, men sett at syndefloden kom i den kalde årstid og dermed bare ble dekket av snø og is??

NÅ tuller du? Du mener ikke for ramme alvor at "syndefloden" var en snøstorm? Hva pokker skulle arken flyte på da?

Lenke til kommentar

NÅ tuller du? Du mener ikke for ramme alvor at "syndefloden" var en snøstorm? Hva pokker skulle arken flyte på da?

Døh, come on. Hvor bodde Noa, hvor er Ararat-fjellet og hvor finner vi isens utbredelse inder istiden? Hvis det er nedbør samtidig i Midt-Østen og Nordkalotten i desember, januar eller februar, hva skjer hvor? Riktig, det regner der det er varmt og snør der det er kaldt. Det er det jeg ville fram til. Ha min lite innlysende formidlingevne unnskyldt. ;)

Tja, isen dekket ikke hele jorda ;)

ice-age-cover.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at Bibelen sier det regnet i 40 dager og 40 netter.. dette er da ingenting?

Sør-øst Asia (Kambodsja, Bangladesh og områdene der..) blir da konstant pepret med regn i flere måneder i monsunsesongen, og landet blir ikke akkurat oversvømt?

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at Bibelen sier det regnet i 40 dager og 40 netter.. dette er da ingenting?

Sør-øst Asia (Kambodsja, Bangladesh og områdene der..) blir da konstant pepret med regn i flere måneder i monsunsesongen, og landet blir ikke akkurat oversvømt?

Ja, men der dreneres vannet til andre områder. Skal man tro bibelen regnet det på hele jorden i 40 døgn, og man må nesten anta at vannet ikke kom fra havet, men fra *ingen anelse*.

Hele historien med floden og arken gir null mening uansett hvor lenge man tenker på det.

Lenke til kommentar

Verdens høyeste tettbebyggelse ligger på ca. 3000 meter (noen gale tibetanere), men de trenger ikke å ha vært der på flodens tid. Men det mongolske platået, på mye over 1000 meter ville nok garantert ha vært bebodd, altså måtte vannet ha steget over 1000 meter. Rent litermessig vil jo dette bli mer vann enn vi kan noen sinne kan favne, vi snakker flere billiarder kubikkmil.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Det var vel en eller annen person lenger bakover i tråden som kom med argumenter for og imot Noahs ark, men argumentene for var vel heller tynne, så inntil noen kommer med argumenter for eller imot arken, med litt mer hold i, vil jeg tro denne diskusjonen er mer eller mindre død.

Endret av Harald Strandbakken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...