delfin Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Dere som er på lag med Jesus må gjerne prøve å finne noen fine løsninger på de problemene jeg nevnte lenger oppe i tråden... Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ja, sitter å gnikker meg i hendene i spenning på å vente på noe fra Iskall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 This thread has no end. Merkelig rart at du ikke prøver å motargumentere dette her. Du som er troende kristen og greier. Kanskje fordi du ikke har noe du skulle ha sagt? Kanskje du har insett at vi har rett? Jeg velger å tro at det har skjedd, dere velger å tro at det ikke har skjedd, vi kommer bare til å prøve å motbevise hverandre. Så hva er egentlig que i en slik diskusjon ? Jo det skal jeg fortelle deg, la det ligge! Og for å svare emnetittelen : "Er det noen som faktisk tror på Noahs Ark?" så kan jeg svare deg pifler, ja folk tror på Noahs Ark. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 This thread has no end. Merkelig rart at du ikke prøver å motargumentere dette her. Du som er troende kristen og greier. Kanskje fordi du ikke har noe du skulle ha sagt? Kanskje du har insett at vi har rett? Jeg velger å tro at det har skjedd, dere velger å tro at det ikke har skjedd, vi kommer bare til å prøve å motbevise hverandre. Så hva er egentlig que i en slik diskusjon ? Jo det skal jeg fortelle deg, la det ligge! Er det en unnskyldning fra din side? Du snakker om "å motbevise hverandre". Jeg har ikke sett et fnugg av bevis på at Noahs ark i det hele tatt har oppstått. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) This thread has no end. Merkelig rart at du ikke prøver å motargumentere dette her. Du som er troende kristen og greier. Kanskje fordi du ikke har noe du skulle ha sagt? Kanskje du har insett at vi har rett? Jeg velger å tro at det har skjedd, dere velger å tro at det ikke har skjedd, vi kommer bare til å prøve å motbevise hverandre. Så hva er egentlig que i en slik diskusjon ? Jo det skal jeg fortelle deg, la det ligge! Er det en unnskyldning fra din side? Du snakker om "å motbevise hverandre". Jeg har ikke sett et fnugg av bevis på at Noahs ark i det hele tatt har oppstått. Og jeg har ikke sett et fnugg av at noen kan bevise at den ikke har funnet sted, ser du hvor jeg vil hen ? Endret 18. juli 2008 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
O.J Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Jeg velger å tro at det har skjedd, dere velger å tro at det ikke har skjedd, vi kommer bare til å prøve å motbevise hverandre. Så hva er egentlig que i en slik diskusjon ? Jo det skal jeg fortelle deg, la det ligge! Vi trenger ikke å "tro" at det ikke har skjedd. En flom som oversvømte hele jorda ville ha etterlatt seg mange spor, og med litt logisk tekning om hvordan hele scenarioet med Noah's ark skulle utspilt seg kan man trygt legge den fantasifulle historien bak seg. Her er det ikke "tro vs. tro", men "tro vs. logikk og en rasjonell tankegang". Endret 18. juli 2008 av O.J Lenke til kommentar
delfin Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 This thread has no end. Merkelig rart at du ikke prøver å motargumentere dette her. Du som er troende kristen og greier. Kanskje fordi du ikke har noe du skulle ha sagt? Kanskje du har insett at vi har rett? Jeg velger å tro at det har skjedd, dere velger å tro at det ikke har skjedd, vi kommer bare til å prøve å motbevise hverandre. Så hva er egentlig que i en slik diskusjon ? Jo det skal jeg fortelle deg, la det ligge! Er det en unnskyldning fra din side? Du snakker om "å motbevise hverandre". Jeg har ikke sett et fnugg av bevis på at Noahs ark i det hele tatt har oppstått. Og jeg har ikke sett et fnugg av at noen kan bevise at den ikke har funnet sted, ser du hvor jeg vil hen ? Å motbevise at den IKKE har funnet sted? Nei, det har ikke jeg heller sett. Jeg har, på den andre siden, sett mange argumenter MOT arkens eksistens. Jeg postet selv 5 gode "beviser" mot en ark rett over meg her. Jeg er vant med denne taktikken fra kristne... overse alt som ikke støtter sin egen sak... håper du tar deg tid til å "motbevise" meg Lenke til kommentar
delfin Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg velger å tro at det har skjedd, dere velger å tro at det ikke har skjedd, vi kommer bare til å prøve å motbevise hverandre. Så hva er egentlig que i en slik diskusjon ? Jo det skal jeg fortelle deg, la det ligge! Vi trenger ikke å "tro" at det ikke har skjedd. En flom som oversvømte hele jorda ville ha etterlatt seg mange spor, og med litt logisk tekning om hvordan hele scenarioet med Noah's ark skulle utspilt seg kan man trygt legge den fantasifulle historien bak seg. Her er det ikke "tro vs. tro", men "tro vs. logikk og en rasjonell tankegang". evt. "tro vs konkrete funn som tyder på at det aldri har skjedd" Lenke til kommentar
O.J Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hva er trolling? Trolling er ofte provoserende innlegg som fisker etter en repons fra de andre. f.eks "jorda er 6000 år gammel fordi Gud sier den er det, og ingenting dere sier kan overbevise meg om noe annet" er som regel ødeleggende for en diskusjon og man er fort over på off-topic diskusjoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Å motbevise at den IKKE har funnet sted? Nei, det har ikke jeg heller sett. Jeg har, på den andre siden, sett mange argumenter MOT arkens eksistens. Jeg postet selv 5 gode "beviser" mot en ark rett over meg her. Jeg er vant med denne taktikken fra kristne... overse alt som ikke støtter sin egen sak... håper du tar deg tid til å "motbevise" meg Du har rett, jeg gidder ikke "motbevise" deg, men for å svare for postens mening ala spørsmålet i emnetittelen, så kan jeg si at folk tror på Arken, deg vil de gjøre i en lang tid etter oss også. Jeg føler at dette blir en evigvarende diskusjon om hvem som har rett og galt, dere har sikkert rett i det dere sier, hvem vet ? Noe som jeg ikke gidder og motbevise, for jeg vet at i min tro så fins Arken, og den troen vil jeg ha lenge. Jeg støtter deres sak om å tro at den ikke finnes, men samtidig vil jeg kjempe for at den finnes. Jaja, jobb i morgen. Kos dere videre i diskusjonen. Endret 18. juli 2008 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
O.J Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Du har rett, jeg gidder ikke "motbevise" deg, men for å svare for postens mening ala spørsmålet i emnetittelen, så kan jeg si at folk tror på Arken, deg vil de gjøre i en lang tid etter oss også. Jeg føler at dette blir en evigvarende diskusjon om hvem som har rett og galt, dere har sikkert rett i det dere sier, hvem vet ? Noe som jeg ikke gidder og motbevise, for jeg vet at i min tro så fins Arken, og den troen vil jeg ha lenge. Jeg støtter deres sak om å tro at den ikke finnes, men samtidig vil jeg kjempe for at den finnes. Jaja, jobb i morgen. Kos dere videre i diskusjonen. Det er likt kristne å få andres meninger til å virke som en religøs tro. At noen velger å tro noe er greit nok, det er fortsatt folk i Norge som tror på Tor og Odin. Problemet er at det du kommer med er så langt fra virkeligheten som du kommer. hadde det ikke vært for at det er en "religiøs tro" kunne du blitt stemplet som åndssvak om du hadde kommet med sånne ytringer på andre områder. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Å motbevise at den IKKE har funnet sted? Nei, det har ikke jeg heller sett. Jeg har, på den andre siden, sett mange argumenter MOT arkens eksistens. Jeg postet selv 5 gode "beviser" mot en ark rett over meg her. Jeg er vant med denne taktikken fra kristne... overse alt som ikke støtter sin egen sak... håper du tar deg tid til å "motbevise" meg Du har rett, jeg gidder ikke "motbevise" deg, men for å svare for postens mening ala spørsmålet i emnetittelen, så kan jeg si at folk tror på Arken, deg vil de gjøre i en lang tid etter oss også. Jeg føler at dette blir en evigvarende diskusjon om hvem som har rett og galt, dere har sikkert rett i det dere sier, hvem vet ? Noe som jeg ikke gidder og motbevise, for jeg vet at i min tro så fins Arken, og den troen vil jeg ha lenge. Jeg støtter deres sak om å tro at den ikke finnes, men samtidig vil jeg kjempe for at den finnes. Jaja, jobb i morgen. Kos dere videre i diskusjonen. Merkelig standpunkt du har tatt her...selvsagt prøver vi å nærme oss sannheten, og fortellingen om Noahs Ark er en fin plass å starte, siden den så åpenbart bare er sprøyt. Jeg fremlegger i tillegg fakta som langt på vei river bena under enhver slik røverhistorie. Likevel velger du å tro på det stikk motsatte. Jeg skjønner det ikke! Det er som å bestemme seg for at jorden er flat, og uansett hva andre sier kan man ikke få deg til å endre standpunkt, fordi du har bestemt deg for at den er flat... Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Tja, litt kjedelig med en diskusjon alle virker enige om, så jeg bringer inn argumenter for arken: - Avtrykk etter båt med samme proposisjoner som arken kom til syne under et jordskjelv ved ararat-fjellet i 1972. http://bibleprobe.com/noah.htm http://www.abcnews.go.com/GMA/story?id=2133311&page=1 - Mulig forklaring på hvordan dinosaurene døde ut - Bibelen forteller om et "vannvelv" på himmelen før arken. Uten å gå inn i de vitenskaplige detaljene for nøye er et slikt velv mulig, men da også med høyere atmosfæretrykk. Et slikt vannvelv vil også forklare den lange levealdren som blir beskrevet før arken, da den fjerner mye av den kosmiske bakgrunnstrålingen og gir et mer stabilt og temperert klima. Det forklarer også hvordan jorden kunne bli helt oversvømt av vann. Mot arken: - Hvordan i huleste verden kan han ta med 2 kjønn av hver dyresort. Det er på langt nær plass i båten, til tross for størrelsen og det å samle dem er jo mer eller mindre umulig. - Vil et slikt vannvelv, som beskrevet over, gjøre planeten ubeboelig for mennesker? Relgiøst sett vil den beste beskrivelsen av meg være søkende. Jeg vil hvirkelig grave meg ned og utforske ting, før jeg forkaster dem, hvertfall når det er snakk om noe så viktig som tro! Bibelen skriver at hvis man er søkende, vil man også finne svar. Er Bibelen riktig vil jeg dermed gjøre det etter hvert! Hvis ikke, godtar jeg at mennesket er alene. Kjør diskusjon, men for arkens skyld, hold den seriøs! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Det er mange måter historien kan tolkes på, og jeg anbefaler dere å lese denne, det er en slags analyse av historien. Endret 18. juli 2008 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
O.J Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) - Bibelen forteller om et "vannvelv" på himmelen før arken. Uten å gå inn i de vitenskaplige detaljene for nøye er et slikt velv mulig, men da også med høyere atmosfæretrykk. Et slikt vannvelv vil også forklare den lange levealdren som blir beskrevet før arken, da den fjerner mye av den kosmiske bakgrunnstrålingen og gir et mer stabilt og temperert klima. Det forklarer også hvordan jorden kunne bli helt oversvømt av vann. Minner veldig om et Kent Hovind foredrag som han holdt for en del år siden, som ble ledd av av alle forskere som kunne noe om temaet. Du vil ikke gå for langt inn i det vitenskapelige med denne "vannelven"? Gi gjerne noen linker, helst forskningssider og ikke noen überreligiøse propagandasider. Lang levealder før arken? ja, bibelen nevner jo 600år eller noe i den duren, nedsatt kosmisk stråling ville aldri fått mennesker til å leve så lenge, fins faktisk egne mekasnismer i cellene våre som gjør at vi eldes. Hinter du til å hele himmelen var dekket med vann? Og at dette holdt seg oppe? Endret 18. juli 2008 av O.J Lenke til kommentar
O.J Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det er mange måter historien kan tolkes på, og jeg anbefaler dere å lese denne, det er en slags analyse av historien. Var lite i det dokumentet, stort sett et sammendrag av det som står i bibelen Det er begrenset med måter man kan tolke religiøst oppspinn. Eneste jeg kommer på er: 1. En slags brutal moralfortelling om hvor fryktelig Gud kan være (her snakker vi folkemord mot menneskeheten). 2. kommer ikke på noen andre Lenke til kommentar
delfin Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Tja, litt kjedelig med en diskusjon alle virker enige om, så jeg bringer inn argumenter for arken: - Avtrykk etter båt med samme proposisjoner som arken kom til syne under et jordskjelv ved ararat-fjellet i 1972. http://bibleprobe.com/noah.htm http://www.abcnews.go.com/GMA/story?id=2133311&page=1 - Mulig forklaring på hvordan dinosaurene døde ut - Bibelen forteller om et "vannvelv" på himmelen før arken. Uten å gå inn i de vitenskaplige detaljene for nøye er et slikt velv mulig, men da også med høyere atmosfæretrykk. Et slikt vannvelv vil også forklare den lange levealdren som blir beskrevet før arken, da den fjerner mye av den kosmiske bakgrunnstrålingen og gir et mer stabilt og temperert klima. Det forklarer også hvordan jorden kunne bli helt oversvømt av vann. Mot arken: - Hvordan i huleste verden kan han ta med 2 kjønn av hver dyresort. Det er på langt nær plass i båten, til tross for størrelsen og det å samle dem er jo mer eller mindre umulig. - Vil et slikt vannvelv, som beskrevet over, gjøre planeten ubeboelig for mennesker? Relgiøst sett vil den beste beskrivelsen av meg være søkende. Jeg vil hvirkelig grave meg ned og utforske ting, før jeg forkaster dem, hvertfall når det er snakk om noe så viktig som tro! Bibelen skriver at hvis man er søkende, vil man også finne svar. Er Bibelen riktig vil jeg dermed gjøre det etter hvert! Hvis ikke, godtar jeg at mennesket er alene. Kjør diskusjon, men for arkens skyld, hold den seriøs! Gøy at det endelig kommer noen argumenter FOR og. Nå er det slik i vitenskapens verden, at det holder med ET eneste motbevis, men jeg vet at de reglene ikke gjelder de kristne, så vi kan for morro skyld late som om det ikke er fullstendig umulig med en slik ark Når det gjelder det "vannvelvet" ditt.. hvor mye vann trenger man egentlig for å dekke jorden? Mener å ha hørt at Ararat er 5000 meter høyt, så vi kan ta det som utgangspunkt. 5km vann, som igjen betyr at trykket på jorden var ca 5000 ganger større enn i dag. Jeg skjønner ikke hvor du får det fra at dette gir høyere forventet levealder... Du kan jo prøve å låse noen katter inne i en tank med 5000 bar og se hvor gamle de blir... Trykkfallet over de 40 dagene det regnet ville dessuten gitt alle dykkersyke og de hadde nok neppe overlevd. Hvorfor finner vi konsekvent dinosaurskjeletter UNDER patterdyr når vi finner fossiler? Hvorfor er det ikke en herlig miks av forskjellige dyr...? Et slikt vannvelv ville forresten absorbert stort sett alt lys og du kan jo selv se hvordan livet på 5000 meters dyp ser ut. Det er stummende mørke og fullstendig ubeboelig for mennesker og planter. Konklusjon: Bullshit! Takk for svar likevel Lenke til kommentar
Scones/w/bones Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 1. Ok, mange av dere her (en del ihvertfall) sier at bibelen motsier seg selv flere steder. Gi meg et eksempel, og jeg vil ta dere seriøst. 2. Nohas ark trenger ikke nødvendigvis taes bokstavelig, det er mulig det er et bilde, men reint vitenskapelig er det en del ting som forsvarer/"beviser" denne historien. Det er skrevet flere bøker som hevder å motbevise historien om Nohas ark, og bøker som beviser/styrker teorien, og motbeviser andre bøker som er imot. Det er bare å sette igang å lese 3. Jeg anbefaler alle her å se disse videoene som jeg linker til nå. Et veldig kort fortalt bevis/teori på at det er en kraft som holder verden sammen, mest sannsynlig med en personlighet av et eller annet slag. Se første 2 minutter av denne: http://www.youtube.com/watch?v=-jzR_zKvAik...feature=related Se hele denne (ikke lang, fortsettelse): http://www.youtube.com/watch?v=-jzR_zKvAik...feature=related Lenke til kommentar
Speik Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 1. Ok, mange av dere her (en del ihvertfall) sier at bibelen motsier seg selv flere steder. Gi meg et eksempel, og jeg vil ta dere seriøst. Her er en diger liste, men kan kopiere inn en for enkelhetens skyld: JOH 10:30 I and my Father are one. JOH 14:28 Ye have heard how I said unto you, I go away, and come again unto you. If ye loved me, ye would rejoice, because I said, I go unto the Father: for my Father is greater than I. -> Begynn å ta meg seriøst Lenke til kommentar
delfin Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 2. Nohas ark trenger ikke nødvendigvis taes bokstavelig, det er mulig det er et bilde, men reint vitenskapelig er det en del ting som forsvarer/"beviser" denne historien. Det er skrevet flere bøker som hevder å motbevise historien om Nohas ark, og bøker som beviser/styrker teorien, og motbeviser andre bøker som er imot. Det er bare å sette igang å lese Bring it on! Uansett, motbevis trumfer "bevis". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå