Gå til innhold

Er det noen som faktisk tror på Noahs Ark?

Anbefalte innlegg

Kremt, eh, Noahs ark og den globale flommen skjedde før egypterne engang eksisterte. Jeg har studert denne teorien før, og den er motbevist til det fulle. Tror det er skrevet noen bøker om bare det der :)

Så vidt meg bekjent må flommen ha funnet sted 2300-2400 BC. På den tiden var det ifølge _seriøs_ forskning pyramidebygging på gang. Du tror altså på en fyr som hevder at vann bevegde seg med 75mph uten å mukke, men når vitenskapen hevder at Egypt var en blomstrende sivilisasjon på det tidspunktet, er de bare idioter som "gjetter"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hæhæh...

#1 Merkelig at INGEN seriøse vitenskapsmenn har kastet seg på "forskningen" da :)

#2 Hvis ETT eneste sted på jorden IKKE har vært oversvømt de siste 10 000 år, motbeviser det en global flom (Noahs Ark) ?

#1 Jeg vil tro at en seriøs vitenskapmann ikke ville begynt å forsket på noe så tullete som Noahs ark. Alle fornuftige mennesker er enten ateister eller agnostikere - som tenker selv istedenfor at andre skal tenke for dem.

Det ville være grunnløst å forske på noe som faktisk ikke har hendt (Noahs ark), da religion kun er oppspinn og ren overtro.

#2 Nei, absolutt ikke. Men er det en plass, er det som oftest flere plasser med tanke på jorden. Men latterlig at du kan mene at jorden har vært oversvømt sånn plutselig for ca. 10 000 år siden da det er helt latterlig om de skulle vært.

Jeg har ikke sett et fnugg av "beviser" fra troverdige kilder for at hele dette fantastisk flotte, interessanne fortellingen som hører inn under fantasy fortelling faktisk hendte.

Og dere kristne folk som mener at folk skal komme med bevis for at Noahs ark er pølsevev (som det rent logisk er) er det rent umulig da det ikke er noen seriøse bevis eller arkeologiske funn fra troverdige kilder.

For å si det slik, så er det dere som skal finne bevis for at den i det hele tatt har oppstått, det er ikke VI som skal finne bevis for at den IKKE har oppstått.

Men det er jo umulig å diskutere med sterkt religiøse fordi de tar alt som står i læreboken dems (her:bibelen) 110% seriøst. Noe som er helt latterlig.

Endret av asbjohor
Lenke til kommentar

Pifler:

Sist jeg sjekka så påsto du at flommen bare var noe tull, nå sier du den hendte 2300-2400 år f.kr? Har lest at ingen har klart å finne ut sikkert når flommen var. Og carbon-datering funker ikke å bruke om en seriøs måte å teste det på akkurat her.

Men det kan godt være jeg er på villspor her, jeg må nok dobbeltsjekke.

Et spørsmål til deg: hvor går grensen mellom _seriøøs_ forskning, og "useriøs" forskning? En kristen tas mindre seriøst, på tross av samme utdannelse, erfaring, og karriere.

Endret av Mattmatthi
Lenke til kommentar

Det finnes seriøse kristne forskere som Ken Miller, men de som sorterer under ID og Discovery Institute er rett og slett meget tvilsomme.

Har du forresten lest artikkelen jeg linket til (for tredje gang nå ;))

Der går det tydelig frem at det ikke var en global flom, men en lokal flom i Nordatlanteren.

Ellers så har en meget gode metoder for å sjekke alderen på ting, radiometrisk datering er kun en av disse.

Lenke til kommentar
En kristen tas mindre seriøst, på tross av samme utdannelse, erfaring, og karriere.

Det viser seg jo at de fleste biologer er kristne, men stort sett ingen av dem støtter en bokstavelig tolkning av bibelen eller promoterer kreasjonisme/intelligent design.

Det at dem er kristne gjør ikke nødvendigvis at dem blir tatt mindre seriøst i vitenskapelig sammenheng, det er det kvaliteten på arbeidet dems som avgjør.

Ken Miller er en glimrende biolog og kristen, anbefaler å søke opp det navnet på youtube.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Jeg er kristen, men jeg tror at bibelen i stooor grad er basert på språklige bilder, og metaforer. Jeg påstår ikke at jeg forstår alle, da bibelen er en tung bok i den forstand.

Jeg tror heller ikke på at jorda er 6000 år gammel og sånt piss.

Jeg er kristen, og tror på The Big Bang, evolusjon og Darwins teorier inntil vitenskapen beviser annet. Det går fint an å erkjenne sin tro og vitenskap på en gang. ;)

Lenke til kommentar
Jeg er kristen, men jeg tror at bibelen i stooor grad er basert på språklige bilder, og metaforer. Jeg påstår ikke at jeg forstår alle, da bibelen er en tung bok i den forstand.

Jeg tror heller ikke på at jorda er 6000 år gammel og sånt piss.

Jeg er kristen, og tror på The Big Bang, evolusjon og Darwins teorier inntil vitenskapen beviser annet. Det går fint an å erkjenne sin tro og vitenskap på en gang. ;)

Utrolig! Endelig en kristen på dette forumet som tenker en smule rasjonelt. Hvorfor ikke gå til denne linken og svare på spørsmålene jeg stilte til dere kristene? Blir fint å få litt forandringer fra alle new age kreasjonistene som flokker på dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...