delfin Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Finnes det fortsatt kristne her som tar historien om Noahs Ark bokstavelig...? Det innebærer altså at Gud oversvømte HELE jorden. Etter det var den oversvømt i 150 dager. Etter det igjen, ble den gradvis tørr igjen over nye 150 dager. På arken hadde Noah med seg et par av hvert "slag", unntatt fugler og noen andre dyr som han tok med noen sikkerhetskopier av. Er det noen her som vil ta en diskusjon om noe så sinnsykt i det hele tatt er fysisk mulig? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Er det noen her som vil ta en diskusjon om noe så sinnsykt i det hele tatt er fysisk mulig? Tror ikke du får så mange med deg i å diskutere slike ting utifra dagens impiriske fakta. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Er det noen her som vil ta en diskusjon om noe så sinnsykt i det hele tatt er fysisk mulig? Tror ikke du får så mange med deg i å diskutere slike ting utifra dagens impiriske fakta. Nei, jeg er redd for det. De som faktisk mener dette holder nok klokelig kjeft om det i offentlige fora, da det ikke lar seg forsvare selv med jesusbrillene på.... ...MEN... jeg er rimelig sikker på at noen her, fortrinnsvis de samme som fornekter evolusjon, er overbeviste om at Gud faktisk satte i gang et slikt show for 4000 år siden... Lenke til kommentar
pululf Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg takler ikke folk som faktisk mener at jorda ble laget for 6000 år siden eller hvor lenge siden det nå var, og at han skapte himmel, jord, folk, fe og hotpants på 7 dager. De som er verst er dem som nekter å tro på evolusjonsteorien. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 De som er verst er dem som nekter å tro på evolusjonsteorien. Det er kun en teori, det er ikke dermed sagt at man skal tro på den. Jeg mener folk selv bør få lov til å tro hva de vil, uten hjernevask. Og ta sine egne valg. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det er kun en teori, det er ikke dermed sagt at man skal tro på den. http://www.notjustatheory.com/ Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 De som er verst er dem som nekter å tro på evolusjonsteorien. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 De som er verst er dem som nekter å tro på evolusjonsteorien. Tror du må sjekke hva som faktisk ligger til grunn for en akseptert vitenskapelig teori. Uttrykket "bare en teori" holder kun for dem som ikke vet hva det snakkes om. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hva er poenget ditt asbjohor? Les lenken jeg ga og du vil forhåpentligvis skjønne at teori i vitenskapelig sammenheng, som er sammenhengen vi bruker ordet "evolusjonsteori", ikke betyr det samme slik det brukes av mange i hverdagen. Eller er du ute og troller igjen? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) De som er verst er dem som nekter å tro på evolusjonsteorien. Tror du må sjekke hva som faktisk ligger til grunn for en akseptert vitenskapelig teori. Uttrykket "bare en teori" holder kun for dem som ikke vet hva det snakkes om. Når "vettet" er så lite kartlagt som det er burde kanskje både den ene og den andre heller lene seg tilbake og ta seg en pils heller!? Det må da være vakkert å inneha nøkkelen til "livet" så tidlig i livet som endel av mine medforumister utbasunerer. Gleder meg til noen av disse opplever resten av "greia", og ikke bare "greier" man kan enten putte en finger i, eller gudene forby, noe meget verre i ... Endret 18. juli 2008 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Jeg mener at folk skal få tro på hva de vil uansett grunnlag om det er en teori eller ikke. La oss ta f.eks Bibelen, mange sier det er bare en vanlig bok, mens det samtidig har reddet livet til mange. Og ja, jeg tror på Arken. Endret 18. juli 2008 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg mener at folk skal få tro på hva de vil uansett grunnlag om det er en teori eller ikke. La oss ta f.eks Bibelen, mange sier det er bare en vanlig bok, mens det samtidig har reddet livet til mange. Du har da en meget aktverdig og fin humanistisk tankegang. Bibelen har sannsynligvis reddet like mange som den har tatt livet av i sin vei mot bestselgerlistene. Men fremdeles strides de lærde ... Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hva er poenget ditt asbjohor? Les lenken jeg ga og du vil forhåpentligvis skjønne at teori i vitenskapelig sammenheng, som er sammenhengen vi bruker ordet "evolusjonsteori", ikke betyr det samme slik det brukes av mange i hverdagen. Eller er du ute og troller igjen? Hva betyr å "trolle"? Fant det ikke i min lokale ordbok. Å ja, det jeg prøver å fortelle at det kun er en teori. Da det ikke er vitenskapelig bevist. Jeg mener at folk skal få tro på hva de vil uansett grunnlag om det er en teori eller ikke. La oss ta f.eks Bibelen, mange sier det er bare en vanlig bok, mens det samtidig har reddet livet til mange. Og ja, jeg tror på Arken. Hvorfor tror du på arken? Det er jo helt logisk umulig og komplett overtroisk. Forklar! Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Bibelen har sannsynligvis reddet like mange som den har tatt livet av i sin vei mot bestselgerlistene. Men fremdeles strides de lærde ... Bibelen er en godt skrevet eventyrbok som verver folk til å tro på pølsevev. Disse menneskene konverterer også flere. Å ja, står mye fint og koslig i bibelen. Bibelen er ganske godt gjennomført til å være en hoax, selv om den motsier seg selv et par (unnskyld, flere) ganger. De som tror på slikt tull er noen som har feilkoblinger i hodet. Jeg tror jeg snakker for veldig mange. Beklager språket :!: Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Jeg mener at folk skal få tro på hva de vil uansett grunnlag om det er en teori eller ikke. La oss ta f.eks Bibelen, mange sier det er bare en vanlig bok, mens det samtidig har reddet livet til mange. Og ja, jeg tror på Arken. folk kan tro hva de vil sålenge det ikke fører til skade, men det er ikke så lett å ta visse ting alvorlig om man ikke kan gjøre rede for hvorfor. Endret 18. juli 2008 av nostrum82 Lenke til kommentar
jealei Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) jeg tror også på noahs ark, men jeg vet ikke om jeg gidder og starte store diskusjoner om dette, da 1. du/dere vil ikke tror hva jeg sier uannsett, også kalle meg uopplyst, retarded osv 2. og diskutere på nettet er som OL for handikappede selv om du vinner så er du fortsatt retarded og hvor motsier bibelen seg selv? Endret 18. juli 2008 av jealei Lenke til kommentar
Tormund Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg tror på Noahs ark, og at floden var verdensvid. Det var vel egentlig bare det du spurte etter? Skal jeg forklare hvorfor? Jeg takler ikke folk som faktisk mener at jorda ble laget for 6000 år siden eller hvor lenge siden det nå var, og at han skapte himmel, jord, folk, fe og hotpants på 7 dager. De som er verst er dem som nekter å tro på evolusjonsteorien. Hmmm. Skal like å se de som tror Gud skapte verden for 6000 år siden, men samtidig tror på evolusjonsteorien. Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) jeg tror også på noahs ark, men jeg vet ikke om jeg gidder og starte store diskusjoner om dette, da 1. du/dere vil ikke tror hva jeg sier uannsett, også kalle meg uopplyst, retarded osv 2. og diskutere på nettet er som OL for handikappede selv om du vinner så er du fortsatt retarded og hvor motsier bibelen seg selv? vi vil tro hva du sier om du gir et logisk argument. selvmotsigleser? tok meg 2 minutter å finne den første. kan sikker ramse opp 100 til om jeg gidder ble mennesker eller dyr skapt først? " 25 Gud skapte alle slags ville dyr og alle slags fe og krypet på marken av alle slag. Og Gud så at det var godt. 26 Da sa Gud: «La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss!" 1. Mos " 18 Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like.» 19 Og Herren Gud tok jord og formet alle dyrene på marken og alle fuglene under himmelen, og han førte dem til mannen for å se hva han ville kalle dem. Det navnet mannen gav hver levende skapning, det skulle den ha. " 2. Mos Endret 18. juli 2008 av nostrum82 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hvorfor tror du på arken?Det er jo helt logisk umulig og komplett overtroisk. Forklar! Jeg er kristen, og jeg velger å tro på den fordi det står i Bibelen, eller skal du si at den er pølsevev også ? Hvorfor er det logisk umulig og komplett overtroisk ? Har du bevis på at Noahs Ark ikke finns ? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Å ja, det jeg prøver å fortelle at det kun er en teori. Da det ikke er vitenskapelig bevist.Igjen, les siden jeg lenket til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå