Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

møkka nettverk

Anbefalte innlegg

en kamerat og jeg har et lite nettverk jeg skal laste ned noe fra han men jeg får ikke lov. denne meldinen får jeg hvis jeg skal gå inn på dataen hans:

" [navn] er ikke tilgjengelig. du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har adgangstillatelser

Feil ved pålogging. restriksjoner på brukerkonto. mulige grunner er at blanke passord ikke tillates, tidsromsbegrensninger eller at en policybegrensning er gjennomført "

dette er et problem som kameraten har når han har nettverk med andre også.

vi har begge win xp og han har reinstallert nettverkskortet og kjørt veiviser for nettverk en gang, men forgjeves..

så hva må han gjøre med oppsettet sitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se.

1. det jeg gjorde, får å løse et lignende problem,var å lage en admin konto på den PCen jeg skulle inn på F.eks Gjest og passord "1" (uten tødler).

2. Så tok jeg bort "use simple file sharing" under folder option->view. (på PCen jeg ville inn på)

3. Så lagde jeg rettigheter på en hardisk, slik at den nye bruker kontoen hadde tilgang til denne hardisken. F.eks. D (på PCen jeg ville inn på)

4. Så lagde jeg rettigheter, slik at den nye brukeren hadde tilgang til disse mappene. disse mappene må ligge under hardisken du deler ut.

(hvis du vil inn på f.eks d:mp3, så lager du rettigheter på både hardisken og mappe mp3, slik at den nye brukeren har tilgang til disse.)

5 så skriver jeg "navn på PC du vil inn på"d$ i run commandoen (på en annen PC)

så kommer du (forhåpentligvis) inn på d diksen, og kan videre gå inn på mp3, men f.eks ikke inn på spill.

håper det var til hjelp, og at du skjønte hva jeg mente. gikk litt i surr :-?

Lenke til kommentar

Det skal bare være å dele mappen på maskin 1 og "map network drive" på maskin 2. Det er nok mulig du må være i samme arbeidsgruppe, men hos meg har det ikke vært nødvendig. Har heller ikke aktivert noen gjestekonto.

Alle mine maskiner har fast ip addresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...