Blåbær Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 http://uk.youtube.com/watch?v=4wij25DCkcE&...feature=related Sier denne deg noe? Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Som tittelen sier føler jeg meg sterkt utestengt av mitt kristne miljø. Snakker ikke om mobbing, men utfrysning. Er en som ikke har vært så veldig aktivt i miljøet, men når jeg kommer på samlingshuset på søndagen føler jeg meg stygt sett på, ingen å prate med. I min ikke religiøse vennekrets er alt helt flott, har mange gode venner å prate med, til og med de jeg kan prate fullt ut med. Det begynner å tære på troen min, ikke at jeg vil slutte å være kristen men å slutte å gå i kirken. Føler at ingen vil godkjenne meg der, og jeg blir sittende i "parti-hjørnet" der de som "kommer å går" sitter, ikke de som er der hver gang. Har flere ganger grått over at ingen vil godkjenne meg der, og er snart på randen av en psykisk knekk. Vet ikke hva jeg skal gjøre, er det noen der ute som kan hjelpe meg ? Vil anta at du er født inn i dette, og er nå i slutten av tenårene. Du har forandret deg fra dine naive barneår, og menigheten har lagt merke til at du har gjort det og de ser sikkert på deg som, om ikke frafallen, så i alle fall på kanten til å bli det. Dermed regnes du kanskje som en med dårlig innflytelse. Nå har ikke jeg noen personlig erfaring med Læstadianere, men så vidt jeg skjønner er de litt puritanske av seg(i alle fall noen steder), så jeg er ikke overrasket. Tror egentlig det beste du gjør er å droppe dem, snarere enn å prøve å kjøre et dobbeltløp de uansett ikke godtar. Det finnes mye bedre former for kristendom som ikke er så opptatt av å fryse ut. På fruktene skal du kjenne dem osv. Lenke til kommentar
Shinganzer Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 LØSNING: Skaff deg et nytt miljø. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 For meg er det ganske enkelt. Du går i kirka for det du tror på. Du skal kjempe for å bli godkjent av Gud, ikke de andre i kirka. Jeg hadde i hvert fall gitt blaffen i disse folka for lenge siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå