heismann Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg ser i avisene at enkelte land merker steder der det har skjedd ulykker, lurer igrunnen på hvorfor dette ikke skjer i Norge. Har jo vært mye diskusjoner rundt dette de siste dagene, i hvert fall i min lokalavis, Tønsbergs Blad, der det snakkes om minnesmerker som blir satt opp på ulykkessteder i Tyskland, med bilde av familier som er drept, og hvorvidt dette bør innføres i Norge. Les artikkelen i Tønsbergs Blad her. Diskusjonen har vel forsåvidt sklidd over i en mer etisk diskusjon, der Statens Vegvesen har gitt sitt nei til innføringen av slike skilt i Norge. Det er nok svært forskjellig fra person til person, hva slags innvirkning disse skiltene har. Selv kjørte jeg nylig E18 fra Kristiansand til Tønsberg, og må innrømme at gjentatte blomsterkranser og gravlykter langs veien gjør inntrykk på meg. Riktignok har vi jo skilt i Norge også som advarer mot "ulykkesstrekninger", "fare for møteulykke", og liknende. Prøvde å søke opp disse på Google, men fant ingen. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 E18 gjennom Vestfold er ulykker med en salig blanding av dårlig vei med altfor mye trafikk og idiotisk oppførsel bak i trafikken samt av/på kjøringer som ikke har noe å gjøre langs en såpass trafikkert vei. Personlig sjekker jeg nyhete daglig før jeg drar fra jobb om det har skjedd en ulykke (igjen) mellom Sandefjord og Larvik da jeg forventer minst en ulykke i uka på nevnte strekning. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 (var ingen som prata om dødsveien i telemark når vestfold var 2-felts....), drammensområdet har blitt helt firefelts, og det er firefelts rundt brevikområdet også. At det ikke gjøres NOE er således feil. Men det bygges kanskje ikke raskt nok heller. Beklager å skuffe deg, men Brevik ligger i Telemark, og der er det nok ingen 4-felts vei. Nærmeste 4-feltsvei ligger 65 km nordover i retning Oslo, og da er vi litt nord for Tønsberg (Gulli). Sørover på E18 er det ennå værre, da må vi helt til Kristiansand før vi får noen hundre meter met 4-feltsvei. For drøye to uker siden ble det vedtatt av noen forstå-seg-påere at E18 gjennom Telemark skulle få redusert fartsgrensen fra 80 km/t til 70 km/t. Da sto lederen for "En sikrere E18" , eller hva de kaller seg, fram og advarte mot dette. Han viste til statistikken fra E18 i Vestfold FØR det ble 4-felts vei, at da de gjorde det samme der økte antallet alvorlige ulykker drastisk. Men nei da dette visste de bedre. Nå etter ca 2 uker har det vært 3 alvorlige ulykker på en liten strekning på ca 5 km... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå