gj0k91 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Er det noe som kan endres på denne maskinen?? skal kjøpe pc for 8000kr ram'en har jeg fra før så den regnes ikke i prisen. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=77558. Endret 18. juli 2008 av erländer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Du vet at hovedkortet du har valgt er et Crossfire støttet kort ikke SLI? Tenkte og si det siden du har valgt et Nvidia kort ikke et ATI kort. Så du kanke kjøre 2 skjermkort i pc-en din da vis du hadde planer om dette. Lenke til kommentar
gj0k91 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Du vet at hovedkortet du har valgt er et Crossfire støttet kort ikke SLI? Tenkte og si det siden du har valgt et Nvidia kort ikke et ATI kort. Så du kanke kjøre 2 skjermkort i pc-en din da vis du hadde planer om dette. eg hadde ikke planer om to skjermkort, i første omgang, derfor eg kjøpe et skjermkort på 2200mhz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Deilig med mye kraft i 1 kort slipper bråket fra 2 hehe. Tenkte jeg bare skulle nevne at kortet ditt IKKE støtter 2 skjermkort av det du har valgt. Du må ha ATI skjermkort IKKE Nvidia kort på ditt hovedkort for og få brukt 2 skjermkort. Lenke til kommentar
gj0k91 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Deilig med mye kraft i 1 kort slipper bråket fra 2 hehe. Tenkte jeg bare skulle nevne at kortet ditt IKKE støtter 2 skjermkort av det du har valgt. Du må ha ATI skjermkort IKKE Nvidia kort på ditt hovedkort for og få brukt 2 skjermkort. hehe ja dt e bra du sa dt eg va ikke klar over dt så takk Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Vis du ønsker et ATI kort kan jeg anbefale et ATI 4870 kort disse har utrolig mye ytelse for en fin pris. da får du også utnyttet Hovedkortet du ønsker for alt det er verdt noe som kan være deilig og gjøre når du først har et hovedkort som støtter flere skjermkort. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 4870 er et kjempegodt valg, men utvikler mye varme, så pass på å ha bra kjøling. Lenke til kommentar
gj0k91 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 4870 er et kjempegodt valg, men utvikler mye varme, så pass på å ha bra kjøling. oki takker Vis du ønsker et ATI kort kan jeg anbefale et ATI 4870 kort disse har utrolig mye ytelse for en fin pris. da får du også utnyttet Hovedkortet du ønsker for alt det er verdt noe som kan være deilig og gjøre når du først har et hovedkort som støtter flere skjermkort. ja ska se på dt Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Hvilken ram er det du har? Skal du overklokke? Endret 18. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 I denne prisklassen hadde jeg heller valgt en quad ifra amd, mot den som her trådstarter har valgt core 2 duo. 500kr i cpu kjøler er alt for mye. Hele oppsettet ser feil ut synes jeg. For samme pris skulle jeg klart å sett opp ett system som drar flere tusen 3dmark mer enn dette systemet, lett. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 I denne prisklassen hadde jeg heller valgt en quad ifra amd, mot den som her trådstarter har valgt core 2 duo. 500kr i cpu kjøler er alt for mye. Hele oppsettet ser feil ut synes jeg. For samme pris skulle jeg klart å sett opp ett system som drar flere tusen 3dmark mer enn dette systemet, lett. Det er temmelig åpenbart at det er en gaming-pc trådstarter er ute etter. Hvorfor ville du da valgt en Quad-AMD? Skal være enig med deg anngående kjøler. Det var nettopp derfor jeg spurte om ram og overklokking. Hvis ikke trådstarter skal overklokke,så er det bortkastet å bruke 500 kr på kjøler + 180 kr på vifte. De pengene kan heller brukes på andre ting. Jeg vil forresten se ditt oppsett som scorer flere tusen mer 3dmarks en det oppsettet. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Med litt justeringer i det oppsettet hans kjører han jo heller 2x4870 + quad. Verre enn det er det jo ikke. Jeg ville heller anbefalt en quad framfor dualcore, fordi den lønner seg i ytelse, selv om man kjører bare enkelt kjerne spill, er framtidsrettet, og vil selge for en bedre pris enn hva han der hadde plukket ut. Man bygger jo ikke en maskin for å ha den for alltid. Med visse unntak (mine amiga maskiner ) Når det er sagt, jeg ville heller anbefalt å vente til 4870x2, om man ikke driter penger da - spare noen kroner på skjermkort nå og heller få noe skikkelig rått i nær framtid, iallefall for ren fps spilling. Endret 18. juli 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Med litt justeringer i det oppsettet hans kjører han jo heller 2x4870 + quad. Verre enn det er det jo ikke.Jeg ville heller anbefalt en quad framfor dualcore, fordi den lønner seg i ytelse, selv om man kjører bare enkelt kjerne spill, er framtidsrettet, og vil selge for en bedre pris enn hva han der hadde plukket ut. Man bygger jo ikke en maskin for å ha den for alltid. Med visse unntak (mine amiga maskiner ) Når det er sagt, jeg ville heller anbefalt å vente til 4870x2, om man ikke driter penger da - spare noen kroner på skjermkort nå og heller få noe skikkelig rått i nær framtid, iallefall for ren fps spilling. Jeg har sett over ditt AMD-10k oppsett. Det ser bra ut det,men klarer du presse det ned i 8k? Når du vet at E8400 vil havne under 1000 kr snart og du vet at den yter bedre en Phenom X4 9950 i nesten alle spill,hvordan kan du påstå at den er et bedre valg? Å snakke om bedre pris ved et eventuelt salg i framtiden blir jo også uvesentlig når vi snakker om en cpu til rundt 1000kr. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Jeg ville muligens heller valgt 9750 på 95watt faktisk, men når sant skal sies, intel og amd måler TDP forskjellig så det blir fort uinteressant å diskutere uten å ha målt dette selv nærmest. Få det ned i 8k? jo trekk fra minnet, det har han jo fra før av =) Istedet for 2x4870, presterer 2x4850 fortsatt langt bedre enn det han har, bedre enn gtx260 iaf, og til en langt mer hyggelig pris. Trekk fra ca 1300kr for 2x4850 istedet, samt velg heller f.eks 9550 95w quad, til drøyt 1100kr, spart inn 400kr da. 10k minus 1700, så er vi nesten der. Amd x2 5600 2.9ghz får man til en 600-700kr, så da er vi godt nede på under 8000kr. Jeg har denne x2 5600 2.9ghz selv, venter på hovedkort så skal teste den senere i dag, forutsatt hovedkortet er kommet fram i dag tidlig. i det 10k oppsettet mitt også, kan man spare 500kr på å kjøpe geil 8gb settet til 1100kr Endret 19. juli 2008 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Du sier mye fornuftig amiganostalgia,men du klarer ikke overbevise meg om at AMD er veien å gå her. Hvertfall ikke hvis trådstarter skal overklokke. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...i=3344&p=17 Endret 19. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jo takk for det =) Jeg tar den linken din der og tok meg 2 sekunder å se at det står 1ste juli og mangen benchmarks. Jeg minner deg om at SB600 er 2 år gammelt, og SB700 har ikke kommet med noe nytt på ytelses fronten. Det man venter på i dag på amd er SB750, som jeg har nevnt nå i sikkert rundt 10-15 poster iallefall, hvor overklokkings potensiale og ytelse over hele fjøla er bedre, samt at temperaturer på hovedkort, chipset o.l. ikke har øket av den grunn, snarere det har blitt kaldere. Amentio.no har fått inn hva som er er muligens det siste kort som vil komme på 780G før GX kort kommer, nemlig ett hovedkort med DDR3 innebygd for IGP løsningen. Rundt 4000 3dmark05 med integrert grafikk, ikke hva trådstarter er ute etter, men de nye 790 kortene er på vei, det kommer =) Heh, var noen som knuste ei rute på Nille her utafor ( jeg bor midt i byen), må sjekke =) Lenke til kommentar
gj0k91 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) har endra litt mn ikke så mye mn her rammen eg har kjøpt e med no, eg så på 10000 pcen og dr va mye bra, planen va å overklokke, og da lure eg på om dt vil gå greit? noen som vet om rammen kommer til å støtte hovedkorte? noen som klarer å sette opp dt beste man får nå av interne komponenter til 7000? et problem med 4870 e jo at dm blir så varm, vil ikke dt bli et probelm me to kort? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=77558 Endret 19. juli 2008 av erländer Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Er det DDR3 ram det du har kjøpt? Lenke til kommentar
gj0k91 Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Er det DDR3 ram det du har kjøpt? nei dt er et DDR2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå