Gå til innhold

Hvor begrensende er det å ikke ha bildestabilisator ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja takk begge deler, sier jeg. Uansett hva noen foreslår så kommer jeg til å si det samme; Ja takk, begge deler. Det er nemlig langtfra alltid at jeg setter pris på veldig liten DOF i portretter. Noen ganger spiller miljøet en viktig rolle, og er det lite lys så er det moderat til liten blender + IS som er eneste løsningen.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Der traff du meg midt i knotten, PM :blush:

IS, VR, OS, SR osv. er vell best egnet når en bruker objektiv med lengre brennvidder, altså tele.

Har ikke merket stor forskjell om den er på eller av når jeg bruker f.eks. 35/2 objektivet mitt.

Men etter jeg kjøpte plastrøret til Tamron merker jeg at Shake Reduction i huset er ypperlig.

Pm traff nok alle brukerne her inne. Men hvem skal/kan sette grensa for hav som gjenspeiler fotografen? Vil aldri være noen linje her, ikke en svak en engang...

Lenke til kommentar

IS, VR, OS, SR osv. er vell best egnet når en bruker objektiv med lengre brennvidder, altså tele.

Har ikke merket stor forskjell om den er på eller av når jeg bruker f.eks. 35/2 objektivet mitt.

Men etter jeg kjøpte plastrøret til Tamron merker jeg at Shake Reduction i huset er ypperlig.

Pm traff nok alle brukerne her inne. Men hvem skal/kan sette grensa for hav som gjenspeiler fotografen? Vil aldri være noen linje her, ikke en svak en engang...

Stemmer....! Bra sagt! Konklusjonen min er at det er lommeboka som setter grenser; "har man lyst har man lov..." :innocent:

Lenke til kommentar

Stemmer....! Bra sagt! Konklusjonen min er at det er lommeboka som setter grenser; "har man lyst har man lov..." :innocent:

Mhm. Utstyrsmanien er et tveegget sverd. På den ene siden er det (litt) irriterende for gutta med talent og ikke så feit lommebok (eller samarbeidsvillig halvdel) å se på gromoptikken som glade hobbyister kjøper seg. Samtidig er også generelt høy omsetning med på både å bringe ned enhetskostnader og å øke research&development-budsjetter.

Og ja, fløtete bokeh gjør ikke dårlig fotografi mindre kvalmende. :)

Lenke til kommentar

That's right! ;)

Dessverre for JP er avstanden til USA eller internett blitt radikalt kortere de siste 10 årene :(

Joda, men nå har jeg sansen for butikken i Trondheim, de som jobber der òg. Men frammover nå så blir det kanskej litt mer fra USA, men en 70-200VR blir kjøpt hos JP, det er sikkert. Har faktisk ikke noen fler eplaner frammover, kun orke å stikke ned til byavisa å snakke med Redaktøren som var interessert i meg som fotograf, så jeg får litt cash på hobbyen. Når en telezoom er kjøpt inn vil vel en tele friste mer og mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...